شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تازه‌ترین خبرها از سراسر جهان

هجوم ملخ‌های صحرایی به مزرعه‌ای در کنیا (عکس از رویترز).

حمله تروریستی در نیجریه دست‌کم ۱۰ کشته به جا گذاشت

 

بنا بر اعلام نیروهای امنیتی نیجریه، در حمله مهاجمان مسلح به آرپی‌جی دست‌کم ۱۰ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. شهر مایدوگوری در مرکز یک‌دهه جنگ و درگیری میان گروه اسلام‌گرای بوکوحرام و دولت نیجریه واقع شده است. تصور می‌شود شورشی‌های بوکوحرام عامل این حمله باشند.

 

امکان پرداخت با رمز‌ارز حتی در فضا

 

شرکت بانکداری جی‌پی‌ مورگان چیس اخیرا پرداخت بلاک‌چین را بین ماهواره‌هایی که دور زمین می‌چرخند آزمایش کرده است که نشان می‌دهد ابزارهای دیجیتال قادرند برای تراکنش‌ها از فناوری رمز‌ارزها استفاده کنند. بانک‌ها به‌تدریج دارند خود را برای تراکنش‌های مستقل ابزارهای هوشمند آماده می‌کنند.

 

کشف محموله ۲۳ تنی کوکایین به مقصد هلند

 

بنا بر اعلام دادستانی هلند، ماموران گمرک هامبورگ و آنتورپ دو محموله بزرگ کوکایین به مقصد هلند کشف کرده‌اند. این دو محموله در مجموع بیش از ۲۳ تن وزن دارد و ارزش خرده‌فروشی  آن حدود ۷۳۰ میلیون دلار برآورد می‌شود. این بزرگ‌ترین محموله کوکایین به مقصد هلند است که تاکنون کشف شده است.

 

آلمان یک مبلغ اسلامی را به ۱۰ سال حبس محکوم کرد

 

دادگاهی در آلمان یک مبلغ عراقی را به بیش از ۱۰ سال زندان محکوم کرد. احمد عبدالعزیز عبدالله متهم است برای داعش رزمنده و کمک مالی جمع‌آوری کرده و در طراحی یک حمله در آلمان نقش داشته است. این مرد ۴۰ ساله دست‌کم هفت نفر را جذب داعش کرده است که برای جنگ به خاورمیانه رفته‌اند.

 

روسیه جریمه اعتراض‌های خیابانی را افزایش می‌دهد

 

در پی بازداشت هزاران نفر در تجمع‌های اعتراضی در حمایت از الکسی ناوالنی، منتقد مخالف دولت، ولادیمیر پوتین قانونی را تصویب کرده است که جریمه جرایم مرتبط با اعتراض‌های خیابانی را چهار برابر افزایش می‌دهد. بدین ترتیب، سرپیچی از قانون ۴۰۰۰ روبل جریمه و ۱۵ روز بازداشت به دنبال دارد.

 

تحقیق پلیس در مورد تصادف تایگر وودز

 

پلیس مشغول تحقیق در مورد علت تصادف تایگر وودز، قهرمان گلف جهان، است. خودرو وودز در کالیفرنیای جنوبی از مسیر خارج شد و پس از برخورد با درخت، از شیب تپه پایین غلتید. گروه امداد وودز را از لاشه خودرو بیرون کشید و گفته می‌شود به‌دلیل چند جراحت جدی در پا، «عمل جراحی طولانی» داشته است.

 

حمله هکرهای روسی به سیستم اسناد دولتی اوکراین

 

اوکراین گروهی از هکرهای روسی را به تلاش برای انتشار اسناد خرابکارانه از طریق سیستم آنلاین اسناد دولتی متهم کرد اما اشاره نکرد آیا صدمه‌ای هم به سیستم وارد شده است یا خیر. کی‌یف پیش‌تر مسکو را به سازماندهی حملات سایبری گسترده در «جنگی چندجانبه» علیه اوکراین متهم کرده بود.

 

دادگاه آلمان مامور امنیتی سوری را به حبس محکوم کرد

 

دادگاهی در آلمان یکی از اعضای سابق سرویس امنیتی دولت بشار اسد را به اتهام مشارکت در شکنجه ۳۰ زندانی به ۴/۵ سال زندان محکوم کرد. او در سال ۲۰۱۱، دست‌کم ۳۰ فعال مخالف دولت سوریه را دستگیر کرده و آن‌ها را به مرکز اطلاعاتی فرستاده بود که می‌دانست بازداشتی‌ها را شکنجه می‌کنند.

 

آمار جهانی ابتلا به کرونا از مرز ۱۱۲ میلیون نفر گذشت

 

بنا بر تازه‌ترین آمار رسمی، بیش از ۱۱۲/۱ میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند و تاکنون، دو میلیون و ۴۸۶ هزار و ۴۰۵ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند. در حال حاضر، ایالات متحده آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب کانون‌های شیوع کووید‌ـ‌۱۹ به شمار می‌روند.

 

سقوط نرخ باروری در کره جنوبی به پایین‌ترین سطح جهان

 

بنا بر آمار رسمی، در سال گذشته، نرخ باروری در کره جنوبی به پایین‌ترین سطح در جهان رسید و تردیدها در مورد وضعیت همه‌گیری کرونا زوج‌ها را از ازدواج و فرزندآوری بازداشته است. در سال ۲۰۲۰، نرخ فرزندآوری هر زن کره‌ای به ۰/۸۴ درصد رسید که نسبت به رقم ۰/۹۲ در سال ۲۰۱۹ کاهش داشته است.

 

تمایل آمریکا به بازگشت به شورای عالی حقوق بشر

 

به گفته آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، این کشور خواستار بازگشت به شورای عالی حقوق بشر سازمان ملل است و تا آن زمان، در جایگاه ناظر باقی می‌ماند و در مورد موارد نقض حقوق بشر در سراسر جهان صحبت می‌کند. بلینکن گفت آمریکا تلاش می‌کند مساله «تمرکز بیش از حد» شورا روی اسرائیل رفع شود.

 

بازجویی و تحقیق از ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز و تعرض جنسی

 

به گزارش سی‌ان‌ان‌، پرونده تجاوز و تعرض جنسی ژرار دوپاردیو، بازیگر فرانسوی، در جریان است و تحقیق و بازجویی از این ستاره سینما از دسامبر ۲۰۲۰ آغاز شده است. شاکی این پرونده بازیگر جوان ۲۴ ساله‌ای است که دوپاردیو ۷۲ ساله را به چند مورد تجاوز و تعرض جنسی در تابستان سال ۲۰۱۸ متهم کرده است.

 

بازداشت به اتهام «توهین به شهدای چینی» درگیری مرزی با هند

 

بنا بر اعلام پلیس چین، دست‌کم شش نفر به اتهام توهین به چهار سرباز کشته‌شده در درگیری مرزی با هند بازداشت شده‌اند و یک متهم دیگر در خارج از کشور زندگی می‌کند اما به محض بازگشت به چین بازداشت می‌شود. طبق قانون مصوب سال ۲۰۱۸ در چین، «توهین یا تهمت به قهرمانان و شهدا» ممنوع است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More