شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

توفان هاگیبیس در ژاپن دست‌کم ۱۸ کشته برجا گذاشت

توفان هاگیبیس در ژاپن دست کم ۱۸ کشته و ۱۵ مفقود برجا گذاشت.

خبرگزاری ان‌اچ‌کی ژاپن گزارش داد که علاوه بر دست‌کم ۳۳ کشته و مفقود، حداقل ۱۴۹ نفر نیز تاکنون بر اثر این توفان مصدوم شده‌اند.

آمار اعلام شده همچنان رو به افزایش است و مقام‌های ژاپن گفتند که در تلاشند تا تعداد قربانیان در مناطق توفان‌زده را مشخص کنند.

بنابر اعلام سازمان هواشناسی ژاپن، توفان هاگیبیس دقایقی پس از ساعت هفت عصر شنبه به شبه جزیره ایزو در استان شیزوئوکا در مرکز ژاپن رسید و خسارات گسترده‌ای بر جا گذاشت.

توفان هاگیبیس که باران‌های شدیدی را همراه دارد پس از شبه جزیره ایزو چند استان ژاپن را در نوردید.

سازمان هواشناسی ژاپن بعد از ظهر روز شنبه، برای توکیو و شش استان دیگر در مرکز و شرق کشور هشدار باران شدید را در بالاترین سطح از مقیاس پنج درجه‌ای سازمان هواشناسی صادر کرد.مناطقی که برای آن‌ها هشدار صادر شد علاوه بر توکیو، شامل استان‌های شیزوئوکا، کاناگاوا، سایتاما، گونما، یاماناشی و ناگانو است. ساعاتی بعد هشدار اضطراری برای استان‌های ایباراکی، توچیگی، نیگاتا، فوکوشیما و میاگی را نیز صادر کرد.

مقام‌های ژاپن به ساکنان این مناطق هشدار دادند که علاوه بر خطرات ناشی از توفان، خطر قریب الوقوع رانش زمین و سیل نیز مردم این مناطق را تهدید می‌کند.

سازمان هواشناسی ژاپن از مردم ساکن این استان‌ها خواست تا برای حفاظت از خود احتیاط لازم را رعایت کنند. این سازمان همچنین توصیه کرد که در صورتی که مردم گمان دارند رفتن به پناهگاه‌های اضطراری با خطر همراه است، به ساختمان‌های مستحکم اطراف خود و یا به طبقات بالاتر بروند.

نهادهای مسئول در ژاپن دستور تخلیه فوری بیش از ۶۰۰ هزار نفر در ۱۰ استان در شرق، مرکز و شمال شرق این کشور را صادر کردند. دستور تخلیه فوری از آن رو صادر شد که این نهادها احتمال وقوع فاجعه بسیار بالا دانستند.

علاوه بر این، برای هفت میلیون و ۹۷۰ هزار نفر هم توصیه‌های تخلیه صادر شده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More