شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ: مبارزه با کرونا در یک ماه آینده چالشی بزرگ است

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه خود در کاخ سفید گفت که ایالات متحده در ۳۰ روز آینده چالشی بزرگ در راه مقابله با شیوع کرونا خواهد داشت.

وی افزود: «در جنگ با کرونا همه افراد نقشی برای ایفا کردن دارند. هر شهروند، خانواده و کسب و کار می‌تواند در توقف شیوع این ویروس تاثیر داشته باشد.»

ترامپ همچین در این کنفرانس مطبوعاتی به این نکته اشاره کرد که سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده از یک کیت ضدعفونی را صادر کرده که می‌تواند ماسک‌های اِن۹۵ را تا ۲۰ بار برای استفاده مجدد ضدعفونی کند. در هفته‌های اخیر، بیمارستان‌ها با کمبود این نوع ماسک روبه‌رو بوده‌اند.

رییس‌جمهور آمریکا همچنین به ساخت کیت‌های جدید آزمایش سریع کرونا اشاره کرد که به زودی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

استیون هان، کمیسر سازمان غذا و داروی آمریکا که در این جلسه حضور داشت ، در مورد این کیت آزمایش کرونا که جواب را در عرض پنج تا ۱۵ دقیقه مشخص می‌کند، توضیحاتی را ارائه داد.

رییس جمهوری آمریکا افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این کشور را نتیجه انجام تست‌های بیشتر عنوان کرده و گفته است اینکه به نظر می‌رسد آمریکا بیشترین موارد را دارد به این دلیل است که بیشترین آزمایش کرونا در این کشور صورت می‌گیرد.

رییس‌جمهور آمریکا در مورد تبعات اقتصادی شیوع کرونا گفت: «اقتصاد برای من در درجه دوم اهمیت قرار دارد. قبل از هر چیز باید جان افراد زیادی را نجات داد، بعد به فکر اقتصاد بود. من فکر می‌کنم اقتصاد خیلی سریع بهبود پیدا می‌کند.»

ترامپ همچنین از روند رعایت مقررات محدودیت آمد و شد در این کشور ابراز رضایت کرد و از مردم آمریکا برای این امر قدردانی کرد.

روز گذشته نیز، دونالد ترامپ در مورد افزایش محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا سخن گفت و افزود که این محدودیت‌‌ها تا ۳۰ آوریل، یازدهم اردیبهشت، تمدید شده‌اند  و  فعالیت‌ها در ایالات متحده تا عید پاک باز نمی‌شوند.

تعداد مبتلایان به کرونا تاکنون در آمریکا به ۱۶۱ هزار و ۷۷۱  نفر و تعداد جان‌باختگان به دو هزار و ۹۶۵ نفر رسیده است.  

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More