شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جریمه قهرمان بوکس‌ اروپا به‌خاطر یک بوسه

قهرمان سنگین‌وزن بوکس اروپا، کوبرات پولف بلغاری، که چند ماه پیش به دلیل بوسیدن لب‌های یک خبرنگار زن از رقابت‌های حرفه‌ای مشت‌زنی محروم شده بود، این روزها در دوره‌ای آموزشی با محور «آزار جنسی» شرکت می‌کند. پولف ۳۸ ساله بعد از اتمام این دوره اجازه خواهد داشت بار دیگر به میادین ورزشی بازگردد و در رقابت‌های رسمی شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری اسکای نیوز، کمیسیون ورزشی ایالت کالیفرنیا به‌اتفاق آرا اجازه داده است پولف برای دریافت مجدد مجوز فعالیت ورزشی اقدام کند.

در ماه مارس گذشته، در ضیافتی شبانه که پس از مصاحبه بعد از مسابقه برگزار شد، رفتار جنجال‌ساز این ورزشکار بلغاری با یک خبرنگار زن محرومیتی نامنتظره را برایش رقم زد. در آن مراسم، پولف سر جنیفر راوالو، خبرنگار، را گرفت و بدون رضایت او، لب‌هایش را بوسید و همچنین ادعا شده به باسن راوالو دست زده بود.

پیش از رای‌گیری کمیسیون، پولف از راوالو رسما عذرخواهی کرد و گفت هیجان برد در برابر بوگدا دینو، بوکسور رومانیایی، باعث شد واکنشی احساسی از خود نشان دهد، در حالی که قصد تعرض نداشته است.

با این حال، راوالو خاطرنشان کرد بعد از آن ماجرا، با تحقیر و تمسخر هزاران کاربر رسانه‌های اجتماعی روبه‌رو شده است. جنیفر راوالو، معروف به جنی سوشی، نویسنده و خبرنگار سایت ورزشی «وگاس اسپرتس دیلی» است. او همچنین افزود باب اروم، مدیر برنامه پولف، به او تهمت زده است.

راوالو مدعی شد اروم برای مسائلی نظیر تعرض جنسی اهمیت چندانی قائل نیست و به یکی از گفته‌های اخیر او اشاره کرد. مدیر برنامه‌ پولف گفته بود به عقیده او، این‌که بوکسوری با قد ۱۹۴ سانتیمتر و وزن ۱۱۶ کیلوگرم صورت خبرنگاری ۱۵۸ سانتیمتری را بگیرد و با لب‌های خون‌آلودش او را ببوسد تعرض جنسی محسوب نمی‌شود.

راوالو همچنین در ادامه پرسید: «مایلم بدانم اگر یک مرد قوی‌هیکل خون‌آلود با خودش چنین کاری می‌کرد، آیا ممکن بود جور دیگری فکر کند؟»

این خبرنگار ورزشی گفت پولف علاوه بر بوسیدن لب‌ها، با هر دو دست از باسن او نیشگون گرفته بود. راوالو مدعی شد بعد از آن، بوکسور بلغاری طوری رفتار کرد انگار هیچ اتفاقی نیفتاده بود و حتی از او خواست صحنه بوسیدن را از مصاحبه‌اش حذف کند.

راوالو برخلاف خواسته پولف، صحنه بوسیدن را حذف نکرد و در عوض، آن را در فضای مجازی با دیگران به اشتراک گذاشت. او در توضیح انگیزه‌اش از انتشار این اتفاق گفت: «می‌خواستم مردم ببینند او با من چه کرده بود.»

خبرنگار وگاس اسپرتس دیلی از طریق وکیلش از پولف و مدیر برنامه‌‌اش شکایت کرد و خواستار مجازات و تنبیه هر دو نفر شده است.

کمیسیون در پاسخ به اظهارات راوالو گفت اروم نیز در کلاس آموزشی مذکور شرکت کرده و پیداست چیزهایی آموخته است.

پولف موافقت کرده است در کمپینی ویدیویی درباره آزار جنسی، که تحت نظارت کمیسیون است، شرکت کند. این بوکسور ۳۸ ساله گفت احساس می‌کند مهم است افراد از نادرستی چنین رفتارهایی آگاه شوند. او تاکید کرد: «چون خیلی‌ها مثل من نمی‌دانند.»

این قهرمان سنگین‌وزن بوکس همچنین به پرداخت ۲۵۰۰ دلار (۲۰۰۴ یورو) جریمه نقدی محکوم شده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More