شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جو بایدن: اگر در انتقال قدرت تاخیر شود، کرونا جان آمریکایی‌های بیشتری را خواهد گرفت

جو بایدن در سخنرانی خود در شهر ویلمینگتن ایالت دلاور گفت درصورتی‌که دونالد ترامپ حاضر نشود نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری را بپذیرد و با تیم بایدن برای انتقال قدرت همکاری نکند، افراد بیشتری در آمریکا در اثر کرونا جان خود را از دست خواهند داد.

جو بایدن با اشاره به اینکه برای مقابله با کرونا در آمریکا به توزیع بیش از ۳۰۰ میلیون واکسن نیاز است گفت اگر دولت آینده بخواهد برای برنامه‌ریزی برای مقابله با کرونا تا روز اول بهمن صبر کند، روند مقابله با همه‌گیری بیش از یک ماه و نیم به تعویق خواهد افتاد.

یکی از سخنگویان ترامپ اظهارات بایدن را «غیرمسئولانه و مغایر با واقعیت» خواند و گفت مرکز کنترل و مقابله با بیماری‌های عفونی برنامه خود برای توزیع واکسن را به اطلاع عموم رسانده است.

رییس‌جمهوری منتخب آمریکا تاکید کرد کنگره باید برای مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا «چندین هزار میلیارد دلار» برای حمایت از کارگران، کسب‌وکارها و دولت‌های محلی و ایالتی اختصاص دهد.

او گفت همه بر سر این مساله توافق دارند که ویروس کرونا باید کنترل شود تا اقتصاد دوباره فعال شده و کسب‌وکارها به حالت عادی خود برگردد.

بایدن نسبت به در راه بودن «زمستانی تاریک» هشدار داد و بر لزوم در پیش گرفتن یک راهبرد ملی در مورد سلامت عمومی تاکید کرد. بایدن همچنین گفت که مقابله با کرونا نیازمند سطح تازه‌ای از همکاری از سوی جمهوری‌خواهان است.

رییس‌جمهوری منتخب به اجباری کردن ماسک، گسترش امکانات آزمایش‌گیری و اعلام سریع نتایج آنها، افزایش تولید امکانات درمانی و توزیع ایمن و برابر واکسن برای همه به عنوان برخی از این راهبردها اشاره کرد.

او همچنین با تاکید بر حمایت دولتش برای ارتقا سطح زندگی طبقه متوسط گفت در دولت آینده سطح دستمزد و مزایا افزایش خواهد یافت و حداقل حقوق در سراسر آمریکا به ساعتی ۱۵ دلار خواهد رسید.

بایدن با اشاره به تلاش برخی از اقشار جامعه برای مقاومت در برابر محدودیت‌های تردد جهت مقابله با کرونا، این رویکرد را «کاملا غیر مسئولانه» خواند.

او همچنین در مورد نگرانی برخی مردم آمریکا نسبت به خطر احتمالی واکسن کرونا گفت درصورت آماده شدن این واکسن، خود نیز آن را دریافت خواهد کرد. بایدن، ترامپ را مسئول بی اعتمادی به وجود آمده در مورد واکسن دانست و گفت اصرار ترامپ برای ساخت واکسن تا پیش از انتخابات، روندهای علمی را «سیاسی‌سازی» کرد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More