شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

توصیه ترامپ به آمریکایی‌ها برای استفاده از ماسک در شرایط شیوع کرونا

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه خود در کاخ سفید به شهروندان توصیه کرد برای جلوگیری از شیوع کرونا از ماسک استفاده کنند. وی در عین حال افزود استفاده از ماسک اختیاری خواهد بود.

رییس جمهور آمریکا، در عین حال، گفت خودش قصد ندارد از ماسک استفاده کند.

ترامپ گفت مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌ها توصیه نمی‌کند که مردم از ماسک‌های پزشکی یا جراحی استفاده کنند و افزود مردم می‌توانند از ماسک‌های پارچه‌ای معمولی که قابل شستشو هستند و می‌توان آنها را در خانه هم درست کرد استفاده کنند.

این توصیه برخلاف توصیه‌های قبلی کاخ سفید است. در آغاز همه‌گیری کرونا، دولت تنها از کسانی‌که فکر می‌کنند علائم کرونا دارند، خواسته بود ماسک بزنند.

درحالی‌که مراکز کنترل و جلوگیری از بیماری آمریکا تخمین می‌زنند ۲۵ درصد مبتلایان به کرونا ممکن است هیچ علایمی از خود بروز ندهند، یافته‌های جدید نشان می‌دهند که کرونا نه تنها از طریق سرفه و عطسه، بلکه می‌تواندحتی از طریق تنفس هم منتقل شود.

توصیه به ماسک زدن پیش از این در برخی از شهرهای آمریکا همچون نیویورک به اجرا درآمده است و این شهرها از شهروندان خود خواسته‌اند برای جلوگیری از انتقال کرونا، بدن و صورت خود را بپوشانند.

هم‌اکنون بیش از ۷۵ درصد جمعیت آمریکا مشمول دستورالعمل محدودیت آمد و شد هستند، رقمی که پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آینده افزایش پیدا کند. با این حال برخی  مقامات خواهان اعمال مقررات سخت‌گیرانه‌تری هستند.

دونالد ترامپ در کنفراس خبری روز جمعه همچنین به نقش ارتش اشاره کرد و گفت: «برای مقابله با شیوع کرونا بیش از پیش از کمک‌های ارتش استفاده خواهد شد، زیرا برای پیروزی در جنگ هیچ‌کس در دنیا مانند ارتش آمریکا آمادگی ندارد و ما نیز در جنگ با یک دشمن نامرئی هستیم.»

ترامپ در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه برگزاری انتخابات آینده در شرایط شیوع کرونا گفت برای جلوگیری از تقلب در انتخابات آینده، رای‌گیری باید به صورت حضوری و با کارت شناسایی انجام شود.

رییس‌جمهور آمریکا با اشاره به کمک‌های دولت برای کاهش فشار اقتصادی ناشی از شیوع کرونا گفت هزینه‌ها نباید برای هیچ‌کس در روند آزمایش و درمان کویید۱۹، مانع ایجاد کند. وی گفت در حال حاضر شرکت‌های بیمه خصوصی اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده‌اند و دولت فدرال هزینه بیمارستان‌هایی را که افراد بدون بیمه مبتلا به کرونا را درمان می‌کنند، جبران خواهد کرد.

تخمین‌های به دست آمده بر اساس الگوسازی نشان می‌دهد حتی در صورت اجرای سختگیرانه دستورالعمل‌های پیشگیرانه نیز، تعداد جان‌باختگان در اثر کرونا در آمریکا به حدود ۲۰۰هزار نفر برسد.

آمریکا با بیش از ۲۷۷ هزار مورد ابتلای ثبت شده، بیشترین تعداد مبتلایان به کوید ۱۹ را در جهان دارد. تعداد جان‌باختگان نیز در آمریکا از ۷هزار و پانصد نفر فراتر رفته است. این در حالی‌است که دولت آمریکا برای هفته‌های آینده ارقام بسیار بالایی از ابتلا و فوت را پیش بینی کرده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More