شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حزب‌الله از بازگشت حریری واظهارات اخیر وی استقبال کرد

 

گروه نمایندگان حزب‌الله در پارلمان لبنان، روز پنج‌شنبه دوم آذرماه، در بیانیه‌ای، بازگشت سعد الحریری و اظهارات «مثبت» وی را «اشاره‌ای به بازگشت امور به حالت طبیعی» در لبنان، توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، نمایندگان حزب‌الله در پارلمان لبنان از مواضع میشل عون رئیس جمهور این کشور و نبیه بری رئیس پارلمان در اداره بحران ناشی از استعفای حریری، قدردانی کردند.

گروه پارلمانی وابسته به حزب‌الله در اولین واکنش به بازگشت حریری، گفته که « در انتظار تغییرات استراتژیک بزرگ در منطقه پس از شکست گروه داعش است».

سعد حریری که اکنون استعفایش را به حالت تعلیق درآورده، زمانی که در عربستان به سرمی‌برد، طی بیانیه استعفای خود، به شدت به حزب‌الله و ایران حمله کرد اما پس از بازگشت به لبنان، در سه بار سخنرانی خود، هیچگاه نامی از حزب‌الله یا ایران به میان نیاورد.

وی اما در سخنرانی‌هایش، خواستار در پیش گرفتن سیاست بی‌طرفی در بحران‌های منطقه ای  شد. روزنامه شرق الاوسط  روز پنج‌شنبه در گزارشی به نقل از منابع نزدیک به نخست‌وزیر لبنان گفت که نخست‌وزیر لبنان، سه شرط از جمله، پایبندی و حمایت از توافق طائف، پایبندی عملی به در پیش گرفتن سیاست بی‌طرفی و عدم آسیب به روابط با کشورهای عربی را برای پس گرفتن استعفایش قرار داده است.

نمایندگان حزب‌الله، بدون نام بردن از کشورهای عربی، اظهارات و بیانیه‌های صادر شده  علیه این گروه و توصیف آن به «تروریست» را محکوم کرد.

اتحادیه عرب، روز یکشنبه گذشته، در پایان نششت خود در قاهره که به درخواست عربستان و متحدانش برگزار شد، در بیانیه‌ای حزب‌الله لبنان را مسئول حمایت از تروریسم از طریق«ارسال سلاح‌های پیشرفته و موشک‌های بالستیک به گروههای تروریستی در کشورهای عربی»، دانست.  

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More