شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جو بایدن در تماس با نتانیاهو بر حمایت آمریکا از برقراری آتش‌بس بین اسرائیل و غزه تاکید کرد

پس از گذشت بیش از یک هفته از آغاز درگیری نظامی اسرائیل و شبه‌نظامیان غزه، که به کشته شدن بیش از ۲۰۰ فلسطینی و ۱۰ اسرائیلی انجامیده، جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، در تماسی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، بر حمایت ایالات متحده از برقراری آتش‌بس بین اسرائیل و غزه تاکید کرد.

طبق بیانیه کاخ سفید، جو بایدن بر حمایت از حق اسرائیل در دفاع از خود در برابر حمله‌های راکتی و نیز تلاش‌های جاری برای رسیدگی به خشونت‌های صورت‌گرفته بین جوامع عرب و یهودی اسرائیل تاکید کرد.

رییس‌جمهوری آمریکا همچنین از اسرائیل خواست همه تلاش خود را به کار ببندد تا اطمینان حاصل کند از جان غیرنظامیان محافظت خواهد شد.

نتانیاهو و بایدن ضمن بررسی پیشرفت‌های نظامی اسرائیل در برابر «حماس و سایر گروه‌های تروریستی در غزه»، توافق کردند در شرایط کنونی با یکدیگر از نزدیک در تماس باشند.

او همچنین با نتانیاهو درباره تعامل‌ آمریکا با مصر و سایر متحدانش برای رسیدن به آتش‌بس صحبت کرد.

در همین حال، پایگاه خبری آکسیوس به نقل از یک مقام آگاه اسرائیلی گزارش داد که بایدن در تماس خود با نتانیاهو برای برقراری آتش بس با غزه مهلتی مشخص نکرده، اما تاکید کرده است واشینگتن دیگر توانایی مقاومت در برابر فشارهای بین‌المللی را ندارد و این جنگ باید متوقف شود.

به گفته مقامات وزارت بهداشت غزه، دست‌کم ۲۱۲ نفر، از جمله ۶۱ کودک و ۳۶ زن، در این باریکه کشته شده‌اند. در اسرائیل نیز ۱۰ نفر، از جمله دو کودک، جان خود را از دست داده‌اند.

ارتش اسرائیل می‌گوید در این درگیری‌ها حدود سه هزار و ۳۵۰ راکت از غزه به سمت اسرائیل شلیک شده و نیروهای هوایی و توپخانه‌ای این کشور نیز دست‌کم ۱۳۰ شبه‌نظامی غزه را کشته‌اند.

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More