شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ برای مقابله با کرونا در آمریکا وضعیت اضطراری اعلام کرد

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری ایالات متحده، روز جمعه برای پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا، در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.

‏با اعلام وضعیت اضطراری از سوی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، ۵۰ میلیارد دلار از منابع مالی مواقع بحران ایالات متحده برای حل بحران شیوع کرونا در این کشور، در دسترس قرار می‌گیرد.

ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی خود  ضمن اعلام این خبر از ایالت‌های مختلف خواست تا هرچه سریع‌تر مراکز عملیاتی اضطراری ایجاد کنند. او گفت به وزیر بهداشت الکس آیزار اختیارات اضطراری داده تا به منظور تسریع کار پزشکان در درمان بیماران، قوانین فدرال را لغو کند.

ترامپ همچنین اعلام کرد که واکسن‌سازان و آزمایشگاه‌های خصوصی قادر خواهند بود ماهیانه ۵ میلیون کیت آزمایش کرونا تهیه کنند.

رییس‌جمهوری آمریکا با اشاره به انتقاداتی که دولت را به عملکرد بسیار کند در ارائه کیت‌های آزمایشی متهم می کنند گفت: «من هیچگونه مسئولیتی [درقبال این موضوع] قبول نمی‌کنم.» او همچنین از اقدامات جدید دولت در کاهش بار مالی برای دانشجویان در شرایط تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس خبرداد و گفت سود کلیه وام‌های دانشجویی ارائه شده توسط موسسات دولتی تا اطلاع ثانوی لغو خواهد شد.

ترامپ به افت شدید قیمت نفت به دلیل شیوع کرونا اشاره کرد و گفت این زمان بهترین موقعیت برای خرید نفت و پرکردن ذخایر استراتيیک این کشور است. تاکنون بیش از هزار و ۸۰۰ مورد ابتلا به کرونا و ۴۱ مورد مرگ در ۴۷ ایالت امریکا ثبت شده است. در این میان ایالت واشنگتن با ۳۱ کشته، کانون بحران کرونا شناخته می شود.

مقام‌های کاخ سفید و اعضای کنگره و دیوان عالی نیز به صورت موقت سفرهای کاری خود را لغو کرده‌اند.

پیشتر، رییس جمهوری آمریکا در شامگاه چهارشنبه بیست و یکم اسفند ماه طی سخنانی تلویزیونی اعلام کرد که برای جلوگیری از شیوع کرونا، از نیمه شب جمعه تمام سفرها از اروپا به آمریکا تعلیق می‌شود.

ترامپ در سخنرانی تلویزیونی خود ضمن انتقاد از اتحادیه اروپا به دلیل ناتوانی در کنترل شیوع ویروس کرونا،  ابراز امیدواری کرد با تداوم اقدامات سختگیرانه علیه کرونا، این بیماری در آمریکا مهار شود.

او درباره اقدامات دولت این کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت که همه سفرها[پروازها] از اروپا به آمریکا، از نیمه شب جمعه به مدت ۳۰ روز تعلیق می‌شود، اما تاکید کرد که این محدودیت شامل انگلیس نیست.

ترامپ در سخنرانی تلویزیونی چهارشنبه شب خود همچنین گفت دستور داده است تا به شرکت‌هایی که در اثر کرونا متضرر شده اند کمک مالی و سرمایه‌ای شود و وام با بهره پایین در اختیارشان قرار گیرد.وی همچنین از کنگره خواست در راستای تدابیر حمایتی در مقابله با کرونا، به کاهش مالیات اقدام کند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More