شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ: انتشار اخبار ساختگی درباره ایران «خطرناک» است

 

دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده، اخبار ساختگی با منابع غیرموثق درباره ایران را «خطرناک» توصیف کرد و نسبت به انتشار آن هشدار داد.

رییس جمهوری آمریکا، روز جمعه ۲۷ اردی‌بهشت در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «رسانه‌های جعلی با اخباری تقلبی و به شدت نادرست در حال ضربه زدن به کشورمان هستند.» او این گزارش‌ها را بر اساس منابعی ضعیف و انتشار آن‌ها «خطرناک» توصیف کرد.

ترامپ روز جمعه در پیامی دیگری نوشت که با این گزارش‌های تقلبی و ساختگی که منتشر می‌شود؛ ایران نمی‌تواند بفهمد واقعا اوضاع از چه قرار است.

 

 

رییس جمهوری آمریکا، چهارشنبه پیش نیز در پیام دیگری در توییتر گزارش‌های روزنامه‌های واشنگتن‌پست و نیویورک تایمز را «ساختگی» توصیف کرده بود. او در پیام خود نوشته بود که هیچ اختلافی در دولت او بر سر سیاست‌هایش در خاورمیانه وجود ندارد و در نهایت او است که تصمیم آخر و قطعی را می‌گیرد.

ظرف هفته‌های گذشته، و همزمان با تشدید تنش‌ها میان ایالات متحده و ایران، گزارش‌های متفاوتی از سیاست و رویکرد دولت ترامپ در قبال ایران منتشر شده است.

روزنامه نیویورک تایمز دوشنبه هفته پیش در گزارشی نوشت که پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده، در جلسه‌ای که مقام‌های ارشدی از دولت ترامپ و دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا حضور داشته‌اند؛ طرح اعزام ۱۲۰ هزار نیروی نظامی به خاورمیانه را مطرح کرده است.

ترامپ در واکنش به انتشار گزارش نیویورک‌تایمز، و اخبار دیگری نظیر آن، گفت ایالات متحده قطعا توان اعزام این مقدار نیرو را دارد و اگر هم لازم باشد نیروهای خیلی بیشتری اعزام می‌کند؛ اما در نهایت مفاد این گزارش را تکذیب کرد.

در گزارشی دیگر، مجله تایم به نقل از سه منبع نظامی روز جمعه نوشت که ایالات متحده در حال حاضر هیچ طرح واقعی و اجرایی یا چیزی شبیه به آن برای اعزام شمار زیادی نیرو به خلیج فارس در دستور کار ندارد.

در گزارش مجله تایم، به این نکته هم اشاره شده است که نیروهای ایران اساسا هیچ تلاشی برای پنهان کردن موشک‌هایی که به شناورهای نظامی در خلیج فارس منتقل شده است نداشته‌اند. این امر می‌تواند به این معنا باشد که هدف ایران، تنها ترساندن و اعلام هشدار بوده است و نه یک حمله واقعی.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More