شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ: آمریکا برای رویارویی با ایران کاملا آماده است

 

دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده، گفت آمریکا برای هر تحولی در منطقه از جمله رویارویی با ایران کاملا آماده است.

رییس جمهوری آمریکا عصر سه‌شنبه ۲۸ خرداد‌ماه در جمع خبرنگاران پیش از سفر به فلوریدا، بار دیگر ایران را به فعالیت‌های «تروریستی» متهم کرد.

او خطاب به خبرنگاران حاضر در کاخ سفید گفت: بینید که آن‌ها در گذشته، طی سال‌های طولانی چه کرده‌اند. من تنها درباره رخدادهای هفته پیش صحبت نمی‌کنم. آن‌ها یک کشور «تروریست» هستند.

رییس جمهوری آمریکا، هر چند بار دیگر جمهوری اسلامی را به فعالیت‌های تروریستی متهم کرد؛ اما گفت که ایران در حال حاضر، در مقایسه با دوران باراک اوباما، رییس جمهور پیشین ایالات متحده از حزب دموکرات، در موقعیت ضعیف‌تری قرار دارند. او گفت ایران پیش‌تر به طور دائم شعار «مرگ بر آمریکا» می‌داد در حالی که اکنون چنین نیست.

هفته‌تامه تایم هم روز دوشنبه به نقل از ترامپ نوشت: « آن‌ها شعارشان مرگ‌ بر آمریکا و ما آمریکا را نابود خواهیم کرد» بود، اما «دیگر این شعار را نمی‌شنوم و انتظار هم ندارم که بشنوم.»

ترامپ در بخش دیگری از صحبت‌های روز سه‌شنبه‌اش خطاب به خبرنگاران گفت باید ببینیم که اوضاع با ایران چه گونه پیش می‌رود. او گفت به هر حال، تاکید دارد که ایالات متحده برای رویارویی با ایران کاملا آماده است.

رییس جمهوری آمریکا در گفت‌وگو اخیر خود با مجله تایم آشکارا گفته بود که ایالات متحده ممکن است به منظور جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای از «گزینه نظامی» استفاده کند.

آمریکا دستیابی به سلاح هسته‌ای را «خط قرمز» خود در برابر ایران معرفی کرده است. مقام‌های بلندپایه ایران، از جمله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، هرگونه تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را رد کرده‌اند.

پاتریک شاناهان، سرپرست پیشین وزارت دفاع ایالات متحده، روز دوشنبه از اعزام حدود هزار نیروی تازه آمریکایی به منطقه خبر داد. او گفت که این تصمیم بنا به درخواست سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، و پس از مشورت با کاخ سفید، به منظور مقابله با تهدیدهای ایران گرفته شده است.

مقام‌های مختلف جمهوری اسلامی بارها تاکید کرده‌اند که خواهان جنگ با آمریکا نیستند اما در برابر حملات خارجی قاطعانه پاسخ خواهند داد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More