شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حزب‌الله در جنگ علیه داعش در مرز لبنان شرکت خواهد کرد

 

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفته که این حزب در حمله‌ی آینده به عناصر داعش در مرز این کشور و سوریه که قرار است ظرف روزهای آینده، آغاز شود، شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نصرالله در سخنانی که تلویزیون المنار آن را پخش کرد، گفت که ارتش لبنان از خاک این کشور و حزب‌الله و نیروهای اسد از خاک سوریه، به عناصر داعش حمله خواهند کرد.

وی افزود: «حزب‌الله در خاک لبنان در خدمت ارتش این کشور است و هرآنچه نیاز دارد، ما آماده‌ایم، در جبهه‌ی سوریه، ارتش این کشور و حزب‌الله حضور خواهند داشت».

وی خطاب به داعش گفت:« لبنانی‌ها و سوری‌ها، از هر سو به سمت شما خواهند آمد، توانایی مقاومت در این نبرد را نخواهید داشت و شکست خواهید خورد، خوب فکر کنید چرا که ممکن است یک درٍ گفت‌وگو باز شود».

حزب‌الله لبنان، در جنگ شش ساله‌ی سوریه، در کنار نیروهای بشار اسد و در مقابل مخالفان وی از جمله گروه های تندرو سنی همچون النصره، ایستاده است.

در ماه گذشته، حمله‌ی حزب‌الله به مواضع النصره در منطقه‌‌ی عرسال لبنان، عناصر این گروه را مجبور به ترک این منطقه و رفتن به استان ادلب در شمال سوریه، کرده است.

ارتش لبنان، در نبرد حزب‌الله و النصره شرکت نکرد اما پیش‌بینی می‌شود که حمله به داعش در مناطق مرزی سوریه را رهبری کند. نصر‌الله گفته که حمله به داعش از سمت لبنان، بر عهده ارتش این کشور است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More