شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تازه‌ترین خبرها از سرتاسر جهان

تازه‌ترین خبرها از سرتاسر جهان 

دادستان کل سوئیس قبل از استیضاح احتمالی، به سوالات قانون‌گذاران پاسخ داد

مایکل لائوبر، دادستان کل سوئیس در کمیته قضایی پارلمان این کشور به سوالاتی درباره نحوه تحقیق در مورد فساد فیفا پاسخ داد. لائوبر که برای یک دوره چهار ساله دیگر در این سمت انتخاب شده، از سوی فعالان ضدفساد به اعمال نفوذ در دادگاه مربوط به فساد مالی منتسب به جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ آلمان متهم شده است. 

قاضي سنگاپوری مجرم پرونده قاچاق مواد مخدر را از طریق زوم به اعدام محکوم کرد

قاضی دادگاهی در سنگاپور، یک شهروند این کشور را به اتهام دست داشتن در قاچاق مواد مخدر در محاکمه‌ای که با استفاده از زوم برگزار شد، به اعدام محکوم کرد. به این مرد ۳۷ ساله گفته شده که به دلیل مشارکت در انتقال هرویین در سال ۲۰۱۱، روز جمعه به دار آویخته خواهد شد. سنگاپور به دلیل شیوع ویروس کرونا تحت قوانین قرنطینه است. 

سیل در ایالت میشیگان آمریکا بر اثر ریزش دو سد 

به دنبال ریزش دو سد در ایالت میشیگان آمریکا، حدود ده هزار تن از ساکنان خانه‌هایشان را تخلیه کردند. سدهای ادنویل و سنفور بر اثر بارش باران سنگین چند روزه، ترک برداشته و فروریختند. بخش‌هایی از شهر میدلند در ۲۰۰ کیلومتری دیترویت ممکن است تا ارتفاع دو و نیم متر زیر آب برود. 

هشدار نماینده سازمان ملل در امور لیبی درباره موج گسترده ورود سلاح

نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور لیبی به شورای امنیت گفت که همزمان با تمرکز جهان بر زندگی با ویروس کرونا، لیبی صحنه بمباران دائم و قطع مدام آب و برق در ماه رمضان بوده است. او هشدار داد که حامیان خارجی طرف‌های درگیر در لیبی، به شکل فزاینده‌ای محموله‌های بزرگ سلاح‌های پیشرفته و مرگبار را وارد این کشور می‌کنند.

مرد چینی که ربوده شده بود پس از ۳۲ سال به والدینش پیوست 

مرد چینی که ۳۲ سال پیش ربوده شده بود، به والدینش پیوست. او در دو سالگی در یک لحظه غفلت پدرش، در سال ۱۹۸۸ در مرکز چین ربوده و به یک زوج در استانی دیگر فروخته شد که او را مانند فرزند خود بزرگ کردند. پلیس گفت با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره یکی از عکس‌های کودکی او را مسن کرده و آرشیو ملی اطلاعات شهروندان را اسکن کردند. 

بازگشایی دبیرستان‌های کره جنوبی با مقررات جدید بهداشتی 

دانش‌آموزان دبیرستانی کره جنوبی از روز چهارشنبه به مدارس بازگشتند. در ورودی تمامی مدارس تب دانش‌آموزان سنجیده می‌شود و همه باید دستاهایشان را با مایع مخصوص ضدعفونی کنند. آموزگاران و دانش‌آموزان باید ماسک بزنند و برخی مدارس نیمکت‌ها را با پرده‌های پلاستیک جداسازی کرده‌اند. 

دبیر کل سازمان ملل: عالمگیری ویروس کرونا قاره آفریقا را تهدید می‌کند 

دبیر کل سازمان ملل هشدار داد که عالمگیری ویروس کرونا، تهدیدی است علیه پیشرفت آفریقا و می‌تواند میلیون‌ها انسان را به فقر شدید بکشاند. آنتونیو گوترش در یک پیام ویدئویی گفت پاسخ کشورهای آفریقایی به بحران باعث شد که موارد ابتلا کمتر از حد انتظار باشد. دبیر کل سازمان ملل خواستار اقدام بین‌الملل برای تقویت نظام بهداشت کشورهای آفریقایی، تامین غذا، پرهیز از درگیریهای مالی، حمایت از تحصیل و اشتغال شد.

هشدار بانک جهانی:‌ فقر شدید در انتظار ۶۰ میلیون نفر 

بانک جهانی هشدار داد که بر اثر عواقب اقتصادی بحران کرونا، حدود شش میلیون نفر به فقر شدید دچار خواهند شد. بنا به تعریف بانک جهانی، «فقر شدید» به معنای زندگی با کمتر از ۱.۹۰ دلار در روز به ازای هر نفر است. بانک جهانی ۱۶۰ میلیارد دلار وام و کمک مالی برای کمک به مقابله کشورها با بحران عالمگیری ویروس کرونا ارائه می‌دهد. 

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه از ۳۰۰ هزار فراتر رفت

شمار کلی موارد مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه به ۳۰۸ هزار و ۷۰۵ نفر رسید. مرکز پاسخگویی به بحران ویروس کرونا در روسیه گفت ۱۳۵ نفر در شبانه‌روز گذشته جان باخته‌اند و شمار موارد مرگ بر اثر کووید۱۹ در این کشور به دو هزار و ۹۷۲ نفر رسیده است. 

با نزدیک شدن طوفان، بنگلادش پناهجویان روهینگیا را به پناهگاه منتقل کرد 

با نزدیک شدن طوفان به سواحل هند و بنگلادش، مقامات بنگلادشی صدها پناهجوی روهینگیا را که در جزیره‌ نار در خلیج بنگال اسکان داده شده بودند، به پناهگاه منتقل کردند. اردوگاه جزیره چار محل اسکان ۳۰۶ پناهجوی روهینگیا است که پیشتر با قایق از ميانمار فرار کرده بودند. سازمان ملل خواستار انتقال این پناهجویان به کمپ‌های کاکس‌بازار شده که محل اسکان بیش از یک میلیون پناهجوی روهینگیا هستند. 

یهودیان آلمان و ایتالیا می‌توانند به کنیسه‌ها بازگردند

کنیسه‌های ایتالیا و آلمان از  این هفته با مقررات سرسختانه بازگشایی شدند و یهودیان می‌توانند به شرط داشتن ماسک مناسک دینی خود را به جا آورند. شیوع کووید۱۹ در قاره اروپا و اعمال مقررات قرنطینه زندگی دینی یهودیان از جمله نماز جماعت، و شرکت در مراسم مذهبی در سرتاسر قاره اروپا را متوقف ساخته بود. 

برزیل سومين کشور جهان از نظر شمار مبتلایان به کووید۱۹

وزارت بهداشت برزیل می‌گوید که تاکنون دست‌کم ۱۷ هزار و ۹۷۱ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان‌ باخته‌اند. برزیل سومين کشور از نظر شمار مبتلایان به ویروس کرونا، پس از آمریکا و روسیه است. تاکنون ابتلای ۲۷۱ هزار و ۶۲۸ نفر در این کشور تایید شده است. 

بازگشایی سه‌ مرحله‌ای استرالیا برای تسریع بهبود اقتصاد

مقامات استرالیایی از برنامه‌ سه مرحله‌ای را برای تسریع ازسرگیری زندگی عمومی در این کشور با هدف بهبود شرایط اقتصادی خبر دادند. دولت استرالیا در حال مذاکره با دانشگاه‌ها باری بازگشت برخی از دانشجویان بین‌المللی است که بیش از ۳۰ میلیارد دلار استرالیا، به اقتصاد این کشور کمک می‌کند. استرالیا بیش از هفت هزار مورد ابتلا و ۱۰۰ مورد مرگ بر اثر کووید۱۹ را به ثبت رسانده است. 

بزرگترین جهش شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در هند

هند با ثبت ۵۲۰۰ مورد جدید ابتلا در روز سه‌شنبه، بزرگترین جهش در تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در یک شبانه‌روز را پشت سر گذاشت. شمار کلی موارد ابتلا در این کشور اکنون بیش از ۱۰۶ هزار نفر است. هند در روزهای گذشته مقررات بسیار سختگیرانه تعطیلی و قرنطینه را به تدریج تسهیل کرده است. کارشناسان می‌گویند شیوع کووید۱۹ در هند هنوز به نقطه اوج نرسیده است. 

هواپیمای خطوط الاتحاد برای اولین بار به اسرائیل پرواز کرد 

سخنگوی خطوط هوایی الاتحاد گفت که یک هواپیمای این شرکت روز سه‌شنبه برای انتقال تجهیزات و تدارکات پزشکی مربوط به ویروس کرونا به فلسطینی‌ها، از ابوظبي به اسرائیل پرواز کرد. این اولین پرواز یک هواپیمای متعلق به خطوط هوایی امارات متحده عربی است که به اسرائیل سفر می‌کند. اسرائیل با هیچ‌یک از شش کشور عرب حوزه خلیج فارس مناسبات دیپلماتیک ندارد. 

تمدید مقررات منع سفرهای غیرضروری در مرزهای زمینی آمریکا با کانادا و مکزیک 

ایالات متحده آمریکا و کانادا اعلام کردند که ممنوعیت عبور و مرور مرزی بر سفرهای غیرضروری به منظور مهار انتشار ویروس کرونا را برای ۳۰ روز دیگر تمدید می‌کنند. وزارت امنیت کشور آمریکا گفت محدودیت‌هایی که اولین بار در نیمه مارس -بیش از دو ماه پیش- مقرر شد، حالا در مورد کشورهای کانادا و مکزیک تا ۲۲ ژوئن تمدید می‌شود. 

جهش بی‌سابقه نرخ بیکاری در هلند 

موسسه آمار هلند گفت با تداوم مقررات قرنطینه و تعطیلی سراسری، بیکاری با سرعتی بی‌سابقه به بالاترین میزان در ماه آوریل رسید. به گفته این موسسه بیکاری در ماه آوریل (حدود ماه فروردین)‌به ۳.۴ درصد رسید. شمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری در این ماه ۱۷ درصد افزایش نشان داد. تاکنون در هلند ۵۷۱۵ نفر بر اثر کووید۱۹ جان باخته‌اند.

دانشمندان چینی می‌گویند یک داروی جدید می‌تواند بدون نیاز به واکسن جلوی همه‌گیری کووید۱۹ را بگیرد

آزمایشگاهی در چین در حال کار بر دارویی است که می‌گوید قادر به متوقف ساختن همه‌گیری ویروس کرونا است. دانشمندان دانشگاه پکینگ این دارو را آزمایش کرده‌اند و می‌گویند نه‌تنها دوران بهبود مبتلایان را کاهش می‌دهد، بلکه مصونیت کوتاه‌مدت در مقابل ویروس ایجاد می‌کند. مدیر مرکز ابداعات این دانشگاه گفت، مرحله آزمایش دارو بر حیوانات موفقیت‌آمیز بوده است. 

زدن ماسک شانس انتقال ویروس کرونا را تا ۷۵ درصد کاهش می‌دهد

تحقیق جدیدی که در هنگ‌کنگ انجام شده می‌گوید زدن ماسک می‌تواند شانس سرایت بیماری از فرد مبتلا به کووید۱۹ به دیگران را تا حد چشمگیری کاهش دهد. به گفته این تحقیق، در صورتی که فرد مبتلا ماسک بزند نرخ انتقال ویروس از طریق ذرات هوا و ترشحات تنفسی تا ۷۵ درصد کاهش می‌یابد. 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More