شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تجهیز نیروی هوا فضای آمریکا به موشک‌های پروژه اسپیس ایکس

 

ژنرال جان ریموند، ریاست فرماندهی فضایی نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد جهت کاهش هزینه‌های نظامی در آینده از موشک‌های قابل استفاده مجدد پروژه اسپیس ایکس استفاده خواهد کرد.

او طی مصاحبه‌ای با روزنامه "بلومبرگ" گفت: استفاده نکردن از موشک‌هایی که قابلیت استفاده مجدد دارند کاملا احمقانه است،  چرا که این موشک‌ها باعث کاهش چشمگیر هزینه‌ها خواهند شد. وقتی که تکنولوژی روز به این سمت حرکت می‌کند، بی‌معنی است که ما نیز در این جهت نباشیم. تنها کاری که می‌بایست انجام دهیم انجام هوشمندانه آن است.

 

شرکت فناوری تکنولوژی اکتشافات فضایی،(اسپیس ایکس) با مدیریت الون ماسک، میلیاردری که پروژه‌های بلندپروازانه بسیاری را در دست اجرا دارد، با به کارگیری موشک‌های قابل مصرف مجدد خود در پروژه‌هایش، هزینه‌های اکتشافات فضایی شرکت کاهش چشمگیری یافت و به همین دلیل نظر مشتریان بسیاری را به خود جلب کرد.

 

به گزارش بخش بلومبرگ تکنولوژی، پروژه اسپیس ایکس، در ابتدای سال جاری و برای دومین بار از موشک فالکون ۹ استفاده کرد، که تا به حال دو ماموریت دیگر را برای اپراتورهای ماهواره‌ای، با موشک‌های قابل مصرف مجدد انجام داده است.

 

در حال حاضرنیروی هوایی ایالات متحده آمریکا، امکان استفاده از این موشک‌ها را به دلیل نداشتن مجوز ایمنی از سوی مقامات نظامی ندارد و می بایست این موشک‌ها مجوزهای لازم را دریافت نمایند، روندی که به گفته ریموند در حال انجام و بررسی است.

 

او گفت: "افرادی که در مرکز سیستم فضایی و موشکی در لس آنجلس کار می کنند، به احتمال زیاد در روند این بررسی‌ها مشارکت خواهند داشت."

 

او در ادامه سخنانش افزود که موشک‌های پروژه اسپیس ایکس علاوه بر کاهش هزینه های ساخت موشک، به دلیل هوشمند بودن، در تعیین جهت نیز بسیار به صرفه هستند ، چرا که بر خلاف موشک‌های سنتی که برای تعیین مسیر صحیح پرواز به تیم‌هایی چند صد نفره نیاز دارند، این موشک‌ها با نیروی انسانی بسیار اندک و با دقتی بسیار بالا پرتاب شده و مسیر خود را در صورت نیاز اصلاح می‌کنند.

 

ریموند گفت که به کارگیری قابلیت‌های موشک‌های پروژاسپیس ایکس، باعث کاهش نیاز به نیروی انسانی شده و مدت زمان حدفاصل راه اندازی موشک‌ها را نیز به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد. او افزود که علاقمند است در طی ۵ تا ۷ سال آینده، تمامی قابلیت‌های این موشک‌ها در موشک‌های نظامی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

ریموند گفت که همه می‌بایست که به این سو حرکت کنند. این تکنولوژی دگرگونی عظیمی در عملیات‌ پرتاب موشک ایجاد خواهد کرد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More