شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تیراندازی فلوریدا حمله‌ای«تروریستی» ارزیابی می‌شود

 

پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد که تیراندازی روز جمعه در یک پایگاه نظامی در ایالت فلوریدا را به‌عنوان یک «اقدام تروریستی» ارزیابی و بررسی می‌کند. پیشتر مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده، گفته بود که هنوز نمی‌توان این حادثه را «تروریستی» معرفی کرد.

روز جمعه گذشته پانزدهم آذرماه در جریان تیراندازی در پایگاه نظامی پنساکولا در ایالات فلوریدا سه تن کشته و هشت تن دیگر مجروح شدند.

قربانی‌های کشته شده  در این حمله مسلحانه،  هر سه از ملوانان و اعضای  نیروی دریای ایالات متحده بودند.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا محمد سعید شمرانی، عامل تیراندازی روز جمعه را شهروند عربستان سعودی و ۲۱ ساله معرفی کرده است. به گفته پلیس فدرال آمریکا، او به احتمال زیاد تنها اقدام کرده و همدستی نداشته است.

ضارب از اعضای نیروی هوایی ارتش عربستان سعودی بود که در این پایگاه نظامی دوره‌های آموزش می‌گذراند. او پس از این حمله از سوی نیروهای امنیتی کشته شد.

 مقام‌های آمریکایی تایید کرده‌اند که سایر دانشجویان و نیروهای عربستان سعودی که در این پایگاه نظامی در حال آموزش هستند از سوی مقام‌های آمریکایی بازجویی شده‌اند. به گفته مقام‌های آمریکایی شش تن در این رابطه بازداشت شده‌اند.

به گفته پلیس آمریکا، اسلحه‌ای که عامل حمله روز جمعه از آن استفاده کرده است به‌طور قانونی در ایالت فلوریدا خریداری شده بود.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا گفت، پادشاه عربستان سعودی با او تماس گرفته و ضمن ابراز دلجویی به او گفته است که اقدام این فرد معرف احساسات مردم عربستان سعودی که دوستدار مردم آمریکا هستند، نیست.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، نیز ضمن تماس با رییس جمهوری آمریکا گفته است که از خانواده‌های قربانیان این حمله مسلحانه حمایت خواهد شد.

در پایگاه هوایی پنساکولا بیش از پنج هزار دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل و آموزش‌های نظامی هستند که در این میان بیش از ۸۵۰ تن تبعه عربستان سعودی هستند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More