شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

توصیه یک نهاد فدرال آمریکا به برکناری کِلی‌آن کانوی، مشاور ارشد کاخ سفید

یک نهاد فدرال آمریکا توصیه کرده است که کلی‌آن کانوی، مشاور ارشد کاخ سفید، به دلیل نقض مکرر «قانون هچ» (Hatch Act)، از کار برکنار شود.

به گزارش سی‌ان‌ان و به نقل از اداره مشاوره حقوقی ویژه ایالات متحده آمریکا (The US Office of Special Counsel)، کانوی «در جایگاه مقامی رسمی، با بی‌اعتبار کردن نامزدهای ریاست‌جمهوری در خلال اظهارنظر‌هایش در مصاحبه‌های تلویزیونی یا در رسانه‌های اجتماعی» مرتکب خطا شده است.

اداره مشاوره حقوقی ویژه روز پنجشنبه ۱۳ ژوئن، در نامه‌ای به دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، نوشت تحقیقات حاکی از آن است که مشاور ارشد کاخ سفید قانون هچ را بارها نقض کرده است.

ادعای این نهاد فدرال به اظهارات تلویزیونی این مشاور کهنه‌کار حزب‌ جمهوری‌خواه در جریان انتخابات سنا در ایالت آلاباما در سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد. گفته می‌شود که او در این دو اظهارنظر از نامزدهای مشخصی حمایت یا علیه آن‌ها موضع گیری کرده بود.

به گفته این نهاد حقوقی، چشم‌پوشی از تخلفات کانوی شاید به سایر کارکنان دولت فدرال این پیام را بدهد که آنها نیز ملزم به رعایت «قانون هچ» نیستند.

قانون هچ در سال ۱۹۳۹ به تصویب رسید و به موجب آن، به‌جز رییس‌جمهوری، معاون ریاست جمهوری، شماری از مقام‌های بلندپایه ایالات متحده و مابقی کارکنان امور اجرایی در اداره‌های دولت فدرال، از دخالت در امور سیاسی از جمله استفاده از موقعیت دولتی برای نفوذ در انتخابات، اشتغال در مناصب مرتبط با انتخابات، شرکت در کارزارهای سیاسی و جمع‌آوری کمک نقدی برای نامزدها یا احزاب سیاسی، منع شده‌اند.

توصیه این نهاد به برکناری کلی‌آن کانوی ضمانت اجرایی ندارد و تصمیم‌گیرنده دونالد ترامپ است که پیش‌تر حمایت خود را از کانوی اعلام کرده است.

پیش از این نیز، به توصیه این نهاد، فدرال دَن اسکاوینو، مدیر رسانه‌های اجتماعی کاخ سفید؛ نیکی هِیلی، سفیر سابق ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل؛ استفانی گریشام، سخنگوی ملانی ترامپ و چند تن دیگر از کارکنان دولت ترامپ به دلیل نقض قانون هچ مجازات شده و یا اخطار دریافت کرده بودند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More