شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تازه‌ترین خبرها از سراسر جهان

حسام  ناصر ۳۲ ساله در حال بازی با شترش در روستایی در کرانه غربی رود نیل (عکس از رویترز). 

رییس‌جمهوری پیشین برزیل در جست‌و‌جوی رقیب قدر بولسونارو

 

لوییس ایناسیو لولا، رییس‌جمهوری پیشین برزیل، که به‌‌دلیل فساد مالی از شرکت در انتخابات محروم است، اعلام کرد از هر نامزدی که بتواند ژاییر بولسونارو، رییس‌جمهوری فعلی، را در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ شکست دهد حمایت می‌کند. لولا در مصاحبه با رویترز گفت شرکت او در انتخابات به نظر دادگاه بستگی دارد و اضافه کرد: «من آماده‌ام از هر نامزدی که به مردم طبقه کارگر برزیل متعهد و مخالف بولسونارو باشد حمایت کنم.»

 

فقط ۱۲ درصد جمعیت جهان به واکسن کرونا دسترسی خواهند داشت

 

به گزارش خبرگزاری اسکای، در سال اول دسترسی به واکسن کرونا، از هر ۱۰ نفر فقط یک نفر در مقابل این ویروس مصونیت پیدا می‌کند. از ۹ نمونه واکسنی که در مراحل نهایی آزمایش‌های بالینی قرار دارند، ۷ واکسن باید دو دوز تزریق شوند و این به معنای وجود دوز کافی برای مصونیت تنها ۱۲ درصد از جمعیت ۷/۸ میلیاردی جهان است.

 

اتحادیه اروپا در پی تصویب قوانین جدید برای جریمه شرکت‌های فناوری

 

به گزارش فایننشال تایمز، اتحادیه اروپا درصدد است قوانین جدیدی را تصویب کند که به‌موجب آن بتواند شرکت‌های عظیم فناوری را جریمه کند. در طرح پیشنهادی آمده است در صورتی که تسلط شرکت‌های عظیم فناوری بر بازار منافع مشتری‌ها و رقبای کوچک‌تر را تهدید کند، این شرکت‌ها موظف می‌شوند برخی فعالیت‌هایشان در اتحادیه اروپا را قطع یا واگذار کنند.

 

جریمه ۱۰ هزار پوندی در انتظار بریتانیایی‌های بی‌توجه به قوانین کرونا

 

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، روز یکشنبه اقدام‌های بیشتر برای مقابله با موج دوم کرونا را مدنظر قرار داد و اعلام کرد کسانی که قوانین قرنطینه را بشکنند تا ۱۰ هزار پوند جریمه می‌شوند. مبلغ جریمه از ۱۰۰۰ پوند به‌ازای هر مورد تخلف از قوانین قرنطینه آغاز می‌شود و در صورت تکرار، به ۱۰ هزار پوند می‌رسد.

 

بریتانیا در آستانه یک قرنطینه سراسری دیگر

 

مت هنکاک، وزیر بهداشت و درمان بریتانیا، روز یکشنبه گفت شیوع کووید‌ـ‌۱۹ در بریتانیا به اوج رسیده است و هشدار داد در صورت بی‌توجهی مردم به قوانین دولت برای پیشگیری از شیوع ویروس، امکان دارد دومین قرنطینه سراسری اجرا شود. در هفته‌های اخیر شمار روزانه ابتلا به کرونا در بریتانیا به بیش از ۴۰۰۰ نفر رسیده است. هنکاک در ادامه افزود: «دو گزینه پیش رو داریم. یا همه قوانین را رعایت می‌کنند… یا ما خودمان مجبوریم اقدام کنیم.»   

 

قیمت‌گذاری ۶۰ میلیارد دلاری تیک‌تاک

 

خبرگزاری بلومبرگ روز یکشنبه، به نقل از منبعی آگاه، گزارش داد در پی جدی شدن مساله شراکت اوراکل و والمارت در بخش آمریکای اپلیکیشن تیک‌تاک، شرکت بایت‌دنس درصدد است تیک‌تاک را ۶۰ میلیارد دلار ارزش‌گذاری کند. اوراکل ۱۲/۵ درصد از مالکیت تیک‌تاک را می‌گیرد و برای رعایت مقررات امنیت ملی آمریکا، تمام داده‌های این اپلیکیشن در آمریکا را ذخیره می‌کند. والمارت نیز ۷/۵ درصد سهام تیک‌تاک را می‌گیرد. این دو شرکت در صورت موافقت با قیمت ۶۰ میلیارد دلار پیشنهادی، در مجموع باید ۱۲ میلیارد دلار به بایت‌دنس بپردازند.

 

گروه تجاری حبتور دبی در اسرائیل دفتر نمایندگی باز می‌کند

 

گروه تجاری الحبتور دبی روز یکشنبه اعلام کرد در اسرائیل دفتر نمایندگی باز می‌کند. این گروه تجاری در حوزه‌های هتل‌داری، ساخت‌و‌ساز، آموزش و خودروسازی فعالیت دارد. امارات متحده عربی و اسرائیل هفته پیش به توافق رسیدند تا روابط دو‌جانبه سیاسی و تجاری برقرار کنند، که به گفته مقام‌های دو کشور، فرصت‌های اقتصادی مهمی فراهم خواهد کرد.

 

آمار جهانی ابتلا به کرونا به ۳۱ میلیون نفر نزدیک شد

 

بنا بر تازه‌ترین آمار رسمی، بیش از ۳۰/۷ میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند و تاکنون، ۹۵۷ هزار و ۳۷ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند. از زمان گزارش اولین موارد ابتلا در چین در دسامبر ۲۰۱۹، بیش از ۱۸۸ کشور و منطقه جهان درگیر این بیماری بوده‌اند و در حال حاضر، ایالات متحده آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب کانون‌های شیوع کووید‌ـ‌۱۹ به شمار می‌روند.

 

رییس‌جمهوری تایوان: چین تهدیدی برای کل منطقه است

 

تسای اینگ‌ ون، رییس‌جمهوری تایوان، روز یکشنبه گفت نزدیک شدن هواپیماهای چینی به تایوان در دو روز گذشته نشان می‌دهد پکن تهدیدی برای منطقه است و ماهیت واقعی دولت چین را برای تایوانی‌ها بیش از پیش روشن کرده است. در دو روز گذشته هواپیماهای چینی بر فراز محدوده میانی تنگه تایوان پرواز کردند و وارد حریم هوایی تایوان شدند. چین تایوان را قلمرو خود می‌داند.

 

حمله حوثی‌ها به عربستان سعودی پنج زخمی به جا گذاشت

 

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان سعودی، در نتیجه برخورد موشک حوثی‌های یمن با روستایی در منطقه جازان در جنوب عربستان سعودی، پنج غیرنظامی زخمی شدند. حوثی‌ها هنوز مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته‌اند. حوثی‌ها در جنگ پنج سال گذشته با گروه ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی، شهرهای این کشور را هدف پهپادها و موشک‌هایی قرار داده‌اند که بیشتر آن‌ها رهگیری و خنثی شده‌اند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More