شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ از آزمایش داروی ضد مالاریا برای درمان کرونا خبر داد

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، از آزمایش یک داروی ضدمالاریا برای درمان کرونا خبر داد و نتیجه مقدماتی آن را «بسیار، بسیار امیدوارکننده» توصیف کرد.

ترامپ، روز پنج‌شنبه ۲۹ اسفند، در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید، با تاکید بر این که این دارو می‌تواند موجب تحول در مبارزه با کرونا شود، گفت: «ما می‌توانیم که تقریبا فوری این دارو را در دسترس قرار دهیم.»

او گفت که سایر دارو های ضدویروسی توسط اداره غذا و دارو، یک سازمان فدرال که بر روند تجاری‌سازی داروها در آمریکا نظارت دارد، در مسیری کوتاه‌شده، آزمایش خواهند شد.

با این حال، این اداره تاکید کرد که داروی «کلروکین» پیشتر برای درمان مالاریا و آرتریت (التهاب مفصل) آزمایش شده است.

استفان هان، رییس اداره غذا و داروی آمریکا گفت: «رییس جمهور از ما خواسته که به طور دقیق‌تری این دارو را بررسی کنیم. ما می‌خواهیم که این کار را با یک آزمایش بالینی گسترده و عملی برای جمع‌آوری اطلاعات و پاسخ به همه پرسش‌هایی که در این زمینه مطرح است، انجام دهیم.»

در حالی که ترامپ از اداره دارو و غذای آمریکا خواست که همه موانع بر سر راه یافتن یک درمان برای بیماری کرونا را بردارد، ادامه داد که این اداره آماده «از میان بردن همه موانع» برای تسریع نوآوری‌هاست.

با این حال رییس اداره دارو و غذای آمریکا بر مسئولیت این اداره در زمینه تضمین «امنیت و تاثیر» تولیدات دارویی در این زمینه تاکید کرد.

 

انتقاد ترامپ از چین برای شیوع کرونا

رییس جمهوری آمریکا همچنین در کنفرانس خبری خود اعلام کرد که جهان «هزینه سنگینی» را برای تعلل اولیه چین در انتقال اطلاعات درباره کرونا خواهد پرداخت.

او یک بار دیگر با به کارگیری لفظ «ویروس چینی» درباره ویروس کرونا، گفت: «این [بحران شیوع کرونا] می‌توانست خیلی بهتر بگذرد، اگر ما همه چیز را چند ماه زودتر می‌دانستیم.»

ویروس کرونا اولین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

ترامپ با بیان این که «جهان هزینه سنگینی را برای آنچه [مقام‌های چینی] انجام داده‌اند، می‌پردازد»، گفت: «ما در جنگ درمانی هستیم و باید پیروز شویم. ما باید همه موانع را برداریم.»

بر اساس آخرین آمارهای رسمی در روز پنج‌شنبه، تاکنون بیش از ۹ هزار نفر در سراسر جهان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More