شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تخلیه زباله در دریای لبنان جنجال آفرید

 

عملیات ریختن زباله به دریای مدیترانه در نزدیکی بیروت پایتخت لبنان، که بر اساس توافقی میان دولت این کشور و یک شرکت خصوصی صورت گرفت، موجی از انتقادها را به دنبال داشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بحران بی سابقه  «جمع آوری زباله» در لبنان  که از دو سال پیش آغاز شده و موجی از انتقادها را به همراه داشت، دولت لبنان را مجبور کرد که زباله را در دریا تخلیه کند.

 

 

 

 

صفحه فیس بوک «سلامتی فرزندانمان خط قرمز است» تصاویری را پخش کرده که نشان می دهد چند کامیون با جمع آوری زباله های موجود در سطح شهر آنها را در دریا خالی می‌کنند.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه با پخش ویدیویی گفته که عملیات جمع آوری زباله و تخلیه آن در دریا در نزدیکی منطقه برج حمد در شمال بیروت، همچنان ادامه دارد.

در همین حال، اظهارات طارق الخطیب وزیر محیط زیست لبنان در تایید خبر ریختن زباله به دریای مدیترانه در نزدیکی بیروت، خشم فعالان جامعه مدنی لبنان را برانگیخت.

وزیر محیط زیست لبنان روز گذشته اعلام کرد :«بر اساس قراردادی که شورای توسعه و بازسازی لبنان و یک شرکت خصوصی امضا شد این زباله‌ها پس از بارگیری در منطقه برج حمود در اطراف بیروت، به دریای مدیترانه ریخته می‌شوند».

گفتنی است که لبنان از تابستان سال ۲۰۱۵ تاکنون، با بحران جمع آوری زباله و انباشته شدن آن در خیابان های بیروت و مناطق اطراف این شهر مواجه است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More