شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ: از مردم ایران برای به دست آوردن آزادی حمایت می‌کنیم  

 

دونالد ترامپ رئيس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه یازدهم بهمن‌ماه در سخنرانی سالانه خود در کنگره این کشور، گفته که آمریکا از مردم ایران در مبارزه‌ برای به دست آوردن آزادی حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایران اینترنشنال، ترامپ بخشی از سخنرانی خود را به ایران اختصاص داد و با اشاره به اعتراضات اخیر در این کشور گفت:« وقتی مردم ایران علیه جرائم دیکتاتوری فاسد خود قیام کردند من ساکت نماندم».

او در این زمینه افزود:« آمریکا از مردم ایران در مبارزه شجاعانه آنها برای آزادی حمایت می کند. من از کنگره می خواهم به ایرادهای اساسی توافق هسته‌ای وحشتناک با ایران رسیدگی کند».

رئيس جمهور آمریکا درباره کره شمالی گفت: «بی اعتنایی و امتیاز دادن تنها به ستیزه جویی و اقدامات تحریک آمیز منجر می‌شود. من اشتباه دولت‌های قبلی که ما را در این وضعیت خطرناک قرار داده تکرار نخواهم کرد».

ترامپ درباره مبارزه با تروریسم بویژه داعش گفت:«سال قبل قول از بین بردن داعش را داده بودم، با گذشت یک سال، اکنون افتخار می‌کنم که تقریبا صدرصد مناطقی که در دست این گروه در سوریه و عراق  بود، آزاد کردیم، اما هنوز کار زیادی باید انجام بشود. ما به جنگ تا زمانی که داعش شکست بخورد ادامه خواهیم داد».

 

 

 

 

او در مورد افغانستان گفت: «سربازان آمریکایی بر اساس قواعد جنگی تازه‌ای در افغانستان می جنگند. ارتش ما در کنار شرکای افغان قهرمان ما، دیگر با جدول های زمانی مصنوعی تضعیف نمی شود و دیگر نقشه هایمان را به دشمنان نمی گوئیم."

ترامپ بیشتر سخنان خود را به اوضاع داخلی کشورش بویژه مسائل اقتصادی اختصاص داد و گفت:« آمریکا بالاخره به چند دهه معاملات تجاری ناعادلانه ای که رفاه ما را قربانی کرده بود و باعث از بین رفتن اشتغال، شرکت و ثروت های ما شده بود، پایان داد. دوران تسلیم اقتصادی به پایان رسیده است».

ترامپ اعلام کرد: «ما جنگ انرژی آمریکایی را متوقف کردیم و اکنون صادرکننده انرژی به جهان هستیم». او همچنین بیان داشت که دولتش نرخ مالیات اماکن کسب و کار را از ۳۵ درصد به ۲۵ درصد کاهش داده است تا شرکت‌های آمریکایی که در داخل خاک آمریکا فعالیت می کنند بتوانند با شرکت‌های مستقر در خارج از آمریکا رقابت کنند.

رئيس جمهور آمریکا در سخنرانی خود، از دو حزب جمهوری‌خواهان و دمکرات‌ها خواست که به منظور ایجاد زمینه تفاهم، اختلافات خود را کنار بگذارند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More