شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

توقیف کشتی حامل ۳۰ هزار موشک متعلق به کره شمالی

 

یک کشتی حامل ۳۰ هزار موشک، متعلق به کره شمالی که تحت پرچم کامبوج در حال تردد بود، در ماه اوت سال جاری بر روی آب‌های مصر توقیف شد.

به گزارش روزنامه  واشنگتن پست، پرداخت وانتقال وجه مالی این معامله، توسط  بازرگانانی به‌صورت مخفیانه و پیچیده، به‌سود ارتش مصر صورت گرفته است.

در این گزارش آمده است که اطلاعات کشور آمریکا پس از ردیابی این کشتی، از طریق رابطه‌های دیپلماتیک خود درخواست کرد  تا اداره گمرک مصر اقدام به تفتیش این کشتی کند.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از گزارش سازمان ملل متحد نوشته که این محموله اسلحه، بزرگترین تحریم  در تاریخ  کره شمالی را رقم خواهد زد.

این روزنامه احتمال می‌دهد که وقوع این معامله به دلیل تصمیم ترامپ، رئیس جمهور آمریکا  برای بلوکه کردن تسهیلات ۳۰۰ میلیون دلاری است که این کشور به ارتش مصر اختصاص داده بود.

ترامپ علت بلوکه کردن این پول را عدم پیشرفت مصر در زمینه حقوق بشر و استانداردهای دموکراتیک عنوان کرده است.

در گزارش این روزنامه ، مصر طی  بیانیه‌ای که توسط سفارت آن کشور در واشنگتن منتشر شده تاکید کرده که «مصر همچنان از تمام قطعنامه‌های شورای امنیت در مورد معاملات نظامی با کره شمالی پیروی خواهد کرد».

در گزارش روزنامه واشنگتن پست همچنین آمده است : کره شمالی برای شکستن قید وبندهای تحریم علیه خود، اقدام به فروش مخفیانه اسلحه به کشورهایی از جمله ایران، میانمار، کوبا، سوریه و اریتره کرده است.

محموله‌های معاملات مخفیانه فروش اسلحه توسط کره شمالی، از ترفندهایی مانند برافراشتن پرچم کشورهای دیگر در کشتی و یا با پنهان کردن زیرکانه وجاسازی اسلحه در سایر محموله‌های تجاری مانند آهن و شکراستفاده می‌کند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More