شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تازه‌ترین خبرها از سرتاسر جهان

تازه‌ترین خبرها از سرتاسر جهان

حمله مردان مسلح به توزیع‌کنندگان اقلام کمکی به مردم در ترکیه دو نفر را کشت

حمله مسلحانه به خودروی شهرداری در استان شرقی وان در ترکیه، دو کشته و یک مجروح بر جا گذاشت. فرماندار وان گفت حمله توسط مردان مسلح سوار بر اتومبیل و هنگام بازگشت دو پرسنل شهرداری و یک غیرنظامی از توزیع اقلام کمکی به مردم تحت قرنطینه و در نیمروز پنجشنبه اتفاق افتاد. به گفته مدیر ارتباطات ترکیه، پ‌ک‌ک، حزب کارگران کردستان ترکیه مسئول این حمله است. 

تایوان سازمان بهداشت جهانی را به «فراموش کردن» بی‌طرفی متهم کرد 

معاون رییس‌‌جمهور تایوان گفت سازمان بهداشت جهانی با بیرون نگه داشتن تایوان از این نهاد به دلایل سیاسی، نقش حرفه‌ای و بی‌طرفی خود را «فراموش کرده است.» تایوان می‌گوید چین و سازمان بهداشت جهانی برای حذف تایوان از جلسات مهم تبانی کرده‌اند و این سازمان به درخواست‌های تایوان درباره ویروس کرونا پاسخ نداده‌ است. چین تایوان را یکی از استان‌های خود قلمداد می‌کند. 

فرانسه ونزوئلا را به آزار و اذيت سفارتخانه‌اش در کاراکاس متهم کرد

فرانسه سفیر ونروئلا در پاریس را برای توضیح درباره رفتار دولت ونزوئلا با دیپلمات‌های فرانسوی در کاراکاس را احضار کرد. دولت نیکلاس مادورو رییس‌جمهور ونزوئلا سفارت فرانسه در کاراکاس را از جمله از طریق قطع آب و برق، مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد. فرانسه از جمله کشورهایی است که انتخاب دوباره مادورو به ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۸ را به رسمیت نمی‌شناسند و خوان گوایدو رهبر اپوزیسیون را رییس‌جمهور برحق ونزوئلا می‌دانند. 

 

آمریکا می‌گوید هکرهای چین تلاش می‌کنند تحقیقات مربوط به واکسن کووید۱۹ را سرقت کنند  

مقامات آمریکا هشدار داده‌اند که هکرهای چینی در تلاشند تا برای کسب اطلاعات درباره درمان و کشف واکسن کووید۱۹ به سازمان‌های آمریکایی که درباره ویروس کرونا تحقیق می‌کنند نفوذ کنند. اف‌بی‌آی، و آژانس امنیت سایبری و زیرساخت در ایالات متحده هشدار دادند که گروه‌های مرتبط با دولت چین سعی کردند «اطلاعت و داده‌های مربوط به واکسن، درمان و آزمایش» را به دست آورند. 

پیش‌بینی سیل صدها هزار فیلیپینی را به تخلیه خانه‌هایشان واداشت 

مسئولان فیلیپینی کار تخلیه ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان این کشور را از خانه‌هایشان در مناطق ساحلی آغاز کردند. این اقدام در نتیجه نگرانی از جاری شدن سیل و رانش زمین صورت گرفت. طوفان وُنگ‌فُنگ اولین طوفان سال جاری در فیلیپین است که با بادهایی به سرعت ۱۵۵ کیلومتر سواحل شرقی فیلیپین را درنوردید. 

انستیتو پاستور: تنها ۴.۴ درصد از جمعیت فرانسه تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند 

مطالعات انستیتو پاستور فرانسه حاکی است که ۴.۴ درصد از جمعیت این کشور - برابر با دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر- تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند. این رقم به مراتب بالاتر از آمار رسمی است اما کمتر از آنچیزی است که برای «مصونیت گله‌ای» لازم است.

تونس می‌گوید چهار روز متوالی بدون شناسایی مورد جدید ابتلا را ثبت کرده است

 به دنبال چهار روز متوالی بدون شناسایی مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در تونس، این کشور شمال آفریقا ساعات منع رفت‌وآمد شبانه را کوتاه کرد. دولت تونس در حال تسهیل تدریجی مقررات کلی تعطیلی سرتاسری است. 

چین اتهام آمریکا درباره هک کردن تحقیقات کووید۱۹ را «افترا» خواند

وزارت خارجه چین درباره نفوذ هکرهای مرتبط با چین به تحقیقات کووید۱۹ آمریکا گفت، چین «افترای» ایالات متحده را رد می‌کند. سخنگوی وزارت خارجه چین گفت هرگونه فعالیت آنلاین علیه تلاش‌ها در مقابله با شیوع بیماری، باید محکوم شود. 

وضعیت اضطراری در ارمنستان برای یک ماه دیگر تمدید شد

 به دنبال افزایش شمار موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا، ارمنستان وضعیت اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا را تا ۱۳ ماه ژوئن - یک ماه دیگر- تمدید کرد. دولت ارمنستان از دو هفته پیش تقریبا تمامی بخش‌های کسب‌وکار را برای جلوگیری از ضربه اقتصادی بیشتر بازگشایی کرد. ارمنستان ۳۸۶۰ مورد ابتلا و ۴۹ مورد مرگ بر اثر کووید۱۹ را ثبت کرده است. 

ارتش ميانمار درباره ویدئوی خشونت سربازان این کشور علیه غیرنظامیان تحقیق می‌کند

ارتش میانمار گفت درباره ویدئویی تحقیق می‌کند که سربازان این کشور را در حال کتک زدن پنج مرد و تهدید افراد به مرگ در استان غربی راخین نشان می‌دهد. در هفته‌های اخیر ده‌ها نفر بر اثر درگیری در این منطقه کشته شده‌اند. 

بوروندی رییس دفتر سازمان بهداشت جهانی در این کشور را اخراج کرد

 در میانه بحران کووید۱۹، بوروندی رییس دفتر سازمان بهداشت جهانی در این کشور را اخراج کرد. در حکم وزیر خارجه این کشور دلیلی برای اخراج ذکر نشده است. علی‌رغم شیوع ویروس کرونا، این کشور آفریقایی قرار است هفته‌ آینده انتخابات ریاست جمهوری برگزار کند و سیاستمداران بدون ملاحظات بهداشتی و سلامتی گردهمایی‌های بزرگ برگزار می‌کنند. 

استرالیا هشدار داد به دنبال رکورد جدید بیکاری، دشواری اقتصادی بیشتری در راه است

اسکات موريسون نخست‌وزیر استرالیا به شهروندان این کشور هشدار داد که برای اخبار بد آماده باشند. نرخ بیکاری در استرالیا پس از اعمال مقررات قرنطینه و تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا، به ۶.۲ درصد رسیده است. اقتصاد استرالیا برای بیش از دو دهه در وضعیت باثبات قرار داشت. 

هفت آژانس سازمان ملل متحد در بیانیه‌ مشترکی درباره بحران انسانی در لیبی هشدار دادند 

هفت آژانس سازمان ملل متحد در بیانیه مشترکی درباره لیبی هشدار دادند که جنگ و شیوع کووید۱۹ تهدیدی بزرگ علیه زندگی در این کشور است، و سلامت و امنیت کل جمعیت این کشور در خطر قرار دارد. این بیانیه می‌گوید علاوه بر وضعیت وخیم مردم لیبی، مهاجران و پناهجویان در این کشور در موقعیتی بسیار خطرناک قرار دارند. جنگ و درگیری داخلی نیز کار امدادرسانی را بسیار دشوار کرده است. 

سازمان بهداشت جهانی:‌ ویروس کرونا ممکن است هرگز از بین نرود

یک کارشناس سازمان بهداشت جهانی گفت ویروس کرونا، عامل بیماری کووید۱۹ می‌تواند مانند ایدز در جوامع بومی شود و هرگز از میان نرود. مایک رایان کارشناس امور اضطراری در سازمان بهداشت جهانی هشدار داد «باید واقعگرا باشیم. گمان نمی‌کنم کسی بتواند پیش‌بینی کند که بیماری کی ناپدید می‌شود.» 

ژاپن وضعیت اضطراری در بیشتر مناطق این کشور را لغو می‌کند

ژاپن قصد دارد وضعیت اضطراری را در بخش‌های بزرگی از این کشور لغو کند. ژاپن گفت وضعیت اضطراری در  توکیو برقرار خواهد ماند تا وقتی که شواهد متقاعدکننده‌ای نشان دهد که ویروس کرونا مهار شده است. در ژاپن  ۱۶۱۰۰ نفر تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۹۶ نفر جان باخته‌اند. 

سازمان ملل درباره بحران سلامت روانی در جهان بر اثر شیوع کووید۱۹ هشدار داد 

کارشناسان بهداشتی سازمان ملل متحد هشدار دادند که شیوع ویروس کرونا باعث شده تا بحران روانی بر میلیونها انسان در سرتاسر جهان که در محاصره مرگ و بیماری به انزوا، فقر و اضطراب فرورفته‌اند، سایه افکنده است. مدیر بخش سلامت روان این نهاد گفت انزوا، ترس، تردید، و بی‌ثباتی اقتصادی همگی موجب فروپاشی روحی می‌شود.

چین می‌گوید خرید محصولات کشاورزی از آمریکا را تسریع می‌کند  

چین می‌گوید احتمالا خرید محصولات کشاورزی را از آمریکا تسریع کرده و مرحله اول توافق تجاری با ایالات متحده را اجرا می کند. سویا در صدر فهرست صادرات محصولات کشاورزی آمریکا به چین است. وبسایت گمرکات چین می‌گوید که این کشور به واردات بلوبری و جو از ایالات متحده نیز ادامه می‌دهد. 

انفجار کامیون پر از مواد منفجره در ولایت پکتیای افغانستان دست‌کم پنج کشته برجا گذاشت

انفجار یک کامیون پر از مواد منفجره در نزدیکی دادگاهی در شهر شرقی گاردز در ولایت پکتیای افغانستان، دست‌کم پنج کشته برجا گذاشت. سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای گفت این گروه مسئولیت این حمله را بر عهده می‌گیرد.  دو روز پیش و طی دو حمله جداگانه در افغانستان، از جمله در زایشگاهی در کابل، ۵۶ نفر از جمله زنان و نوزادان کشته شدند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More