شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبر داد:

تلاش آمریکا برای تشکیل ائتلافی جهانی علیه حکومت ایران

 

وزارت خارجه آمریکا، از تلاش جدی این کشور برای تشکیل یک ائتلاف جهانی علیه نظام حاکم بر ایران و «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده آن»خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جزئیات این برنامه قرار است روز دوشنبه آینده، ۳۱ اردیبهشت‌ماه  ازسوی مایک پومپئو، در اولین نشست خبریش پس از رسیدن به مقام وزارت خارجه آمریکا، اعلام شود.

هِدِر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، شامگاه پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت، در این مورد گفت: «ایالات متحده آمریکا تمام تلاش خود را برای ایجاد این ائتلاف به‌کار خواهد گرفت. هدف از تشکیل این ائتلاف جهانی، این است که کشورهای بسیاری را از اطراف جهان گرد هم بیاوریم تا به رژیم ایران از یک دریچه واقع‌گرایانه نگاه شود و آن‌ها متوجه شوند که فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده آن کشور تنها تهدیدی علیه کشورهای منطقه نیست و شامل همه جهان می‌شود».

نائورت این ائتلاف جهانی علیه حکومت ایران را شبیه ائتلافی خواند که آمریکا برای مقابله با داعش به‌وجود آورده است و افزود: «این ائتلاف به‌هیچ‌وجه علیه کشور ایران نخواهد بود؛ زیرا آمریکا قاطعانه از مردم ایران حمایت می‌کند».

ائتلاف به رهبری آمریکا علیه داعش که از ۷۵ کشور و سازمان جهانی تشکیل شده، به مقابله نظامی با نیروهای داعش در عراق و سوریه پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نائورت از ذکر این نکته که آیا ائتلاف جهانی مورد نظر واشنگتن علیه رژیم ایران، درپی عملیات نظامی نیز خواهد بود یا خیر، خودداری کرده است.

نائورت درباره پیوستن کشورهای اروپایی به ائتلاف ضد ایران، با وجود اختلاف آن‌ها با واشنگتن درباره توافق برجام گفت: «شمار زیادی از هم‌پیمانان اروپایی ما، نگرانی آمریکا را درک می‌کنند و از مواضع ایران چشم‌پوشی نخواهند کرد».

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More