شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ: برای گفت‌و‌گو با روحانی آماده‌ام، اما احتمال اقدام نظامی علیه ایران منتفی نیست

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی که از آمادگی خود برای دیدار و گفت‌وگو با حسن روحانی خبر داده، می‌گوید احتمال اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران منتفی نیست.

به گزارش رویترز، رئیس‌جمهوری ایالات متحده در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ITV بریتانیا به خصومت ایران با آمریکا اشاره کرده و گفته است: «زمانی که من اداره امور را در اختیار گرفتم، ایران محلی برای خصومت شدید بود.» ترامپ در ادامه افزود: «آنها  آن زمان،حکومت تروریستی شماره یک جهان بودند و شاید امروز هم باشند.»

در این مصاحبه تلویزیونی، ترامپ در پاسخ به این که آیا نیازی به اقدام نظامی علیه ایران وجود دارد، گفت: «همواره چنین احتمالی وجود دارد. آیا من چنین چیزی می‌خواهم؟ نه. این ترجیح من نیست. اما احتمال اقدام نظامی علیه ایران همیشه وجود دارد.»

در پاسخ به سوال خبرنگار در زمینه آمادگی او برای گفت‌وگو با حسن روحانی، دونالد ترامپ پاسخ مثبت داد و گفت: « بله، من ترجیح می‌دهم گفت‌وگو کنم.»

یک روز پیش از آن سخنگوی سپاه پاسداران تهدید نظامی، اعزام ناو و نیرو به خلیج فارس از سوی آمریکایی‌ها را «خالی بندی» خوانده و گفته بود« این تبلیغ‌ها و هیاهوها توسط دشمنان در سال‌های گذشته هم بوده و راه به جایی نبرده‌اند و نخواهند برد.»

در پاسخ به سوال خبرنگار در زمینه آمادگی او برای گفت‌وگو با حسن روحانی، دونالد ترامپ پاسخ مثبت داد و گفت: « بله، من ترجیح می‌دهم گفت‌وگو کنم.»

پیشتر، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هم ضمن اعلام آمادگی و تمایل کشورش به مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران گفته بود همچنان به فشارها علیه فعالیت‌های مخرب رژیم اسلامی ادامه خواهد داد.

این در حالی است که علی خامنه‌ای، رهبری جمهوری اسلامی ایران روز ۱۴ خرداد در خصوص «زرنگ‌بازی سیاسی» ترامپ به مسئولان جمهوری اسلامی هشدار داد.

دو روز پیش از آن حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران با استقبال از موضوع مذاکره میان دو کشور، گفته بود «ما اهل منطق و مذاکره‌ایم، اگر با احترام  کامل و در چارچوب مقررات بین‌المللی کنار میز مذاکره بنشیند.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More