شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ، ایمی کنی برت را برای تصدی پست قاضی دیوان عالی آمریکا معرفی کرد

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، روز شنبه ایمی کنی برت، را به عنوان نامزد تصدی پست قاضی دیوان عالی آمریکا معرفی کرد.

ترامپ در مراسمی که برای معرفی برت در کاخ سفید برگزار شد، برت را «زنی با معلومات و شخصیت چشمگیر» توصیف کرد و خاطرنشان کرد که برای انتخاب او به دقت مطالعه کرده است.

کنی برت به مواضع محافظه‌کار مذهبی شهرت داد و در صورتی‌که به تایید سنا برسد، جایگزین روث بیدر گینزبرگ لیبرال خواهد شد تا محافظه‌کاران در دیوان عالی آمریکا به اکثریت قاطع برسند.

برت سومین قاضی‌ معرفی شده از سوی ترامپ برای دیوان و ششمین قاضی از  ۹ قاضی دیوان عالی است که از سوی یک رییس‌جمهور جمهوری‌خواه انتخاب می‌شود.     

برت که احتمالا جایگزین قاضی لیبرال روث بیدر گینزبرگ خواهد شد، انتظار می‌رود طبق نظر جمهوری‌خواهان محافظه‌کار و مسیحیان انجیلی حق سقط جنین را محدودتر کند.

پس از درگذشت قاضی گینزبرگ در  ۲۸ شهریور، ترامپ که در ماه‌های آخر دور اول ریاست جمهوری خود قرار دارد، وعده داد که جایگزین او را به سرعت معرفی خواهد کرد.

جمهوری‌خواهان نیز که در سنا اکثریت را در اختیار دارند اعلام کرده‌اند رای‌گیری برای نامزد مورد نظر رییس‌جمهور را تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهند کرد.

اسوشیتدپرس به نقل از منابع آگاه خبر داد کمیته قضایی سنای آمریکا قصد دارد مراسم رای‌گیری برای تایید قاضی ایمی کنی برت برای دیوان عالی را پس از ۲۱ مهر ماه برگزار کند.

میچ مک‌کانل رهبر اکثریت جمهوری‌خواه مجلس سنا در واکنش به معرفی برت در توییتی نوشت: «قاضی ایمی کنی برت، یک حقوق‌دان فوق‌العاده و نامزدی کاملا واجد شرایط برای کرسی دیوان عالی است. یک محقق درخشان، یک قاضی نمونه است. رییس‌جمهور ترامپ تصمیمی بهتر از این نمی‌توانست بگیرد.»

بن کارسون، وزیر مسکن و عضو ارشد حزب جمهوری‌خواه در توییتی نیز نوشت: «انتخاب رییس‌جمهوری آمریکا را برای دیوان عالی، تحسین می‌کنم. قاضی ایمی کنی برت خود را به عنوان حقوقدان، محقق، وکیل و قاضی ثابت کرده و تجربه و پایبندی او به قانون اساسی او را به یک نامزد عالی برای این سمت تبدیل کرده است.»

در مقابل، دموکرات‌ها که با درگذشت گینزبرگ شاهد کاهش نفوذ لیبرال‌ها در دیوان عالی هستند، تاکید دارند قاضی جدید دیوان عالی باید از سوی شخص پیروز در انتخابات ریاست‌جمهوری آبان ماه معرفی شود.

پس از اعلام نامزدی برت، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات برای ریاست‌جمهوری آمریکا در توییتی نوشت: «امروز رییس‌جمهوری ترامپ قاضی ایمی کنی برت را برای کرسی دیوان عالی معرفی کرد. کسی که سابقه مخالفت کتبی با تصمیم دادگاه برای تایید قانون بیمه درمانی به‌صرفه [بیمه مصوب دولت اوباما] را دارد. طوری رای دهید که انگار بیمه درمانی شما روی صندوق رای قرار دارد. چرا که واقعا همینطور است.»     

کاملا هریس، معاون جو بایدن-نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا- نیز ضمن ابراز مخالفت خود برای این انتخاب در توییتی نوشت: «انتخاب ترامپ برای جانشینی کرسی قاضی فقید گینسبرگ آشکار کرد که آنها می‌خواهند برنامه بیمه مقرون به صرفه را نابود کنند. این انتخاب، دیوان عالی را برای یک نسل به سمت راست‌گرایی سوق خواهد داد و به میلیون‌ها آمریکایی آسیب می‌زند. من به شدت با نامزدی قاضی بارت مخالفم.»

از سوی دیگر چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنا نیز در توییتی واکنش خود را برای انتخاب برت اعلام کرد و نوشت: «رای به قاضی ایمی کنی برت، در واقع  رای به حذف خدمات بهداشتی میلیون‌ها نفر در هنگامه شیوع یک بیماری همه‌گیر است. دموکرات‌ها برای خدمات بهداشتی آمریکایی‌ها مبارزه می‌کنند.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More