شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تازه‌ترین خبرها از سراسر جهان

تازه‌ترین خبرها از سراسر جهان 

سازمان بهداشت جهانی:‌ نقش بازار ووهان در شیوع ویروس حتمی است اما تحقیقات بیشتری لازم است

یک پزشک متخصص امنیت خوراک در سازمان بهداشت جهانی می‌گوید بازار فروش حیوانات زنده در ووهان بدون شک در شیوع ویروس کرونا نقش داشت. اما نمی‌دانیم که آیا منبع ویروس بود یا شرایط مناسب تکثیرش را فراهم آورده و یا این که شناسایی موارد ابتلا در این بازار اتفاقی بوده است. 

اسرائیل می‌گوید درباره خروج نیروهای آمریکایی از شبه جزیره سینا با آمریکا مذاکره می‌کند

اسرائیل می گوید درباره گزارش وال‌استریت‌جورنال مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از صحرای سینای مصر، با ایالات متحده گفت‌وگو خواهد کرد. وزیر انرژی و عضو کابینه امنیتی نخست‌وزیر اسرائیل گفت‌:‌ «نیروهای بین‌المللی در سینا و مشارکت آمریکا در آن مهم است.» به گزارش وال‌استریت‌جورنال وزیر دفاع آمریکا در تلاش برای خروج برخی سربازان آمریکایی از نیروهای بین‌المللی حافظ صلح در شبه‌جزیره سینا است. 

ترامپ کمک‌های اقتصادی بیشتری را  بررسی می‌کند 

ترامپ می‌گوید دولتش تدابیر اقتصادی بیشتری را برای جلوگیری از سقوط اقتصاد در نتیجه شیوع ویروس کرونا بررسی می‌کند. او در گفت‌وگو با خبرنگاران در کاخ سفید از احتمال تاخیر بیشتر در مهلت ارسال فرم‌های مالیاتی مردم خبر داد. مهلت پر کردن فرم‌های سالانه مالیاتی پیشتر برای دو ماه و تا نیمه ماه ژوئیه به تاخیر افتاده بود. 

زن آمریکایی که بایدن را به تعرض جنسی متهم کرده می‌گوید او باید از رقابتهای انتخاباتی کنار برود

  تارا رید، زن آمریکایی که جو بایدن را به تعرض جنسی علیه خود  متهم کرده، در مصاحبه‌ با مگان کلی، خبرنگار سابق ان‌بی‌سی و فاکس گفت که نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری باید از رقابت کناره‌گیری کند. رید از سال ۱۹۹۲ تا ۹۳ در دفتر بایدن در سنای آمریکا کار می‌کرد. او یکی از هشت زنی است که گفته‌اند جو بایدن به نوعی آنان را مورد آزار جنسی قرار داده است. 

کره شمالی مانور نظامی کره جنوبی را محکوم کرد و «پیروزی» بر کووید۱۹ را به چین تبریک گفت

یک نماینده نظامی کره شمالی مانور نظامی کره جنوبی در روز چهارشنبه را محکوم کرد و در بیانیه‌ای گفت این اقدام «بیدارباشی درباره این واقعیت است که دشمن همیشه دشمن می‌ماند.» همزمان کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در پیامی «پیروزی در جنگ علیه همه‌گیری بی‌سابقه بیماری» را به شی‌ جین‌پینگ رییس‌جمهور چین تبریک گفت. 

ایتالیا حمله دوباره نیروهای حفتر به طرابلس را محکوم کرد  

سفیر ترکیه به خبرگزاری رویترز گفت: «یک موشک گراد به ساختمان دادگاه عالی در مجاورت سفارت این کشور اصابت کرد و موشک دیگری در نزدیکی وزارت کشور لیبی فرود آمد. وزارت خارجه ایتالیا در توییتر نوشت اصابت موشک به محوطه اطراف اقامتگاه سفیر این کشور در طرابلس دو کشته برجا گذاشت. وزارت خارجه ایتالیا گفت این کشور «حمله نیروهای حفتر را قویا محکوم می‌کند». 

ترکیه و ایتالیا از اصابت راکت به نزدیکی سفارتخانه‌هایشان در لیبی خبر دادند 

ترکیه و ایتالیا در لیبی، از اصابت راکت به نزدیکی سفارتخانه‌هایشان در مرکز طرابلس خبر داده‌اند. این موشک‌باران از سوی نیروهای مستقر در شرق لیبی علیه مواضع دولت وفاق ملی در طرابلس صورت گرفته است. حملات نیروهای خلیفه حفتر که خود را ارتش ملی لیبی می‌نامند، ماه‌هاست که برای تصرف طرابلس در جریان است. 

آمریکا و چین می‌گویند علی‌رغم تنش‌ها بر سر ویروس کرونا، پیمان تجاری برقرار است 

مقامات ارشد آمریکایی می‌گویند پیمان تجاری ایالات متحده و چین، علی‌رغم افزایش تنش‌ها میان دو طرف، باقی می‌ماند. این اعلام باعث کاهش نگرانی‌ها از جنگ لفظی میان دو طرف و تاثیر آن بر اقتصاد شده است. دونالد ترامپ بارها نحوه مدیریت و اطلاعرسانی چین درباره ویروس کرونا را مورد انتقاد قرار داده و چین مقامات آمریکایی را به دروغگویی متهم کرده است. 

فرود هواپیمای حامل کمک‌های پزشکی ترکیه برای لیبی در فرودگاهی در جنوب تونس

تونس به یک هواپیمای ترکیه اجازه داد تا در فرودگاهی در جنوب این کشور فرود آید تا تدارکات پزشکی اهدایی ترکیه، از طریق مرز راس‌جدير به لیبی منتقل شود. ترکیه از حکومت وفاق ملی در لیبی که از سوی جامعه‌ بین‌الملل به رسمیت شناخته می‌شود، حمایت نظامی می‌کند. ناامنی در لیبی باعث شد تا هواپیمای ترکیه مستقیما در فرودگاه‌ این کشور فرود نیاید. 

نخست‌وزیر استرالیا می‌گوید طرح بازگشایی اقتصادی ۸۵۰ هزار شغل را احیا میکند  

دولت فدرال و دولت‌های محلی استرالیا روز جمعه بر سر طرح تسهیل سه مرحله‌ای مقررات و امنیت اقتصادی تا ماه ژوئیه -اوایل تابستان- توافق کردند که به موجب آن کسب‌وکارها فعالیتشان را از سر می‌گیرند. نخست‌وزیراسترالیا گفت طرح بازگشایی اقتصاد می‌تواند ۸۵۰ هزار شغل را احیا کند. 

کشورهای شمال اروپا به تدریج مقررات قرنطینه را تسهیل می‌کنند

دانمارک رستوران‌ها، كافه‌ها، فروشگاه‌ها و مدارس راهنمایی را در دو هفته آینده و در چارچوب مرحله دوم تسهیل قوانین قرنطینه، بازگشایی می‌کند. و نروژ، دیگر کشور شمال اروپا اولین کشور این قاره است که مدارس کشور را به طور کامل بازگشایی می‌کند. نروژ گفته است که کلیه دانش‌الوزان زیر ده سال روز دوشنبه به مدرسه بازمی‌گردند.

بیش از ۷۰ هزار نفر در آمریکا بر اثر کووید۱۹ جان باخته‌اند 

شمار موارد مرگ بر اثر کووید۱۹ در ایالت نیویورک روز پنجشنبه به بالای  ۲۰ هزار نفر رسید. به این ترتیب شمار موارد مرگ در ایالات متحده از زمان آغاز همه‌گیری تاکنون به بیش از ۷۰ هزار نفر رسیده است. 

شمار موارد ابتلا به کووید۱۹ در پاکستان از ۲۵ هزار نفر فراتر رفت

موارد ابتلا به کووید۱۹ در پاکستان روز جمعه به بیش از  ۲۵ هزار نفر افزایش یافت. مسئولان از شناسایی ۱۷۶۴ مورد جدید ابتلا در شبانه‌روز گذشته خبر دادند. تاکنون ۵۹۴ نفر در پاکستان بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان‌ باخته‌اند. نخست‌وزیر پاکستان از قصد دولت برای لغو مقررات نه ‌چندان سختگیرانه قرنطینه خبر داده‌ است. 

بنگلادش صدها پناهجوی روهینگیا را به قرنطینه فرستاد

نیروی دریایی بنگلادش حدود ۲۸۰ مسلمان روهینگیا را از خلیج بنگال نجات داد و قایق آنان را به یک جزیره منتقل کرد. به گفته مسئولان، قرار است این قایق در جزیره، برای اطمینان از مبتلا نبودن افراد به ویروس کرونا قرنطینه شوند. بیش از یک میلیون روهینگیا که اغلب به دنبال سرکوب از سوی دولت میانمار در سال ۲۰۱۷ گریختند، در کمپ‌های جنوب بنگلادش به سرمی‌برند. 

واشنگتن‌پست:‌اپوزیسیون ونزوئلا درباره سرنگونی مادورو با شرکت امنیتی فلوریدا مذاکره کرده بود

طبق سند که روزنامه واشنگتن پست منتشر کرده، اعضایی از اپوزیسیون ونزوئلا در ماه اکتبر، با یک شرکت امنیتی در فلوریدای آمریکا درباره قرارداد ۲۱۳ میلیون دلاری مذاکره کردند که هدفش حمله به این کشور و سرنگونی نیکلاس مادورو اعلام شده است. این سند می‌تواند ضربه‌ای به خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا باشد که هرگونه ارتباط با حمله نافرجام اخیر در این کشور علیه مادورو را رد کرده است. 

۱۴ کارگر هندی بیکارشده، زیر قطار جان باختند 

در هند ۱۴ کارگر مهاجر که روی ریل قطار به خواب رفته بودند، بر اثر عبور قطار جان باختند. به گفته پلیس هند این کارگران به علت شیوع بیماری کرونا، شغل خود را از دست داده و در راه بازگشت به روستایشان  بودند. به دنبال تعطیلی کارخانجات از اواخر مارس، ده‌ها هزار کارگر کار خود را از دست داده و پای پیاده عازم خانه‌هایشان شدند.  

سازمان بهداشت جهانی: کووید۱۹ ممکن است دست‌کم ۲۹ میلیون نفر را در آفریقا مبتلا سازد

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید ویروس کرونا اگر مهار نشود ممکن است در اولین سال شیوع، در قاره آفریقا ۸۳ هزار الی ۱۹۰ هزار انسان را به کشتن دهد و  ۲۹ الی ۴۴ میلیون نفر را به بیماری کووید۱۹ مبتلا سازد. 

نتیجه منفی آزمایش دونالد ترامپ و مایک پنس به ویروس کرونا 

نتیجه آزمایش دونالد ترامپ و مایک پنس معاون ریاست جمهوری آمریکا به تست کرونا منفی اعلام شد. این آزمایش پس از آن گرفته شد که یک عضو ارتش ایالات متحده که در کاخ سفید شاغل است به کووید۱۹ مبتلا شد. شمار موارد مرگ بر اثر کووید۱۹ در ایالات متحده آمریکا در روز پنجشنبه به ۷۵ هزار نفر رسید. 

فرانسه مقررات قرنطینه را تسهیل می‌کند 

مجموع موارد مرگ بر اثر کووید۱۹ در فرانسه به حدود ۲۶ هزار نفر در روز پنجشنبه رسید اما سرعت ابتلای موارد جدید نسبت به روزهای قبل کاهش نشان داد. دولت فرانسه می‌گوید از دوشنبه آینده به تدریج شروع به تسهیل مقررات سراسری قرنطینه می‌کند. 

شهردار مسکو:‌شمار دقیق موارد ابتلا در روسیه سه برابر آمار رسمی است

روسیه با پنجمین شمار بالای موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در جهان، از فرانسه و آلمان سبقت گرفت. شهردار مسکو گفت شمار دقیق موارد ابتلا در پایتخت روسیه بیش از سه برابر رقم رسمی است. او گفت مقررات قرنطینه در مسکو تا پایان ماه می - سه هفته دیگر - تمدید شده است. 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More