شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با کرونا را تا یازدهم اردیبهشت ماه تمدید کرد

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را تا ۳۰ آوریل، یازدهم اردیبهشت، تمدید کرد و فعالیت‌ها در ایالات متحده تا عید پاک باز نمی‌شود.

رییس جمهوری آمریکا در جریان کنفرانس خبری خود در کاخ سفید، دستور تمدید دستورالعمل‌های مقابله با کرونا و محدودیت‌های اجرا شده برای کنترل شیوع ویروس کرونا در این کشور تا ۳۰ آوریل، نزدیک یک ماه دیگر، را اعلام کرد و همزمان گفت: «هیچ چیز بدتر از اعلام پیروزی قبل از رسیدن به پیروزی نیست، این بزرگترین ضربه به همه است.»

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه پنجم فروردین ماه ابراز امیدواری کرده بود که ایالات متحده بتواند تا عید پاک در ۲۴ فروردین اقتصاد خود را که در اثر شیوع کرونا به حالت نیمه تعطیل درآمده، دوباره فعال کند. او در مصاحبه با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفته بود: «ما این کشور بی‌نظیر را بازگشایی می‌کنیم، زیرا باید این کار را انجام دهیم. می‌خواهم این امر تا عید پاک اتفاق بیفتد.» با این حال عصر همان روز رییس جمهوری آمریکا  از موضع خود عقب‌نشینی کرد و با بیان اینکه«اولویت آمریکا، سلامت و ایمنی مردم است» گفت که  باز شدن اقتصاد تنها در صورتی انجام خواهد گرفت که صلاح باشد.

با دستور تمدید دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های اجرا شده برای مقابله با کرونا در آمریکا تا ۳۰ آوریل که از ساعتی قبل از سوی دونالد ترامپ در کنفرانس خبری یک‌شنبه دهم فروردین ماه اعلام شد، بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی دست‌کم تا یک ماه دیگر به تعویق افتاده است.

ترامپ در کنفرانس خبری همچنین گفت که دو هفته آینده برای مهار ویروس بسیار مهم است و امکان دارد در دو هفته تلفات بر اثر کرونا در ایالات متحده به اوج خود برسد.

رییس جمهوری آمریکا همزمان افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این کشور را نتیجه انجام تست‌های بیشتر عنوان کرد و گفت اینکه به نظر می‌رسد ما بیشترین موارد را داریم به این دلیل است که بیشترین آزمایش کرونا را انجام می‌دهیم.

او از اقدامات انجام شده برای تامین نیاز‌های بیمارستانی به ویژه تخت‌های مورد نیاز بیمارستان ابراز رضایت کرد و گفت که نیویورک طی چهار روز و جلوتر از برنامه‌ریزی انجام شده دو هزار و ۹۰۰ تخت آماده شد با این حال ما می‌خواهیم مطمئن باشیم که نیاز شهرها و ایالت‌ها تامین می‌شود.

ترامپ همچنین به کمک‌های حمایتی اشاره کرد و گفت که برای کارگران و همچنین «برای مشاغل کوچک حمایت‌ها و وام‌هایی را در نظر گرفته‌ایم»، با این حال او تاکید کرد که بعضی ایالت‌ها باید سیستم‌های مالی خود را نوسازی کنند تا سریع‌تر حمایت مالی دریافت کنند.

رییس جمهوری آمریکا در بخشی از سخنانش درباره اقدام‌های انجام شده در خصوص ساختن دارو و یافتن روش‌های درمان برای مقابله با کرونا، گفت که: «ما در حال آزمایش چند دارو برای درمان ابتلا به کرونا هستیم و همچنین امیدواریم استفاده از روش پلاسما درمانی برای مقابله با کرونا موفقیت‌آمیز باشد.»

ترامپ در ابتدای کنفرانس خبری روز یک‌شنبه دهم فروردین ماه خود در کاخ سفید از خبرنگاران حاضر در این کنفرانس برای رعایت فاصله اجتماعی در کنفرانس مطبوعاتی تشکر کرد. او همچنین گفت که در بدرقه کشتی بیمارستانی به نیویورک حضور داشته و مایل است در افتتاح بیمارستان نیویورک هم حضور داشته باشد اما به خاطر شرایطی که وجود دارد اجازه این کار را به او نمی‌‎دهند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More