شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ: روسیه مرا انتخاب نکرده، خودم خودم را به قدرت رساندم

دونالد ترامپ،‌ رییس‌جمهوری آمریکا،‌ در مطلب توئیتری که امروز در واکنش به گزارش بازرس رابرت مولر در حساب کاربری خود منتشر کرده گفته است روسیه مرا انتخاب نکرده، خودم خودم را به قدرت رساندم.

ترامپ در بخشی از توئیتی که امروز ظهر منتشر کرد،‌ نوشته است: «روسیه،‌ روسیه،‌ روسیه! این تمام آن چیزی است که شما از ابتدای این فریبکاری و  توهمات شنیدید... و حالا روسیه ناپدید شده است، چرا که من هیچ نقشی در کمک روسیه به انتخاب شدنم نداشتم.»

او همچنین امروز بازرس مخصوص رابرت مولر را به شدت مورد حمله قرار داد و کسی خواند که هرگز غالب و موفق نشده و یک تحقیق جهت‌دار در مورد دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی آمریکا انجام داده است.

به گزارش تایم،‌ دقایقی پس از انتشار این توئیت،‌ ترامپ در مقابل خبرنگاران اعلام کرد که «روسیه هیچ کمکی برای انتخاب شدن به او نکرده است.»

واکنش ترامپ یک روز پس از موضع‌گیری مولر درباره نتیجه بررسی‌هایش درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا صورت می‌گیرد. مولر گزارش منتشرشده را «شهادت‌نامه» خود خوانده بود.

بازرس ویژه در پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ ریاست‌جمهوری آمریکا، برای نخستین  بار پس از پایان تحقیق ۲۲ ماهه‌اش، در بیانیه‌ای تلویزیونی گفت: «اگر باور داشتیم که رییس‌‌جمهوری جرمی مرتکب نشده است، این را می‌گفتیم.»

مولر در بیانیه خود، با اشاره به سیاست داخلی وزارت دادگستری آمریکا گفت: «نمی‌توانستیم رییس‌ جمهوری را به یک اتهام [در دادگاه] فدرال متهم کنیم، وقتی او همچنان بر این مسند است. چنین اقدامی خلاف قانون اساسی است».

به گزارش روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت درباره این موضوع،‌ مولر در گزارش خود ۱۰ سناریویی را که ترامپ احتمالا می‌توانسته تلاش کند عدالت را مختل کند، بررسی کرده است.

پیش از موضع‌گیری مولر، ترامپ در توئیتی دیگر در روز سه‌شنبه از «بزرگترین تعرض ریاست‌جمهوری» سخن به میان آورده بود. او همچنین گفته بود که بعد از هزینه کردن ۴۰ میلیون دلار برای «دو سال سیاه»،‌ با دسترسی نامحدود،‌ افراد،‌ منابع و همکاری‌ها،‌ اگر بازرس مولر چیزی داشت حتما مطرح می‌کرد.

پس از پیروزی ترامپ در برابر هیلاری کلینتون،‌ رقیب انتخاباتی خود، بحث‌های زیادی درباره دخالت نظام‌مند روسیه در جهت دادن به انتخابات مطرح شده است.‌ 

مولر در بیانیه خود نتیجه گرفته است: «مامورهای اطلاعاتی روسیه که بخشی از ارتش روسیه‌اند، حملاتی هماهنگ به نظام انتخاباتی ما کردند.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More