شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
گزارش ایندیپندنت افشا کرد

تجارت‌ جنسی ده‌ها هزار زن و دختر از کره‌شمالی به چین‌

نشریه انگلیسی ایندیپندنت در یک گزارش ابعادی از فروش زنان کره‌ شمالی به چین و بهره‌برداری جنسی از آن‌ها را افشا کرده است.

این گزارش، که بر اساس تحقیق موسسه غیردولتی برنامه کره‌ شمالی آینده است،‌ دوشنبه ۳۰ اردیبهشت منتشر شد و به فروش و قاچاق زنان و دختران جوان کره‌ شمالی از سوی دلال‌ها، قاچاقچی‌ها و سازمان‌های تبهکار بین‌المللی اشاره می‌کند.

تحقیقات موسسه برنامه کره‌ شمالی آینده افشا کرده است که شبکه درهم‌تنیده‌ای از جرم و جنایت سالانه مبلغی حدود ۱۰۵ میلیون دلار از طریق تجارت تن زنان کره‌ شمالی به دست می‌آورند.

بنا‌بر این گزارش، ده‌ها هزار دختر و زن از کره‌شمالی به چین قاچاق و فروخته و قربانی تجاوز مکرر، برده‌داری جنسی و تجارت جنسی در فضای مجازی می‌شوند.

برخی از این زنان همچنین وادار به ازدواج‌های اجباری می‌شوند. آن‌ها بین قاچاقچی‌ها، دلال‌ها و سازمان‌های تبهکار دست‌به‌دست می‌شوند تا سرانجام وارد بازار تجارت جنسی چین می‌شوند و تا وقتی بدنشان فرسوده شود و تحلیل رود از آن‌ها بهره‌کشی می‌کنند.

این گزارش به نظام سیاسی مردسالار کره‌ شمالی اشاره کرده است که با دیکتاتوری، فقر و سرکوب بر سر قدرت است و این زنان و دختران را از سرزمینشان فراری داده است. در این جامعه عمیقا مردسالار، زنان از سوءاستفاده‌های جنسی که از آن‌ها می‌شود احساس شرم می‌کنند و نسبت به درخواست پاسخگویی در قبال تعرض نیز احساس ناتوانی دارند.

طبق گزارش محکوم‌کننده‌ای که دیده‌بان حقوق بشر در ماه نوامبر سال میلادی گذشته منتشر کرد، مقامات کره‌ شمالی با مصونیت کامل به زنان تعرض جنسی می‌کنند و سوءاستفاده جنسی چنان شایع است که عادی شده است. برای زنان این کشور تحمل خشونت جنسی مقامات دولتی، ماموران پلیس،‌ زندانبان‌ها،‌ بازجوها و سربازان بخشی از روال روزمره است.

اوه جونگ‌‌‌هی،‌ یکی از زنانی که قبلا به تجارت جنسی اشتغال داشته است، می‌گوید: ‌«آن‌ها به ما به چشم عروسک‌های جنسی نگاه می‌کنند. این موضوع آن‌قدر شایع است که هیچ‌کس فکر نمی‌کند مشکل بزرگی است.»

به گفته یون هی‌سون، محقق و نویسنده گزارش موسسه برنامه کره‌ شمالی آینده، قربانی‌ها برای مبلغ ناچیز ۳۰ یوآن چین، برابر با ۴ دلار آمریکا، وادار به روسپی‌گری می‌شوند، یا در قبال ۱۰۰۰ یوآن چین، برابر با ۱۴۶ دلار آمریکا، برای ازدواج فروخته می‌شوند و به مخفیگاه‌های تجارت جنسی سایبری قاچاق می‌شوند تا کاربرهای آنلاین از سراسر جهان از آن‌ها بهره‌کشی کنند.

معمولا این زنان و دختران بین ۱۲ تا ۲۹ سال سن دارند و بعضا چند بار فروخته شده‌اند و در همان سال اول ترک کشورشان قربانی شکلی از برده‌داری جنسی می‌شوند. دختران کم‌‌سن‌و‌سال ۹ ساله وادار می‌شوند به‌وضوح دست به کارهای جنسی بزنند، مقابل دوربین‌ به آن‌ها تعرض می‌شود و به‌صورت زنده برای مخاطبی که حق تماشا را پرداخت کرده است پخش می‌شود.

به گفته هی‌سون، فاحشگی به‌عنوان «راه اصلی» ورود زنان کره شمالی به تجارت جنسی، از ازدواج اجباری پیشی گرفته است. ازدواج تحمیلی در چین پای ثابت تجارت جنسی است و همچنان در نواحی روستایی و شهرستان‌‌ها ادامه دارد.

برنامه کره‌ شمالی آینده یک سازمان غیردولتی مستقر در لندن است و به کره‌ای‌های در معرض خطر کمک می‌کند. این موسسه غیردولتی گزارش‌هایی درباره نقض حقوق بشر منتشر می‌کند تا از احقاق حقوق تبعیدشدگان حمایت کند.

تحقیق این موسسه نتیجه مطالعه و تعامل بلندمدت با قربانی‌های ساکن در چین و تبعیدی‌های نجات‌یافته ساکن در کره‌جنوبی است که برای نخستین بار توانستند درباره تجربه‌شان از خشونت و تجارت جنسی صحبت کنند.  

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More