شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تحقیق در مورد بازار برده فروشی در لیبی

 


دولت لیبی که مورد شناسایی رسمی جامعه بین‌المللی است اعلام کرده که تحقیقات مستقل خود را در مورد وجود بازار برده‌فروشی در این کشور را به‌پیش خواهد برد.
روز گذشته یک ویدیو که در آن دیده می‌شود مهاجران در یک بازار خرید برده‌ها قیمت‌گذاری و به‌فروش می‌رسند از کانال تلویزیونی سی‌ان‌ان پخش شده بود.
خبرگزاری فرانسه در این موردگزارش داد: "کشور آشوب‌زده لیبی، سال‌های اخیر محل اصلی ترانزیت مهاجرانی بوده است که در سواحل آن قصد رسیدن به کشورهای اروپایی را دارند.
بسیاری از این پناهجویان قربانی سوءاستفاده از طرف گردانندگان فاحشه‌خانه‌ها و دلالانی شده‌اند که به کار قاچاق انسان‌ها در میان کشورهای شمال آفریقا و سواحل اروپایی اشتغال دارند".
در برنامه مستند تلویزیونی سی‌ان‌ان که هفته گذشته پخش شده بود یک بازار فروش برده نشان داده شد که در آن مردان سیاه‌پوست برای کار در زمین‌های کشاورزی به خریداران از کشورهای شمال آفریقا فروخته می‌شوند. بهای هر کدام از این برده‌ها ۴۰۰ دلار اعلام شده است.
احمد معیتیق (Ahmed Maiteeq)  نخست‌وزیر لیبی می‌گوید دولت اتحاد ملی او که از جانب سازمان ملل متحد مشروعیت دارد در مورد این موضوع تحقیقات رسمی خود را به‌پیش خواهد برد.
معیتیق می‌گوید: "دولت لیبی یک کمیسیون ویژه را برای تحقیق در مورد این گزارش‌ها و دستگیری افراد مسئول در آن انجام خواهد داد و کسانی را که به این اعمال خلاف قانون را انجام می‌دهند به‌دست عدالت خواهد سپرد".

 آلفا کنده، رئیس‌جمهوری کشورهای آفریقایی گینه، پس از مشاهده این گزارش تلویزیونی گفته است: "این تجارت نفرت‌برانگیز و متعلق به تاریخ است".
 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More