شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای اخلال در شبکه مالی «حزب‌الله»

 

ایالات متحده جایزه‌ای به ارزش ۱۰ میلیون دلار برای دریافت اطلاعاتی تعیین کرده است که بتواند در نظام و شبکه مالی گروه «حزب‌الله» اخلال ایجاد کند.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه دوم اردی‌بهشت، در گزارشی به نقل وزارت خارجه آمریکا، نوشت که واشنگتن نگران‌هایی درباره نقش رو به رشد «حزب الله» در دولت لبنان دارد.

در بهمن‌ماه گذشته، سرانجام پس از گذشت نزدیک به ۹ ماه از برگزاری انتخابات، دولت جدید در لبنان معرفی شد.

کابینه جدید لبنان، به رهبر سعد حریری، ۳۰ عضو دارد که سه تن از آن‌ها از نمایندگان «حزب‌الله» در دولت جدید لبنان به شمار می‌آیند.

مارشال بیلینگزلی، دستیار وزیر خزانه‌داری ایالات متحده روز دوشنبه در نشست رسانه‌ای مشترکی با مقام‌های وزارت خارجه آمریکا گفت هرگونه سند مرتبط با نقل و انتقال‌های مستقیم یا غیرمستقیم  پول، سرمایه‌گذاری یا خرید املاک و… از سوی گروه «حزب‌الله» برای ایالات متحده مهم است.

ناتان سیلز، هماهنگ‌کننده وزارت خارجه آمریکا، نیز در نشست مطبوعاتی روز دوشنبه گفت که ایالات متحده با اعمال فشارهای اقتصادی بر دولت ایران، منابع مالی «حزب‌الله» را محدود کرده است و این گروه به ناچار در پی فراهم ساختن منابع مالی تازه‌ای است. از همین روی، ایالات متحده به دنبال شناسایی شبکه مالی «حزب‌الله»، برای اخلال و از کار انداختن این شبکه و نظام مالی است.

در اسفندماه گذشت، حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنان در جمع هوادارن خود گفته بود نیروهای حزب‌الله نیازمند «جهاد مالی» هستند. به گفته نصرالله: « امروز مقاومت نیازمند پشتیبانی و همیاری مردمی از طریق جهاد مالی است.»

آمریکا پیشتر، در تیرماه ۱۳۹۵، یعنی هنگامی که حتی دونالد ترامپ، رییس جمهوری کنونی ایالات متحده، نیز وارد کاخ سفید نشده بود؛ مجموعه تحریم‌هایی تازه‌ای را علیه «حزب‌الله» وضع کرد. در پی این تحریم‌ها، در حدود ۱۰۰ نهاد و موسسه و نیز اعضای وابسته به «حزب‌الله»، از دریافت خدمات بانکی در لبنان محروم شدند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More