شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تاکید ترامپ بر لزوم بازگشایی اقتصاد آمریکا در میانه بحران کرونا

با وجود تداوم شیوع کرونا، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، روز پنج‌شنبه بر بازگشایی اقتصاد آمریکا تاکید کرد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی خود در کاخ سفید گفت که «ما باید به سر کار برگردیم. مردم ما می‌خواهند به سر کار برگردند.»

وی تلویحا اشاره کرد که آغاز دوباره فعالیت‌های اقتصادی در بعضی مناطق خواهد بود و افزود در تماس با فرمانداران ایالات مختلف، طبقه‌بندی ایالت‌ها از نظر خطر کرونا را اعلام کرده است. این تقسیم‌بندی مقدمه‌ای برای بازگشایی اقتصادی در برخی مناطق بعد از عید پاک ارزیابی شده است.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، همچنین در روز پنج‌شنبه در همسویی با سخنان ترامپ  تاکید کرد که قصد دارند بازارهای مالی ایالات متحده باز بمانند و گفته است تمرکز او بر شرکت‌های تسهیلات خرید مسکن است که در همه‌گیری کرونا ضربه سختی خورده‌اند.

در ادامه سخنان ترامپ در روز پنج‌شنبه در کاخ سفید همچنین او به تلاش آمریکا برای یافتن راه‌های پیشگیری و درمان کرونا اشاره کرد و گفت: «محققان آمریکایی برای درمان کرونا داروهای فراوانی را آزمایش کرده‌اند و آمریکا تاکنون در زمینه ساخت واکسن کرونا عملکرد بسیار خوبی داشته است.»

وی گفت که در راستای کمک‌رسانی به مناطق با ریسک بالای کرونا، قصد دارد روز شنبه به منظور بدرقه کشتی بیمارستانی به سمت نیویورک برای مقابله با شیوع کرونا، راهی نورفولک ویرجینیا شود.

ترامپ به تصویب طرح کمک مالی دوهزارمیلیارد دلاری برای مقابله با ضررهای ناشی از کرونا در سنا نیز اشاره کرد. وی از نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه سنا برای تصویب بزرگترین طرح کمکی در تاریخ آمریکا قدردانی کرد و گفت خوشحال است که اعضای هر دو حزب به‌خاطر کارگران و خانواده‌های آمریکایی با هم همکاری خوبی داشتند.

از سوی دیگر نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در روز پنج‌شنبه اظهار اطمینان کرده است که طرح دو هزار میلیارد دلاری در جلسه روز جمعه این مجلس نیز به تصویب برسد.

در ادامه کنفرانس مطبوعاتی، مایک پنس، معاون رییس‌جمهور آمریکا، نیز در مورد آخرین اقدامات برای مبارزه با کرونا توضیحاتی ارائه کرد. او گفت که کیت‌های آزمایش کرونا هم‌اکنون در همه ایالت‌ها قابل دسترس هستند و بیش از ۵۵۲ هزار آزمایش در سراسر کشور صورت گرفته است.

پنس گفت که آزمایشگاه‌ ابوت یک نوع کیت جدید آزمایش کرونا را به سازمان دارو و غذای آمریکا ارائه کرده است که در مطب پزشکان قابل استفاده است و جواب آن بعد از ۱۵ دقیقه مشخص می‌شود.

تاکنون در آمریکا ۸۲ هزار و ۲۵ مورد ابتلا به کرونا و  یک هزار و ۱۸۱ مورد مرگ ثبت شده است.

این در حالی است که ابتلا به کرونا در ارتش ایالات متحده نیز مشاهده شده است و به گفته جیمز مک‌کانویل، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، تا صبح روز پنج‌شنبه ۲۸۸ مورد ابتلا به کرونا در ارتش ایالات متحده ثبت شده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More