شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تاکید جابری انصاری بر حمایت از سوریه در دیدار با بشار اسد

 

حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه، امروز، پنجشنبه ۲۹ تیرماه، با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، دیدار و گفت وگو کرد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، دو طرف درمورد روابط تهران و دمشق و آخرین تحولات منطقه از جمله بحران سوریه رایزنی و گفت‌وگو کردند.

جابری انصاری در این دیدار با ارائه گزارشی از آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و آخرین دور از مذاکرات آستانه، بر استمرار حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه تاکید کرد.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نیز در این دیداربا تقدیر از حمایت‌های مستمر جمهوری اسلامی از حکومت سوریه، درباره انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران گفت: این انتخابات ضربه بزرگی به دشمنان ایران بود و اعتبار و احترام جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان بیشتر شد.

حسین جابری انصاری همچنین روز گذشته با ولید معلم، وزیر خارجه سوریه، فیصل مقداد، معاون وزیر امور خارجه و عماد خمیس، نخست وزیر سوریه دیدار کرده بود.

روز گذشته همچنین نشست کمیته مشترک سیاسی ایران و سوریه به ریاست جابری انصاری و قائم مقام وزیر خارجه سوریه در دمشق برگزار شد.

۲۵ تیرماه، حسین جابری انصاری ، پس از دیدار با فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین در امور سوریه به خبرنگاران گفت حضور ایران در سوریه به درخواست دولت آن کشور است و جمهوری اسلامی علاقمند نبوده و نیست که بطور گسترده در بحران سوریه دخالت کند.

این درحالی است که بر اساس گزارش رسانه‌های داخلی و بین‌المللی شماری از نیروهای قدس سپاه پاسداران- شاخه برون مرزی سپاه- در جبهه‌های جنگ در نقاط مختلف سوریه شرکت دارند و تاکنون ده‌ها تن از فرماندهان و نیروهای سپاه پاسداران در جنگ سوریه کشته شده‌اند.

جمهوری اسلامی علاوه بر سازماندهی نیروهای داخلی برای بکارگیری آنها در جنگ سوریه، شیعیان افغان و پاکستان را در دو تیپ موسوم به «فاطمیه» و «زینبیه»  برای اعزام به جنگ سوریه سازماندهی می‌کند. طی دو سال گذشته شماری از شیعیان افغان و پاکستانی در سوریه کشته شده و در شهرهای مختلف ایران از جمله مشهد، تهران و قم به خاک سپرده شده‌اند.
با گذشت بیش از شش سال از جنگ داخلی سوریه، جمهوری اسلامی ایران همچنان به حمایت بی‌وقفه از حکومت بشار اسد ادامه می‌دهد. جنگی فرسایشی که ویرانی‌ها و هزینه‌های جانی، مالی و معنوی ناشی از آن روز به روز ابعاد وسیع‌تری پیدا می‌کند.

اخیرا آمریکا و روسیه برای برقراری آتش‌بس و ایجاد مناطق امن در جنوب غربی سوریه به توافق رسیدند. اما حسین جابری‌انصاری، گفته توافق دیگران در ارتباط با سوریه حتی اگر انجام شود، هیچ نتیجه عملی و موثری درباره حضور ایران نخواهد داشت.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More