شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ: هر وقت ایران خودش آماده بود تماس می‌گیرد

 

دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده، گفت آمریکا در تلاش برای مذاکره با ایران نیست؛ ایران هر وقت اگر خودش آماده بود؛ تماس می‌گیرد.

رییس جمهوری آمریکا، دوشنبه ۳۰ اردی‌بهشت در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر، ضمن انتقاد از انتشار اخبار جعلی و ساختگی در رابطه با ایران نوشت؛ این خبر جعلی است که ایالات متحده به دنبال مذاکره با ایران است. به نوشته ترامپ: «ایران اگر، و هر وقت، آماده بود با ما تماس می‌گیرد. در این فاصله اقتصادشان نابود می‌شود؛ بسیار غم‌انگیز برای مردم ایران.»

 

شبکه خبری سی.ان.ان روز جمعه ۲۰ اردی‌بهشت در گزارشی به نقل از یک منبع خبری نوشت بود که کاخ سفید از طریق سفارت سوییس در تهران، یک شماره تلفن ویژه برای مقام‌های جمهوری اسلامی فرستاده است.

این خبر یک روز پس از آن منتشر شد که  ترامپ در یک نشست خبری در واشنگتن اعلام کرد مایل است که ایرانی‌ها به او زنگ بزنند. او گفته بود: «کاری که ایرانی‌ها باید انجام بدهند این است که با من تماس بگیرند. ما می‌توانیم بنشینیم و بر سر کنار گذاشتن برنامه اتمی ایران صحبت کنیم و به توافق  برسیم.»

رییس جمهوری ایالات متحده پیش از این نیز با نام بردن از برخی از رسانه‌های آمریکایی نظیر نیویورک‌تایمز و واشنگتن‌پست، آن‌ها را متهم به انتشار اخبار دروغین و گزارش‌های ساختگی در رابطه با ایران کرده بود.

رییس جمهوری آمریکا روز جمعه گذشته نیز در پیام دیگری نوشته بود: «رسانه‌های جعلی با اخباری تقلبی و به شدت نادرست در حال ضربه زدن به کشورمان هستند.»

ترامپ این گزارش‌ها را بر اساس منابعی ضعیف و انتشار آن‌ها «خطرناک» توصیف کرده بود.

به گفته رییس جمهوری آمریکا، انتشار این گزارش‌ها باعث می‌شود که ایران به طور واقع متوجه نشود اوضاع از چه قرار است و چه می‌گذرد.

نیویورک‌تایمز هفته پیش در گزارشی به بروز اختلاف میان اعضای دولت ترامپ در قبال ایران اشاره کرده بود. ترامپ این گزارش‌ها را نیز تکذیب کرد و گفت در دولت او دیدگاه‌ها و نظرهای مختلفی مطرح می‌شود؛ اما در نهایت اوست که تصمیم قطعی و نهایی را می‌گیرد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More