شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ و کارزار انتخاباتی‌اش از اقدامات حقوقی بیشتر خبر دادند

 

دونالد ترامپ،‌ رییس‌ جمهوری آمریکا، و کارزار انتخاباتی او به صورت همزمان از اقدامات حقوقی بیشتر در زمینه شمارش آرا و «پیروزی» در انتخابات ریاست‌ جمهوری خبر دادند.

ترامپ با انتشار چند توییت در صفحه‌اش از «پیروزی حقوقی» در ایالت پنسیلوانیا خبر داد. او نوشت در مورد تمام ایالت‌هایی که اخیرا بایدن در آن پیروز شده، در زمینه تقلب در رای‌گیری اقدام حقوقی اتخاذ می‌شود. او افزود: «شواهد بسیاری [وجود دارد]، فقط رسانه‌ها را بررسی کنید.»

ترامپ همچنین تاکید کرد «ما پیروز خواهیم شد!»

 

 

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز گزارش داد کارزار انتخابات رییس‌جمهور اعلام کرده قرار است اقدامات بیشتر حقوقی در ایالت‌های پنسیلوانیا و نوادا صورت دهد و پیش‌بینی می‌کند ترامپ «تا عصر جمعه» پیروز انتخابات شود.  

مدیر کارزار ترامپ طی یک نشست مطبوعاتی گفت او همچنان در رقابت انتخابات «زنده و سرحال» حاضر است. 

مشاور این کارزار هم اشاره کرد قرار است در پنسیلوانیا اقداماتی قانونی برای اطمینان از دیده شدن آرایی صورت بگیرد که در این ایالت شمارش شده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از برخی کارشناسان حقوقی برای این شکایت‌ها شانس کمی قائل شده است.

شکایت‌های کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ،‌ رییس‌جمهوری آمریکا، در دو ایالت جورجیا و میشیگان از سوی دادگاه‌های ایالتی رد شده‌اند.

ترامپ در توییت‌های قبلی‌اش که از سوی توییتر برچسب هشدار دریافت کرده، همچنین نوشته است: «هر رایی که بعد از روز انتخابات دریافت شده، شمارش نخواهد شد.»

او دقایقی پیش از این توییت هم در یک توییتر دیگر نوشته بود: «شمارش را متوقف کنید.»

این چندمین‌بار است که رییس‌جمهوری آمریکا چنین موضوعی را در توییترش می‌نویسد و از سوی این رسانه اجتماعی با برچسب هشدار مواجه می‌شود.

پیشتر فیس‌بوک و توییتر اعلام کرده بودند پست‌هایی را که اطلاعات غلط درباره انتخابات بدهد و یا حاوی اعلام زودهنگام پیروزی از سوی کارزارها و نامزدهای انتخابات باشد، با برچسب هشدار مشخص می‌کند.

کارزار ترامپ اقدام حقوقی علیه فرایند شمارش آرای پستی را آغاز کرده و شکایت خود را در همین زمینه به دادگاه‌ در ایالت‌های مورد مناقشه ارائه داده است. ترامپ همچنین هشدار داده این موضوع را به دادگاه عالی ایالات متحده می‌کشاند.

همزمان با شکل‌گیری تظاهرات از سوی حامیان ترامپ در خیابان‌های شهرهای مختلف،‌ شماری از شهروندان معترض با مراجعه به برخی مراکز شمارش آرا از مسئولان آن خواستند شمارش را متوقف کنند.

تعیین نتیجه نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اکنون به چهار ایالتی بستگی دارد که آرای دو نامزد در آن به هم نزدیک است.

جو بایدن و تیم او نیز گفته‌اند با حقوقدانان خود آماده مقابله با اقدامات ترامپ هستند. نامزد حزب دموکرات ابراز اطمینان کرده است با پایان شمارش آرا او پیروز انتخابات خواهد بود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More