شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ از آمریکایی‌ها خواست خود را برای روزهای سخت دوهفته پیش‌رو آماده کنند

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، در سخنان روز سه شنبه خود به شهروندان آمریکایی هشدار داد خود را برای شرایطی بسیار سخت در روند مقابله با کرونا آماده کنند.  

ترامپ  در کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید همچنین به روزهای سخت دو هفته پیش‌رو اشاره کرد و گفت: «من از همه آمریکایی‌ها می‌خواهم خود را برای روزهای سخت آماده کنند. ما دو هفته سخت در پیش رو خواهیم داشت؛ دو هفته بسیار بسیار دردناک.»

این در حالی است که خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از کاخ سفید به این نکته اشاره کرد که پیش‌بینی می‌شود بین صدهزار تا ۲۴۰ هزار نفر در آمریکا به‌دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست بدهند.

 دونالد ترامپ با اشاره به وجود امکانات پزشکی لازم برای اوج شیوع کرونا گفت: «دولت فدرال در حال حاضر ده هزار دستگاه تنفس مصنوعی آماده  در اختیار دارد اما فعلا آنها را توزیع نمی‌کند، زیرا موج بزرگ کرونا در پیش روست.»

رییس‌جمهور آمریکا با اشاره به لزوم حفظ سلامت افرادی که به کرونا مبتلا نشده‌اند گفت: «بیمارستان‌ها هم‌اکنون این اجازه را دارند که به مادرانی که وضع حمل می‌کنند، یک بخش مجزا از بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دهند تا فرزندانشان در فضایی امن و سالم به دنیا بیایند.»

با تعطیلی کسب و کار و منبع آمد و شد تا آخر ماه آوریل در آمریکا ترامپ از ارائه حدود ۳۵۰ میلیارد دلار وام به کسب‌و کارهای کوچک در آینده نزدیک خبر داد تا بتوانند حقوق کارکنان و سایر هزینه‌های دیگر خود را تا مدت دوماه تامین کنند. 

وی افزود: «تا زمانیکه کسب‌وکارها حقوق کارکنانشان را پرداخت می‌کنند، این وام‌ها بلاعوض خواهد بود.»

ترامپ همچنین از روند رعایت مقررات محدودیت آمد و شد در این کشور ابراز رضایت کرد و از مردم آمریکا برای این امر قدردانی کرد.

در حال حاضر در بسیاری از ایالت‌های آمریکا، محدودیت‌ آمد و شد برقرار است و شهروندان تنها می‌توانند برای انجام امور ضروری از منزل خارج شوند. این محدودیت‌‌ها تا ۳۰ آوریل، یازدهم اردیبهشت، تمدید شده‌اند.

این در حالی است که تاکنون، تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۱۸۵ هزار و ۵۸۷  نفر و تعداد جان‌باختگان به سه هزار و ۷۸۲ نفر رسیده است. 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More