شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تعداد مبتلایان به کرونا در جهان به ۱۰ میلیون نفر و شمار جان‌باختگان به ۵۰۰ هزار نفر رسید

تعداد مبتلایان به کرونا در جهان به  ۱۰ میلیون نفر نزدیک شد و شمار جان‌باختگان به ۵۰۰ هزار نفر رسید.

در این میان، آمریکا با بیش از دو میلیون و ۵۰۷ هزار مبتلا و برزیل با بیش از یک میلیون و ۳۱۳ هزار نفر، بیشترین تعداد مبتلایان را به ثبت رسانده‌اند. از سوی دیگر، آمریکا با بیش از ۱۲۵ هزار و ۴۰۰ نفر جان‌باخته و برزیل با بیش از ۵۷ هزار نفر، بیشترین تعداد جان‌باختگان را دارند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، این میزان از ابتلا دوبرابر تعداد کل موارد شدید آنفلوآنزا است که هر ساله در جهان ثبت می‌شود.

این در حالی است که بسیاری از کشورهایی که کار بازگشایی را آغاز کرده‌اند با اوج‌گیری موارد ابتلا مواجه شده‌اند.

طبق گزارش‌های ارائه شده از سوی دولت‌ها، آمریکای شمالی، آمریکای لاتین و اروپا هر یک ۲۵ درصد موارد ابتلا را در خود جای داده‌اند. تعداد مبتلایان در خاورمیانه ۹ درصد و در سایر کشورهای آسیایی ۱۱ درصد است.  

در حال حاضر، آمریکای لاتین به کانون جدید شیوع کرونا در جهان تبدیل شده است. با توجه به تراکم بالای جمعیت، میزان بالای فقر و ضعف نسبی زیرساخت‌های درمانی در این منطقه، نگرانی‌های زیادی در مورد چشم‌انداز مقابله با کرونا در آمریکای لاتین بوجود آمده است.

براساس نتایج مطالعه‌ای که روز چهارشنبه از سوی محققان موسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشگاه واشنگتن اعلام شد، پیش‌بینی می‌شود تا ماه اکتبر تعداد جان‌باختگان در اثر کرونا در آمریکای لاتین به بیش از ۳۸۸ هزار نفر برسد.  

در هفته جاری، تعداد جان‌باختگان در آمریکای لاتین از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت و تعداد مبتلایان نیز با افزایشی سه برابری نسبت به ماه گذشته به دو میلیون نفر افزایش یافت.

بر اساس مطالعه دانشگاه واشنگتن، انتظار می‌رود تعداد جان‌باختگان در برزیل از ۱۶۶ هزار نفر فراتر برود و در مکزیک نیز آمار مرگ و میر به ۸۸ هزار نفر برسد.

کارشناسان این تحقیق در عین حال معتقدند در حالی‌که شیوع کرونا در برخی از کشورهای آمریکای لاتین با سرعت شدیدی ادامه دارد، برخی دیگر از کشورهای منطقه توانسته‌اند آن را به صورت موثرتری کنترل کنند.

این تحقیق پیش‌بینی می‌کند که در آرژانتین، شیلی، کلمبیا، اکوادور، گواتمالا و پرو تعداد جان‌باختگان به بیش از ۱۰ هزار نفر برسد و در ۱۵ کشور دیگر، از جمله پاراگوئه، اوروگوئه و بلیز، تعداد جان‌باختگان کمتر از یک‌هزار نفر خواهد بود.

کارشناسان این تحقیق هشدار داده‌اند در صورتی‌که دستورات مربوط به پوشیدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشود، تلفات ناشی از کرونا در این منطقه با شدت بیشتری افزایش خواهد یافت. در بدترین حالت ممکن، پیش‌بینی می‌شود تعداد مبتلایان به بیش از ۳۴۰ هزار نفر در برزیل و بیش از ۱۵۱ هزار نفر در مکزیک برسد. رهبران برزیل و مکزیک به دلیل جدی نگرفتن خطر شیوع کرونا به شدت تحت انتقاد قرار دارند.

طبق تحقیق دانشگاه واشنگتن، در جوامعی که مردم از ماسک استفاده می‌کنند، سرعت انتشار ان بیماری به نصف می‌رسد.

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More