شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ: اگر در انتخابات برنده شوم خیلی سریع با ایران به توافق می‌رسیم

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، گفت در صورتی که درانتخابات آبان ماه امسال پیروز شود، ایالات متحده و ایران «به سرعت» به توافق خواهند رسید.

رییس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه خود در کاخ سفید در واکنش به گزارش نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده مبنی بر قصد چین، ایران و روسیه برای تاثیرگذاری بر انتخابات ایالات متحده گفت چین و روسیه نمی خواهند که ترامپ رییس‌جمهور شود.

ترامپ گفت: «ایران خیلی دوست دارد که من رییس‌جمهور نشوم. من این را اعلام می‌کنم: اگر زمانی ما برنده شدیم در زمانی بسیار سریع با ایران به توافق خواهیم رسید.»

او افزود: «ایران دارد می‌میرد که با ما به توافق برسد، اما آنها منتظرند ببینند چه می‌شود، زیرا آنها بیشتر ترجیح می‌دهند با [جو] بایدن وارد توافق شوند. در آن‌ صورت اگر آنها یا چین با بایدن به توافق برسند کشور ما را تصاحب خواهند کرد.»

ترامپ گفت: «ما با کره شمالی هم به سرعت به توافق خواهیم رسید. اگر من در سال ۲۰۱۶ رییس‌جمهور نمی‌شدم کشور ما با کره‌شمالی وارد جنگ می‌شد.»

رییس‌جمهوری آمریکا گفت: «آخرین چیزی که روسیه، چین و ایران بخواهند این است که دونالد ترامپ در انتخابات پیروز شود.»

روز جمعه، ویلیام اوانینا، مدیر مرکزملی امنیت و ضد جاسوسی آمریکا، اعلام کرد برآورد جامعه اطلاعاتی ایالات متحده این است که چین و ایران نمی‌خواهند در انتخابات ریاست جمهوری آینده، دونالد ترامپ پیروز شود وسعی می‌کنند به نفع بایدن در انتخابات آمریکا دخالت کنند و درمقابل، روسیه برای تضعیف جو بایدن تلاش می‌کند.

اوانینا گفت در حالی که روسیه تلاش می‌کند که بایدن را تضعیف کند، چین ترجیح می‌دهد «ترامپ غیرقابل پیش‌بینی» دوباره انتخاب نشود.

این مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا گفت روسیه برای تضعیف بایدن «به مجموعه‌ای از اقدامات» دست‌ خواهد زد او گفت آندری درکاچ، یکی از نمایندگان پارلمان اوکراین، که با رودولف جولیانی، وکیل ترامپ، در تماس است بخشی از طرح روسیه برای انتشار اطلاعات نادرست در مورد بایدن است. این نماینده اوکراینی طرفدار روسیه در تلاش است از طریق علنی کردن یک سری مکالمات تلفنی، خبرهایی مبنی بر فساد مالی بایدن پخش کند.

اوانینا گفت: از سوی دیگر برخی از عوامل وابسته به کرملین در تلاش هستند تا از طریق تلویزیون روسیه و شبکه‌های اجتماعی موقعیت ترامپ را تقویت کنند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More