شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

توییت‌های ترامپ؛ مدارک پرونده تخلف

زبان تند و حمله‌های لفظی دونالد ترامپ در توییتر، موضوع جدیدی نیست، ولی این جملات جنجالی که به سوی سیاستمداران، دولت‌ها و افراد مشهور پرتاپ می‌شد، حالا سراغ خود ترامپ آمده‌اند.

رابرت مولر، بازرس ویژه در موضوع احتمال دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، در حساب توییتر ترامپ به جست‌وجوی مدارک مشغول است.

 

 

روزنامه نیویورک تایمز می‌نویسد که مولر به‌دنبال بازپرسی از ترامپ درباره توییت‌هایش است تا احتمال اختلال و تخلف در روند دادرسی به‌واسطه این توییت‌ها را بررسی کند.

ترامپ در یک توییت خود می‌گوید: «بالاخره فهمیدیم جیمز کومی دروغ گفته و لو داده و کلی هم مراقب هیلاری کلینتون بوده است. کومی بهترین چیزیه که تا حالا نصیب کلینتون شده!»

 

 

 

 

 

نیویورک تایمز می‌گوید،  تیم مولر مشخصا این توییت‌ها را در کنار دیگر مدارک بررسی می‌کند.

این مدارک شامل دیدارهای خصوصی ترامپ با جیمز کومی، رییس سابق پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و جیمز سِشِن، دادستان وقت آمریکا و دیگر مقامات ارشد دولت و دادگستری، در موضوع تحقیق‌ احتمال دخالت روسیه؛ بیانیه‌های گمراه‌کننده کاخ سفید؛ حمله در سخنرانی‌های عمومی؛ و صحبت از احتمال عفو ریاست‌جمهوری برای شاهدها و مجرم‌های احتمالی این پرونده، از جمله شخص رییس‌جمهور است.

هرچند این گزارش می‌گوید این مدارک به‌تنهایی اختلالی در روند دادرسی را ثابت نمی‌کنند.

نیویورک تایمز به نقل از گفته‌های خصوصی وکیل‌های مرتبط به این پرونده نوشته است،‌ مولر هم‌اکنون تکه‌های پازل را در دست دارد و با کمک توییت‌های ترامپ، می‌تواند تحقیقش را به پایان نزدیک کند.

رئیس جمهور آمریکا در توییت دیگری نوشته است، «خب بالاخره حالا فهمیدیم که ماجرای اون گزارش جعلی کثیف و تایید نشده چی بوده، (ماجرایش) این بوده که پول (نوشتنش) رو هیلاری کلینتون دغل و دی‌ان‌سی (دفتر مرکزی حزب دموکرات آمریکا) داده بودند، که اشتباهی و با غرض دست فیسا (کمیسیون اطلاعات و شنود بیگانه) رسیده بود و همین گزارش بنای شروع کل شکار جادوگری متناقض و بی‌اعتبار مولر بوده!»

 

 

 

 

 

اگر توییت‌ها به مولر کمک کنند تا پرونده‌اش را تمام کند، او مدارک (متن صحبت‌های عمومی رییس‌جمهور) را در دست دارد، شاهد دارد و به‌شکلی مشخص، کومی و سشن را دارد و هم‌چنین می‌تواند بحث کند که ترامپ نیتی مجرمانه داشته است.

تیم مولر به وکیل‌های ترامپ گفته‌اند که سنت‌های متعلق به عصر ریاست‌جمهوری نیکسون و کلینتون را دنبال می‌کنند که می‌گویند رییس‌جمهور وقت را نمی‌توان بازداشت کرد.

در این صورت، پس از پایان تحقیق مولر، این گزینه برای مولر وجود خواهد داشت که پرونده‌اش را برای بررسی به دادگاه و در کنار یک گزارش به کنگره آمریکا بفرستد.

پس از آن، کنگره باید بررسی کند که آیا فرآیند استیضاح دونالد ترامپ را بررسی خواهند کرد یا نه.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More