شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ: آمریکا حمله هکرهای چینی به شرکت‌های داروسازی را پیگیری می‌کند

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، روز دوشنبه در واکنش به خبرهای مبتنی بر حمله هکرهای چینی به شرکت‌های دارویی آمریکا که بر روی تهیه واکسن و درمان کرونا کار می‌کنند، گفت که این خبرها مردود نیستند و واشنگتن آن را بررسی می‌کند.  

ترامپ در کنفرانس خبری خود در کاخ سفید گفت: «هیچ چیزی از طرف چین عجیب نیست. من از چین راضی نیستم. آنها می‌توانستند جلوی [کرونا] را از مبدا بگیرند. حالا هم از حمله هکرهای آنها می‌شنویم. ما این مساله را از نزدیک پیگیری می‌کنیم.»

رییس‌جمهوری آمریکا افزود: «چین سال‌ها و دهه‌ها از آمریکا سوء‌استفاده کرده ، زیرا کسانی‌که در مقام ریاست‌جمهوری بوده‌اند و در دفتر رییس‌جمهوری نشسته‌اند اجازه وقوع چنین رویه‌ای را داده‌اند.»

دولت ترامپ چین را به واکنش دیرهنگام به شیوع کرونا و ارائه اطلاعات نادرست در این مورد متهم کرده است. دولت آمریکا چین را مسئول کشته شدن صدها هزار نفر در اثر کرونا می داند و در حال بررسی این احتمال است که ویروس کرونا در آزمایشگاهی در ووهان چین ساخته شده و ممکن است یک پدیده طبیعی نباشد.

دولت آمریکا همچنین سازمان بهداشت جهانی را به چین‌-محور بودن متهم کرده و می‌گوید این سازمان اطلاعات نادرستی را که چین ارائه کرده مورد پذیرش قرار داده است. واشنگتن به همین دلیل بودجه کمکی خود به سازمان بهداشت جهانی را متوقف کرده و در مورد منشا شیوع کرونا مستقلا تحقیقاتی را آغاز کرده است.    

ترامپ معتقد است چین نمی‌خواهد او در انتخابات آبان ماه آینده به ریاست‌جمهوری انتخاب شود زیرا دولت او از چین میلیاردها دلار تعرفه گرفته است. او می‌گوید چین می‌خواهد رقیب دموکراتش جو بایدن به ریاست‌جمهوری برسد.

ترامپ در اشاره به گزارش‌هایی مبنی بر قصد چین برای از سرگیری مذاکرات تجاری با هدف تغییر مفاد آن به نفع خود گفت: «هرگز به چنین مذاکراتی علاقه ندارم.»

رییس‌جمهوری آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود به کمک‌های آمریکا به کشورهای دیگر در زمینه مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: «آمریکا هزاران دستگاه تنفس مصنوعی را برای کمک به کشورهای دیگر فرستاده است.»

ترامپ همچنین با دفاع از عملکرد دولت خود در مقابله با شیوع کرونا به تشریح اقدامات انجام شده پرداخت. او از افزایش ظرفیت انجام آزمایش کرونا در آمریکا ابراز رضایت کرد و گفت تاکنون ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار آزمایش کرونا در آمریکا انجام شده است.

آمریکا با بیش از یک میلیون و ۳۴۶ هزار نفر مبتلا به کرونا و بیش از ۸۰ هزار و ۲۰۰ نفر جان‌باخته بیشترین تعداد بیماران و کشته شدگان را در اثر این بیماری در جهان دارد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More