شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تازه‌ترین خبرها از سراسر جهان

عکس از رویترز؛ دختری خواهرش را هنگام عبور از مرز رفح در جنوب نوار غزه در آغوش می‌کشد

چشم‌انداز تحریم بلاروس را وادار به آزادی زندانیان کرد

 

مقام‌های بلاروس روز پنجشنبه تعدادی از معترضان بازداشتی را آزاد کردند. در اعتراض‌ها به انتخاب مجدد الکساندر لوکاشنکو، رییس‌جمهوری این کشور، هزاران نفر بازداشت شدند و برخورد خشن دولت با معترضان اتحادیه اروپا را وادار کرده است گزینه تحریم بلاروس را مدنظر قرار دهد.  برخی از معترضان آزاد‌شده آثار کبودی داشتند و گفتند در سلول‌های کوچک چپانده شده بودند، با آن‌ها بدرفتاری شده است و مورد ضرب‌و‌شتم قرار گرفته‌اند. 

 

بایت‌دنس محتوای ضدچینی را در اندونزی سانسور کرده است

 

به گزارش رویترز، شرکت فناوری بایت‌دنس، مالک تیک‌تاک، در فاصله سال ۲۰۱۸ تا میانه سال ۲۰۲۰، محتواهای انتقادی علیه چین را از اپلیکیشن باکا بریتا (BaBe) در اندونزی سانسور کرده است. منابع آگاه به رویترز گفته‌اند دفتر مرکزی بایت‌دنس در پکن به کارکنان محلی در اندونزی دستور داده بود مطالب «منفی» در مورد مقام‌های چینی از روی اپلیکیشن حذف شود. 

 

واکسیناسیون آنفلوانزا زودتر از همیشه آغاز می‌شود

 

ظهور کووید‌ـ‌۱۹ واکسیناسیون آنفلوانزا را نیز تحت شعاع قرار داده است و امسال زودتر از همیشه آغاز می‌شود. علاوه بر این، تعداد واکسن‌ها و آزمایش‌ها برای تشخیص آنفلوانزای فصلی و کووید‌ـ‌۱۹ افزایش چشمگیری پیدا کرده است. در صورتی که بیمار هم‌زمان به هر دو ویروس آلوده شود، پیامدهای وخیم و جدی خواهد داشت. امسال ایالات متحده آمریکا ۲۰۰ میلیون واکسن آنفلوانزا بیشتر از میزان معمول به شرکت‌های واکسن‌سازی سفارش داده است.

 

چین برای مبارزه با هدر‌رفت غذا به شکموها سخت می‌گیرد

 

بزرگ‌ترین بسترهای مجازی ویدیوهای کوتاه و رسانه‌های اجتماعی در چین اعلام کرده‌اند با کاربرانی که در ویدیوهایشان غذا هدر بدهند برخورد می‌کنند. این اقدام در پی آن صورت می‌گیرد که دولت درباره هدررفت غذا در میانه بحران همه‌گیری جهانی کرونا هشدار داد. شی‌ جین‌پینگ، رییس‌جمهوری چین، اتلاف غذا را «شرم‌آور» خواند. این کشور در تلاش است روند روبه‌رشد ویدیوهای کوتاه پرخوری را که در سال‌های اخیر بسیار پرطرفدار شده‌اند مهار کند.

 

افراد مسلح در بلاروس وارد شرکت روسی شدند

 

شرکت روسی یاندکس، یکی از غول‌های حوزه فناوری اطلاعات، روز پنجشنبه اعلام کرد که افراد مسلح در مینسک، پایتخت بلاروس، وارد این شرکت شده‌اند و به کارکنان اجازه نداده‌اند ساختمان را ترک کنند. یاندکس سعی دارد جزئیات بیشتری درباره این اتفاق به دست آورد. نیروهای امنیتی بلاروس در چند روز گذشته، در پی اعتراض‌ها به انتخاب مجدد الکساندر لوکاشنکو، رییس‌جمهوری این کشور، با معترضان درگیر بوده‌اند.

 

دبی اولین رقابت‌های اسکی پساکرونا را میزبانی می‌کند

 

پیست اسکی دبی میزبان اولین رقابت‌های اسکی جهان خواهد بود که با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان از ۴۶ کشور جهان در این رقابت‌های دو روزه، که از جمعه آغاز می‌شود، در مسیری ۳ کیلومتری در دمای منفی ۴ درجه رقابت می‌کنند.

 

مالزی مرد هندی عامل شیوع کرونا را به زندان می‌اندازد

 

به گزارش خبرگزاری دولتی برناما، دادگاهی در مالزی مردی هندی را که حکم قرنطینه را نقض کرده و این اقدام او به ده‌ها مورد جدید ابتلا به کرونا منجر شده بود به پنج ماه زندان محکوم کرد. این مرد هندی ۵۷ ساله، که در مالزی رستوران دارد، در چهار مورد نقض حکم قرنطینه خانگی ۱۴ روزه‌اش پس از بازگشت از هند مجرم شناخته شد. او همچنین به پرداخت ۱۲ هزار رینگیت (۲۸۶۴ دلار) جریمه محکوم شده است. 

 

رونق شرکت‌های وصول بدهی در کسادی اقتصاد کرونازده چین

 

در شرایطی که اقتصاد چین گرفتار بحران کروناست، شرکت‌های وصول بدهی رو به رشد بوده‌اند و نیروی جدید استخدام می‌کنند. با افزایش تعداد افرادی که در اقتصاد آسیب‌دیده از کرونا و تنش روابط چین و آمریکا درآمدشان را از دست داده‌اند و وام‌هایی که بازپرداخت نمی‌شوند، این شرکت‌ها به وام‌دهندگان کمک می‌کنند طلب‌های خود را وصول کنند.

 

پلیس بلاروس ۷۰۰ معترض را یک‌شبه بازداشت کرد

 

بنا بر اعلام وزارت کشور بلاروس، پلیس این کشور در چهارمین شب اعتراض‌ها به پیروزی مناقشه‌برانگیز الکساندر لوکاشنکو، رییس‌جمهوری این کشور، ۷۰۰ نفر را بازداشت کرده است. نیروهای امنیتی از زمان اعلام پیروزی مجدد لوکاشنکو در انتخابات، هر روز با معترضان درگیر بوده‌اند. رقیب لوکاشنکو می‌گوید در انتخابات تقلب شده است.

 

در میانه تنش‌ها با ترکیه، یونان با فرانسه رزمایش مشترک برگزار می‌کند

 

با ادامه تنش‌ میان ترکیه و یونان در مورد آب‌های شرق مدیترانه، ارتش فرانسه رزمایشی مشترک با یونان در نزدیکی جزیره کرت برگزار می‌کند. رزمایش روز پنجشنبه اولین اقدام امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه، برای تقویت موقت حضور این کشور در شرق مدیترانه به شمار می‌رود. فرانسه از ترکیه خواسته است اکتشاف نفت و گاز در آب‌های محل مناقشه را متوقف کند.

 

اسرائیل مانع ارسال سوخت به غزه می‌شود

 

اسرائیل روز پنجشنبه اعلام کرد در واکنش به بالن‌های آتش‌زای فلسطینی‌ها که اراضی کشاورزی مرز اسرائیل را به آتش کشیده است، جلوی محموله‌های سوختی ارسالی به غزه را می‌گیرد. در روزهای اخیر، گروه‌های شبه‌نظامی غزه ده‌ها بالن هلیومی حامل مواد آتش‌زا را به هوا فرستاده‌اند تا به اسرائیل فشار بیاورند محاصره نوار غزه را تسهیل کند و به طرح‌های اقتصادی جدید اجازه فعالیت بدهد.

 

رآکتور اتمی کره شمالی در معرض خطر سیل قرار دارد

 

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد سیلاب‌های اخیر در کره شمالی ممکن است به موتورخانه‌های نیروگاه هسته‌ای اصلی کشور آسیب زده باشد. تحلیلگران ۳۸ نورث (38 North)، وب‌سایتی که کره‌ شمالی را رصد می‌کند، می‌گویند تصاویر ماهواره‌ای ۶ تا ۱۱ اوت نشان می‌دهد سیستم‌های خنک‌کننده رآکتور هسته‌ای مرکز پژوهش هسته‌ای یونگ‌بیون در مقابل رویدادهای شدید آب‌و‌هوایی آسیب‌پذیر است.

 

کشف ویروس کرونا در مرغ‌های وارداتی از برزیل

 

مقام‌های مسئول شهر شنژن روز پنجشنبه اعلام کردند جواب آزمایش کرونا روی نمونه‌ای از بال‌های یخ‌زده مرغ وارداتی از برزیل مثبت بوده است. این خبر به ترس از واردات مواد غذایی آلوده و شیوع مجدد کرونا دامن زده است. مراکز محلی کنترل بیماری در جریان روال عادی آزمایش گوشت و غذاهای دریایی، که از ماه ژوئن برقرار است، در نمونه‌ای از بال مرغ وارداتی ویروس کرونا یافتند.

 

پیش‌بینی بازگشت آهسته شرکت‌های آلمانی به روال عادی

 

بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه اقتصادی ایفو در ماه ژوییه، شرکت‌های آلمانی پیش‌بینی می‌کنند در ۱۱ ماه آتی به روال عادی بازگردند. این بازه زمانی برای شرکت‌های بخش خدمات طولانی‌تر است و به ۱۱/۷ ماه می‌رسد و در بخش تولید کوتاه‌تر است و انتظار می‌رود در ۱۰/۱ ماه آتی به روال عادی فعالیت بازگردند.

 

ایتالیا از مسافران ورودی از چهار کشور آزمایش کرونا می‌گیرد

 

با افزایش موارد ابتلا به کووید‌ـ‌۱۹ در کرواسی، یونان، مالتا و اسپانیا، که از مقصدهای گردشگری پرطرفدار ایتالیایی‌ها به شمار می‌روند، ایتالیا اعلام کرد از مسافرانی که از این کشورها می‌‌آیند به‌محض ورود، آزمایش کرونا می‌گیرد.  وزیر بهداشت و درمان ایتالیا در صفحه فیسبوکش نوشت دستور جدید را امضا کرده است و در ادامه افزود هیچ مسافری از کلمبیا اجازه ورود به ایتالیا نخواهد داشت.

 

توییتر برخورد با اطلاع‌رسانی نادرست درباره رای‌گیری پستی را تشدید می‌کند

 

توییتر در واپسین ساعت‌های روز چهارشنبه اعلام کرد در نظر دارد سخت‌گیری در برخورد با اطلاع‌رسانی نادرست در مورد رای‌‌دهی پستی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تشدید کند. به گزارش پولتیکو و بنا بر اعلام یکی از مدیران اجرایی توییتر، این اقدام سیاست‌‌های جدیدی را شامل می‌شود «که بر اطلاع‌رسانی صحیح در مورد تمام گزینه‌های رای‌دهی، از جمله رای‌دهی پستی و زودهنگام تاکید دارد».

 

واکسن کووید‌ـ‌۱۹ آلمان در ماه‌های آتی آماده می‌شود

 

وزیر بهداشت آلمان روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی زد.د.اف (ZDF) اعلام کرد انتظار می‌رود این کشور در ماه‌های آتی و بی‌شک تا سال آینده واکسن کووید‌ـ‌۱۹ را در اختیار داشته باشد. او از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد و گفت هنوز نمی‌شود گفت در چه بازه‌های زمانی باید واکسن زده شود یا ایمنی آن تا چه مدت دوام خواهد داشت.

 

عملیات ترکیه علیه گروه‌های شبه‌نظامی کرد در عراق ادامه دارد

 

وزارت خارجه ترکیه روز پنجشنبه اعلام کرد در صورتی که بغداد به حضور گروه‌های شبه‌نظامی کرد در شمال عراق همچنان بی‌توجه باشد، ترکیه به عملیات‌های برون‌مرزی در این منطقه ادامه خواهد داد و از مقام‌های این کشور خواست با آنکارا همکاری کنند. مواضع گروه شبه‌نظامی پ‌.‌ک.‌ک در جنوب شرق ترکیه و همچنین شمال عراق، مقر اصلی این گروه، همواره هدف حمله نیروهای نظامی ترکیه بوده است.

 

شمار روزانه ابتلا به کرونا در هند رکورد شکست

 

هند روز پنجشنبه رکورد دیگری از شمار روزانه ابتلا به کرونا ثبت کرد و با افزایش ۶۶ هزار و ۹۹۹ نفر، تعداد مبتلایان به حدود ۲/۴ میلیون نفر رسید. بنا بر آمار رسمی، تاکنون بیش از ۴۷ هزار نفر در این کشور در اثر ابتلا به کووید‌ـ‌۱۹ جان باخته‌اند. هند پس از ایالات متحده آمریکا و برزیل، سومین کانون شیوع کرونا در جهان است. برزیل نیز در پانزدهمین روز متوالی، بیش از ۵۰ هزار مورد جدید ابتلا به کووید‌ـ۱۹ ثبت کرد. 

 

آمار جهانی ابتلا به کرونا از ۲۰/۵ میلیون نفر گذشت

 

بنا بر تازه‌ترین آمار رسمی، بیش از ۲۰/۶۲ میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند و تاکنون، ۷۴۸ هزار و ۶۳ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند. از زمان گزارش اولین موارد ابتلا در چین در دسامبر ۲۰۱۹، بیش از ۲۱۰ کشور و منطقه جهان درگیر این بیماری بوده‌اند و در حال حاضر، ایالات متحده آمریکا، برزیل و هند به‌ترتیب کانون‌های شیوع کووید‌ـ‌۱۹ به شمار می‌روند. 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More