شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تحقیق از دختران مسلمان در مدارس انگلیس درباره علت پوشیدن حجاب

 

بر اساس طرحی جدید در انگلستان، بازرسان آموزشی در انگلستان از دختران مسلمان در مدارس ابتدایی، علت پوشیدن حجاب را پرسیده و به وزارت آموزش و پرورش کشور گزارش خواهند داد.
به گزارش روزنامه ایندیپندنت، دلیل چنین بازرسی آموزشی این است که مقامات آموزش و پرورش نگران هستند که دختران مسلمان در مدارس ابتدایی از سوی والدین خود مجبور به پوشیدن حجاب می‌شوند، که این اجبار در صورت احراز، قوانین مربوط به برابری‌های اجتماعی را نقض می‌کند.
آماندا اسپیلمن (Amanda Spielman)  بازرس ارشد آموزشی مدارس بریتانیا روز گذشته اجرای این طرح را اعلام کرد.
وی افزود مدارس می‌توانند در صورت گذاشتن مقررات برای پوشیدن حجاب یا لباس‌های نوع مذهبی در میان دختران کلاس‌های ابتدایی، قانون‌شکنی کرده باشند.
یک نگرانی دیگر مقامات آموزشی این است که جداسازی دختران دانش‌آموز از نظر ظاهر و شکل لباس و پوشش آنها در سنین کودکی، جداسازی آنها از جامعه بر مبنای جنسیت زنانه آنهاست که این روش نیز خود به‌تنهایی نقض قوانین برابری‌های اجتماعی است.

در میان مسلمانان، پوشیدن حجاب از طرف دختران، همزمان با سن بالغ شدن آنها می‌باشد که در برخی جوامع در کشورهای مسلمان آنها را آماده ازدواج هم شناسایی می‌کند.
خانم اسپیلمن به روزنامه ایندیپندنت گفته است: "بازرسان ویژه آموزشی برای رسیدگی به این نگرانی‌ها از دختران دبستانی که پوشش یا حجاب اسلامی به تن دارند خواهند پرسید که آنها چرا برای حضور در مدرسه این انتخاب را کرده‌اند".
هارون خان دبیرکل شورای مسلمانان بریتانیا ضمن انتقاد از این تصمیم گفته است: "باعث نهایت تأسف است که این برنامه متوجه دختران جوان مسلمان در کشور می‌شود. این تصمیم یک پیام مشخص به آنها و همه زنانی که در بریتانیا حجاب به‌سر دارند می‌فرستد که گویا آنها شهروندان دستِ دوم هستند".
 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More