شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ: در مقابله با شیوع کرونا هفته سختی در انتظار آمریکاست

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، روز شنبه در کنفرانس خبری کاخ سفید گفت: «آمریکا بین هفته جاری و هفته آینده، روزهای سختی خواهد داشت و متاسفانه طی آن افراد زیادی جان خود را از دست خواهند داد.»

روز شنبه، تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا به بیش از ۳۰۰ هزار و ۸۰۰ نفر و تعداد جان‌باختگان به بیش از هشت هزار و ۱۷۰ نفر رسید.

 در این میان، نیویورک بیشترین میزان مبتلایان و جان‌باختگان در اثر این بیماری را در ایالات متحده دارد. تعداد مبتلایان در نیویورک به بیش از صدو ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر و تعداد جان‌باختگان فراتر از سه هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

شدت شیوع کرونا در نیویورک در حدی است که اخیرا اندرو کوئومو، فرماندار این ایالت و بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک، هشدار داده بودند که ممکن است ذخیره دستگاه‌های تنفس مصنوعی این ایالت در مدت شش هفته به پایان برسد.

ترامپ از اعزام هزار نفر از کادر پزشکی ارتش آمریکا به منظور مقابله با شیوع کرونا در نیویورک خبر داد.

رییس‌جمهور آمریکا گفت برای کمک به دیگر ایالت‌ها نیز در مقابله با شیوع کرونا از نیروهای نظامی استفاده خواهد شد. وی افزود: «آنها دارند به جنگ می‌روند. آنها برای مبارزه‌ای می‌روند که هیچ‌وقت برای آن آموزش ندیده بودند. هیچ‌کس برای این اتفاق آموزش ندیده بود.»

ترامپ در پاسخ به اینکه کارزار مبارزه با کرونا تا چه زمانی طول خواهد کشید گفت: «ما می‌خواهیم این جنگ را تمام کنیم و به سر کارها‌یمان برگردیم. ما باید کشور را بازگشایی کنیم. ما این وضع را برای چندین ماه ادامه نخواهیم داد.»

هم‌اکنون بیش از ۷۵ درصد جمعیت آمریکا مشمول دستورالعمل محدودیت آمد و شد هستند، رقمی که پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آینده افزایش پیدا کند. با این حال برخی  مقامات خواهان اعمال مقررات سخت‌گیرانه‌تری هستند.

تخمین‌های به دست آمده بر اساس الگوسازی نشان می‌دهد حتی در صورت اجرای سختگیرانه دستورالعمل‌های پیشگیرانه نیز، تعداد جان‌باختگان در اثر کرونا در آمریکا به حدود ۲۰۰هزار نفر برسد.

دونالد ترامپ به آماده به کار بودن طرح حمایتی چک حقوقی اشاره کرد و گفت این اقدام به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند به کار خود ادامه دهند و به کارکنان خود حقوق بپردازند.

ترامپ از اخراج برت کرازیر، فرمانده ناو هواپیمابر روزولت، دفاع کرد و گفت: «نامه کاپیتان پنج صفحه بود و به همه جا کشیده شده بود. این کار درست نیست.» این فرمانده به دلیل نوشتن نامه‌ای به تعداد زیادی از مسئولان و هشدار در مورد شیوع کرونا در کشتی‌ خود از سمتش تعلیق شد.

روز جمعه، توماس مودلی، معاون فرمانده نیروی دریایی آمریکا، گفت کرازیر به کار بازگردانده می‌شود، اما در مورد برخورد انضباطی با وی تحقیقات صورت خواهد گرفت.

رییس جمهور آمریکا همچنین در مورد تصمیم احتمالی اوپک به تنظیم بازار نفت  اشاره کرد و گفت: «اوپک هر کاری دلش بخواهد بکند. من تمام عمرم با اوپک مخالف بوده‌ام. اوپک یک سازمان غیر قانونی مانند یک کارتل یا نهاد دارای حق انحصاری بوده است.»

در پی شیوع کرونا، در هفته‌های اخیر میزان تقاضا برای نفت کاهش یافته است. در همین حال، عربستان و روسیه  هنوز موفق نشده‌اند اختلافات خود را در زمینه میزان تولید حل و فصل کنند و هر دو به افزایش سقف تولید خود ادامه داده‌اند. ادامه این روند، باعث تولید مازاد بر نیاز در بازار و کاهش بیشتر قیمت نفت شده‌است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More