شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تصمیم ترامپ در بازگشایی اقتصادی آمریکا در عید پاک

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، روز سه شنبه ابراز امیدواری کرد که ایالات متحده بتواند تا عید پاک در ۲۴ فروردین اقتصاد خود را که در اثر شیوع کرونا به حالت نیمه تعطیل درآمده است، دوباره فعال کند.

ترامپ در مصاحبه با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفت: «ما این کشور بی‌نظیر را بازگشایی می‌کنیم، زیرا باید این کار را انجام دهیم. می‌خواهم این امر تا عید پاک اتفاق بیفتد.»

او در مصاحبه بعدی خود در روز سه‌شنبه گفت: «چه عالی می‌شود اگر همه کلیساهای ما در سراسر کشور پر شوند. فکر می کنم اتفاق قشنگی باشد.»

اما ترامپ در عصر روز سه شنبه تلویحا از موضع خود عقب‌نشینی کرد. او گفت، باز شدن اقتصاد تنها در صورتی انجام خواهد گرفت که صلاح دیده شود.

وی افزود: «اولویت آمریکا، سلامت و ایمنی مردم است و مسئولان در حال بررسی داده‌ها هستند.»

اظهار نظر ترامپ در مورد بازگشایی اقتصاد آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که کارشناسان به شدت بر لزوم تداوم قرنطینه در این کشور تاکید کرده‌اند. برخی کارشناسان ایده جمع شدن مردم در کلیسا را در شرایط کنونی یک سناریوی فاجعه بار توصیف کرده‌اند.

با در دسترس قرار گرفتن بیشتر کیت‌های آزمایش کرونا در روزهای اخیر، تعداد کسانی‌ که در آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

روز سه‌شنبه، تعداد مبتلایان در سراسر آمریکا به ۵۲ هزار و ۹۵۲ نفر و تعداد جانباختگان به ۶۹۱ نفر افزایش یافت. در این میان ایالت‌های نیویورک، واشنگتن و کالیفرنیا بیشترین آمار ابتلا را دارند. این سه ایالت از یک هفته گذشته، کلیه تجمع‌ها را ممنوع اعلام کرده‌اند.

حتی مشاور ارشد علمی کاخ سفید، آنتونی فائوچی، که به خاطر مواضع رک و صادقانه‌اش مورد احترام زیادی قرار گرفته، به شدت بر لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرده است و گفته عکس‌العمل شدید بسیار بهتر از پشیمانی در آینده است.

فائوچی می‌گوید: «ما باید آنچنان واکنش شدیدی نسبت به این شرایط نشان دهیم که حتی به خاطر این سطح از سخت‌گیری مورد انتقاد قرار بگیریم.»

از سوی دیگر، در هفته‌های اخیر، ترس از تاثیر اقدامات محدودیت‌زا برای مقابله با کرونا باعث شده است نرخ بیکاری ناگهان افزایش پیدا کرده و بازارهای بورس شاهد سقوط شاخص‌های خود باشند.

ترامپ روز سه شنبه گفت که دولت در حال تهیه طرحی برای ارائه وام به کسب‌و کارهایی است که کارکنان خود را از دست داده‌اند و از طرف دیگر در حال تمدید بیمه بیکاری برای کارگرانی است که کارشان را از دست داده‌اند.

کاخ سفید و نمایندگان ارشد کنگره در حال همکاری فشرده هستند تا جزییات یک طرح محرک اقتصادی دوهزار میلیارد دلاری را نهایی کنند تا فشار اقتصادی فعلی را بر اشخاص و کسب‌و کارها کاهش دهند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More