شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ: توافق برای ایران بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سخت‌تر است

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، روز شنبه گفت اگر ایران  الان با من توافق کند هزینه کمتری دارد و بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  هزینه سخت‌تری خواهد داشت.

ترامپ در سخنرانی انتخاباتی خود در شهر تالسا گفت: «ایران می‌خواهد جو بایدن برنده شود. رییس جمهور اوباما به آنها پول نقد داد‌ و در حال حاضر وضع‌شان خوب نیست. ایران می‌خواهد با من توافق کند اما جان کری و دیگران به آنها گفتند صبر کنید اگر ترامپ ببازد شما صاحب آمریکا می‌شوید درحالی که اگر الان با من توافق کنند هزینه کمتری دارند، بعد وحشتناک‌تر است.»

ترامپ اقدام آمریکا در کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، را ستود و گفت: «قهرمانان ارتش آمریکا، به فرمان من بزرگترین تروریست جهان یعنی قاسم سلیمانی را کشتند. جو بایدن با کشته شدن تروریست شماره یک جهان مخالف بود، همان طور که با کشتن بن‌لادن هم مخالف بود، بایدن همیشه سمت غلط ایستاده است.»

ترامپ با اشاره به اقدامات دولت او در بازگرداندن ثبات به بازار جهانی نفت گفت: «ما با روسیه، عربستان سعودی و مکزیک در مورد قیمت نفت مذاکره کردیم و کشورهای تولید کننده نفت و اوپک را وادار کردیم کار درست را انجام دهند تا قیمت نفت به بشکه‌ای ۴۰ دلار برگشت.»

رییس‌جمهوری آمریکا در ادامه به اقدامات دولتش در مقابله با کرونا اشاره کرد. او کرونا را «بلایی از چین» خواند و از عملکرد دولتش در مقابله با کرونا دفاع کرد. ترامپ گفت دولت‌اش موفق شده جان هزاران نفر را نجات دهد.

ترامپ با محکوم کردن آشوب‌هایی که در حاشیه تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا رخ داد را محکوم کرد و گفت: «دو روز قبل «چپ‌گراهای افراطی» در پورتلند یک مجسمه جورج واشنگتن را شکستند و آنرا در یک پرچم آمریکا پیچیدند و پرچم آمریکا را آتش زدند. آمریکا باید قانونی را تهیه کند که بر مبنای آن اگر کسی پرچم آمریکا را آتش زد به یک سال زندان محکوم شود.»

دونالد ترامپ با انتقاد از مواضع و عملکرد رقیب دموکرات خود جو بایدن او را برای تصدی پست ریاست جمهوری نامناسب توصیف کرد و گفت: «بایدن کاملا از سوی حزبش کنترل می‌شود. او عروسک خیمه‌شب بازی آنهاست. او حتی نمی‌داند کجای کار است.»

رییس‌جمهوری آمریکا افزود: «درصورتی‌که در سوم نوامبر [روز انتخابات] کار احمقانه‌ای نکنیم، شاهد بهترین سال اقتصاد آمریکا خواهیم بود.»

ترامپ در ادامه از عزم خود بر دفاع از حقوق و آزادی‌های مندرج در قانون تاکید کرد و افزود: «ما از حریم خصوصی، آزادی بیان و اندیشه، آزادی مذهب و حق داشتن اسلحه دفاع می‌کنیم.»

قبل از سخنرانی دونالد ترامپ، معاون او مایک پنس در گردهمایی طرفداران رییس‌جمهوری، با دفاع از سیاست‌های نظامی ترامپ گفت: «تحت مدیریت این رییس‌جمهور، آمریکا مناطق تحت کنترل داعش را تا آخرین اینچ آزاد کرد و ما بدون یک تلفات از سمت آمریکا، رهبر آنها را کشتیم.»

مایک پنس با اشاره به آنچه ارسال بسته‌های پول نقد برای رژیم ایران از سوی جو بایدن[در دوره ریاست جمهوری اوباما] توصیف کرد گفت: «رییس جمهور ترامپ ما را از مهلکه توافق هسته‌ای بیرون کشید و قاسم سلیمانی هم دیگر وجود ندارد.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More