شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تازه‌ترین خبرها از سراسر جهان

احتمال می‌رود حزب حاکم دومینیکن انتخابات ریاست‌جمهوری را به کرونا ببازد

 

به‌دلیل شیوع کرونا در جمهوری دومینیکن، انتخابات ریاست جمهوری در این کشور به تعویق افتاد و نامزد پیشتاز انتخابات پس از جواب مثبت آزمایش کرونا، دیگر در انظار عمومی حضور پیدا نکرد. رای‌دهندگان دومینیکنی کسی را انتخاب می‌کنند که بتواند آسیبی که در اثر بحران کرونا بر پیکر اقتصاد وابسته به گردشگری این کشور وارد آمده است ترمیم کند. نظرسنجی‌ها حاکی از آن است حزب حاکم این کشور، که ۱۶ سال بر مسند قدرت بوده، به‌دلیل سوءمدیریت در مهار شیوع کرونا، درگیری‌های داخلی و فساد و تبعیضی که بر عملکرد اقتصادی‌اش سایه افکنده است، از گردونه قدرت خارج می‌شود.

 

ترامپ ۹۹ درصد موارد ابتلا به کرونا در آمریکا را «کاملا بی‌خطر» خواند

 

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، در سخنرانی به‌مناسبت روز استقلال، بار دیگر هشدار داد چین باید در مورد همه‌گیری جهانی کرونا پاسخگو باشد. رییس‌جمهوری آمریکا در سخنانی که تشویق حاضران را در پی داشت گفت: «ما گرفتار ویروسی شدیم که از چین آمد. خیلی پیشرفت کرده‌ایم. راهبرد ما خیلی خوب پیش می‌رود. از یک منطقه بیرون می‌رود، در منطقه‌ای دیگر سر برمی‌آورد. اما ما خیلی درس گرفتیم. یاد گرفتیم چطور شعله‌اش را خاموش کنیم.» او در ادامه افزود آزمایش ۴۰ میلیون آمریکایی نشان داد که ۹۹ درصد موارد ابتلا بی‌خطر است و هیچ کشوری نتوانسته است با کمیت و کیفیت آمریکا از مردمش آزمایش کرونا بگیرد.

 

ببر ماده باغ وحش زوریخ نگهبانش را کشت

 

یک ببر ماده سیبریایی در باغ‌وحش زوریخ، مقابل چشم بازدیدکنندگان وحشت‌زده به زن ۵۵ ساله‌ای که متصدی نگهداری از او بود حمله کرد. سایر کارکنان به‌سرعت آمدند تا او را نجات دهند اما، به گفته سخنگوی پلیس، «کمک خیلی دیر رسید». 

رییس باغ وحش زوریخ می‌گوید رفتار این ببر ۵ ساله همیشه عادی بوده است. ایرینا در سال ۲۰۱۵، در باغ‌وحشی در دانمارک متولد شد و یک سال بعد، به زوریخ منتقل شد.

افزایش موارد ابتلا به کرونا در عربستان سعودی و امارات متحده عربی

 

پس از تسهیل مقررات قرنطینه در ماه گذشته، شمار مبتلایان به کرونا در عربستان سعودی از مرز ۲۰۰ هزار نفر و در کشور همسایه‌اش، امارات متحده عربی، از ۵۰ هزار نفر گذشت. محدودیت‌ها در این کشورها از میانه ماه مارس آغاز شد و با تسهیل تدریجی آن، کسب‌و‌کارها و اماکن عمومی فعالیت‌ها را از سر گرفتند.

ایران با ۲۳۷ هزار و ۸۷۸ مورد ابتلا و ۱۱ هزار و ۴۰۸ مورد مرگ‌و‌میر در اثر ابتلا به کووید‌ـ‌۱۹، کانون شیوع این بیماری در خاورمیانه است و اکنون محدودیت‌های جدیدی را برای مهار گسترش کرونا وضع کرده است.

کتاب‌های فعالان دموکراسی‌خواه در کتابخانه‌های هنگ‌‌کنگ نایاب شد

 

پس از تصویب قانون امنیتی جدید چین در هنگ‌کنگ، کتاب‌های چهره‌های برجسته دموکراسی‌خواه هنگ‌کنگ در کتابخانه‌های عمومی از دسترس خارج شد تا از لحاظ انطباق با قانون امنیت ملی، بررسی شوند. بر اساس این قانون جامع، که از سه‌شنبه شب، هم‌زمان با انتشار عمومی مفاد آن، اجرایی شد، جرایم مرتبط با جدایی‌طلبی، براندازی، تروریسم و همکاری با نیروهای خارجی می‌تواند مجازات حبس ابد در پی داشته باشد. در بیانیه نهاد ناظر بر کتابخانه‌های هنگ‌کنگ آمده است کتابخانه‌های عمومی هنگ‌کنگ محتوای برخی کتاب‌ها را بررسی می‌کند تا در تناقض با مفاد قانون امنیت ملی نباشند.

 

کانیه وست، خواننده رپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌شود

 

چهار ماه مانده به انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا، کانیه وست در ۴ ژوییه (۱۵ تیر)، روز استقلال، اعلام کرد برای انتخابات ماه نوامبر نامزد می‌شود. این خواننده رپ در توییتی نوشت: «اکنون باید با اعتماد به خدا، همبستگی نگرش و [همبستگی] برای ساختن فردا، وعده آمریکایی را محقق کنیم. من نامزد ریاست جمهوری آمریکا می‌شوم.»

هنوز  مشخص نیست این خواننده ۴۳ ساله کارهای اداری لازم برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی را انجام داده است یا خیر. در بسیاری از ایالت‌های آمریکا، هنوز مهلت اضافه شدن نام نامزدهای مستقل به برگه‌های رای تمام نشده است.

 

اسرائیل: همیشه کار کارِ اسرائیل نیست

 

وزیر دفاع اسرائیل، بنی گانتس، روز یکشنبه ۱۶ تیر، گفت پشت هر سانحه مشکوکی که در ایران اتفاق می‌افتد پای اسرائیل در میان نیست. پس از آتش‌سوزی در سایت هسته‌ای نطنز، برخی مقام‌های ایرانی علت آن را خرابکاری سایبری عنوان کردند. اسرائیل مخالف سرسخت دسترسی ایران به سلاح‌های هسته‌ای است و آن را تهدیدی علیه امنیت خود می‌داند. ایران همواره تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را انکار کرده است و می‌گوید اهداف برنامه‌ اتمی‌اش صلح‌آمیز است.

 

کودک ۴ ساله نجات‌یافته از جنگ بوسنی ۲۱ ساله شد

 

کودکی که وین اینگرام، سرباز بریتانیایی، هنگام گشت‌زنی در بوسنی در جریان جنگ بالکان پیدا کرده بود، ۲۱ ساله شد. این پسر‌بچه زمانی که پیدا شد ۴ ساله بود و گونه‌ای نادری از نقص صورت داشت. این سرباز بریتانیایی برای عمل جراحی این پسر توانست ۱۴۰ هزار پوند جمع‌آوری کند.

 

در اثر پرتاب موشکی به منطقه سبز بغداد یک کودک زخمی شد

 

به گفته یک مقام نظامی عراقی، موشک پرتاب‌شده به سمت منطقه سبز بغداد، محدوده سفارت ایالات متحده آمریکا و سایر کشورها، به هدف نرسید و با تخریب منزلی مسکونی، به زخمی شدن یک کودک منجر شد. نیروهای امنیتی هم‌زمان مانع پرتاب یک موشک کاتیوشای دیگر به پایگاه هوایی تاجی در شمال بغداد شدند که محل استقرار نیروهای آمریکایی است. جزئیات بیشتری از این حادثه در دست نیست. مقام‌های آمریکایی نیروهای شبه‌نظامی تحت حمایت ایران را عامل این حمله‌های موشکی معرفی می‌کنند.

 

توصیه‌های «روشنگرانه» ایوانکا ترامپ در مورد کرونا موجی از واکنش برانگیخت

 

ایوانکا ترامپ پس از توییت توصیه‌های ایمنی برای حفظ سلامت در میانه همه‌گیری جهانی کرونا، با واکنش کاربران مواجه شد. به عقیده کاربران، توصیه دختر و مشاور رییس‌جمهوری آمریکا به استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، بازی با افکار عمومی و در حالی است که در سخنرانی‌ پدرش به‌مناسبت روز استقلال، جمعیت حاضران نه ماسک داشتند و نه فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده بودند. 

 

ارسال یک محموله کلاشنیکف به سد عظیم اتیوپی زنگ خطر را برای جهان به صدا درآورد

 

روابط اتیوپی و مصر به‌دلیل دسترسی اتیوپی به گزینه قطع ذخیره آب قاهره دچار تنش شده است. هواپیمایی حامل سلاح قرار بود از مصر به سومالی ارسال شود اما محموله دو هزار کلاشنیکف، موشک‌انداز، تفنگ‌های تک‌تیراندازی، تفنگ و خمپاره هرگز به زمین ننشست. به گفته یک مقام ارشد سومالیایی، به‌دلیل نگرانی از ورود علنی سومالی به تنش فزاینده میان این دو قدرت قاره آفریقا، محموله متوقف شد.

 

آزمایش ویروس عامل کووید‌ـ‌۱۹ در سگی خانگی نیز مثبت بود

 

با جواب مثبت آزمایش کرونای سگی خانگی در ایالات جورجیا، این دومین مورد ابتلای سگ‌ها به این بیماری در ایالات متحده آمریکاست. این سگ ۶ ساله دچار نوعی بیماری سیستم عصبی شد که در دو روز، به‌سرعت پیشرفت کرد و در نتیجه وخامت بیماری، ناچار شدند او را بکشند تا از رنج و عذاب رها شود.

 

چین ویروسی مشابه سارس‌ـ‌کوو۲ را از ۷ سال پیش در آزمایشگاه ووهان نگهداری می‌کرد

 

بررسی‌ها حاکی از آن است که از سال ۲۰۱۳، ویروسی کمابیش مشابه ویروس عامل کووید‌ـ‌۱۹ در آزمایشگاه ووهان چین نگهداری می‌شد. دانشمندان چینی این ویروس را که نزدیک‌ترین گونه شناخته‌شده به ویروس عامل کووید‌‌ـ‌۱۹ است، حدود هفت سال پیش در معدنی یافتند که شماری از کارگران آن در اثر بیماری تنفسی جان باخته بودند.

 

سازمان بهداشت جهانی از رکوردشکنی افزایش روزانه ابتلا به کووید‌ـ‌۱۹ در جهان خبر داد

 

بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، جهان شاهد افزایش بی‌سابقه مبتلایان به کوویدـ‌۱۹ در شبانه‌روز بوده و بیشترین موارد جدید ابتلا در ایالات متحده آمریکا، برزیل و هند گزارش شده است. در جدیدترین آمار، ۵۳ هزار و ۲۱۳  مورد روزانه ابتلا در آمریکا گزارش شده است و به این ترتیب، از برزیل با ۴۸ هزار و ۱۰۵ مورد و هند با ۲۲ هزار و ۷۷۱ مورد پیشی گرفته است.

بر اساس آمار رسمی سازمان بهداشت جهانی، ۱۰/۹ میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد ۵۲۳ هزار و ۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند. آمریکا با بیش از ۲/۸ میلیون مبتلا، حدود یک‌چهارم مبتلایان را در خود جای داده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More