شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تلاش برای تقلید صدای روحانی در رقابت‌ انتخاباتی کنگره آمریکا

 

روزنامه‌های آمریکایی خبر داده‌اند که یک گروه نومحافظه‌کار آمریکایی برنامه داشته که برای ضربه زدن به کمپین انتخاباتی یک نامزد دموکرات در ایالت تگزاس فردی را به کار بگیرد که صدای حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران را تقلید کند و از او در انتخابات پیش روی آمریکا حمایت کند.

وبسایت بیزنس اینسایدر روز چهارشنبه، یازدهم مهرماه، گزارش داده است که این گروه نومحافظه‌کار در سایت وویس بانی (Voicebunny) آگهی داده بوده که نیاز به صدایی «خاورمیانه‌ای و خشن» دارند که به جای صدای حسن روحانی استفاده کنند.

بر اساس عکسی که از زمان انتشار آگهی در دسترس قرار گرفته، متن مورد درخواست این کمپین اینگونه بوده است:

«سلام، من حسن روحانی، رییس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران هستم. امروز، با افتخار از (نامزدی) بتو اورورکه برای انتخابات مجلس سنای آمریکا حمایت می‌کنم. بتو به عنوان یک نماینده کنگره یکی از حامیان قوی توافق هسته‌ای پرزیدنت اوباما بوده است که به کشور من، ایران، میلیاردها دلار رسانده است.»

این آگهی از طرف سایت وویس بانی به خاطر غیرواقعی بودن متن حذف شده است.

نماینده سایت وویس بانی گفته است که این آگهی یک حرکت کاملا اشتباه بوده است. کریستانا گومز، به سایت دیلی بیست گفته است که «این یک پروژه از جنس اخبار دروغ بوده است که چند هفته قبل آغاز شده بود اما تیم ما این پروژه را متوقف کرده و چنین صدایی هرگز به ضبط نرسید.»

گومز گفته است که به علت سیاست‌های وبسایت اجازه ندارد که نام سفارش‌دهنده آگهی را منتشر کند. با این حال، منبعی که این مسئله را به وویس بانی گزارش داده گفته است که آی دی سفارش دهنده متعلق به کاربری بوده که پیشتر آگهی‌های گروه «آمریکا را همین حالا امن کنید(Secure America Now) » را به این وبسیات میداده است.

وبسایت این گروه نشان می‌دهد که که یک سازمان غیرانتفاعی است که فعالیت‌های زیادی برای مخالفت با توافق هسته‌ای ایران، حمایت از اعلام اخوان‌المسلمین در مصر به عنوان یه سازمان تروریستی، حمایت از فرمان منع مسافرتی دونالد ترامپ و ایجاد سوال در مورد ماجرای بنغازی که منجر به کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی شد، انجام داده است.

بر اساس آمار سال ۲۰۱۶ در سایت اوپن سیکرتس، حجم بالایی از بودجه این گروه توسط میلیونر آمریکایی، رابرت مرسر و رونالد لاودر، رییس کنگره جهانی یهود که در ژنو است تامین می‌شود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More