شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تازه‌ترین‌ها درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه

نیروهای سوریه دموکراتیک: مرکز راس‌العین به دست ترکیه نیافتاده است

نیروهای سوریه دموکراتیک به رهبری کردها خبر تصرف مرکز شهر مرزی راس‌العین به دست نیروهای ترک را تکذیب کردند.

مروان قمیشلو، یکی از مقامات ارتشی نیروهای دموکراتیک سوریه گفت نیروهای مورد حمایت ترکیه پس از ساعت‌ها درگیری وارد یکی از محله‌های راس‌العین به نام منطقه صنعتی شدند و نیروهای کرد مجبور شدند  یک «عقب‌نشینی تاکتیکی» انجام دهند.

او تاکید کرد حالا حمله نیروهای سوریه دموکراتیک آغاز شده و درگیری‌های شدیدی در جریان است و در منطقه صنعتی ادامه دارد.

پیش‌تر، برخی مقام‌های ترکیه از تصرف مرکز شهر مرزی راس‌العین خبر داده بودند. 

برنامه جهانی غذای سازمان ملل: آواره شدن بیش از ۱۰۰ هزار نفر در درگیری‌های سوریه

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد اعلام کرد در جریان درگیری‌ها در شمال سوریه تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر در شهرهای مرزی تل‌ابیض و راس‌العین آواره شده‌اند. 

پوتین: سوریه باید عاری از هرگونه نیروی نظامی خارجی شود

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، گفت سوریه باید عاری از هرگونه نیروی نظامی خارجی شود.

او در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها گفت: «هر کسی که به شکل نامشروع در حوزه یک کشور، و در این بحث سوریه است، باید این قلمرو را ترک کند. این موضوع شامل همه کشورها می‌شود.»

پوتین تاکید کرد نیورهای روسی حاضر در سوریه هم به محض اینکه دولت جدید و مشروع این کشور به مسکو بگوید دیگر به کمکش نیاز ندارد، این کشور را ترک می‌کنند. 

درخواست پنتاگون از ترکیه برای پایان دادن به حمله نظامی در سوریه

وزارت دفاع آمریکا از ترکیه خواست به عملیات نظامی در شمال سوریه پایان دهد.

پنتاگون روز جمعه افزود حمله ترکیه به شمال سوریه، عواقب جدی برای آنکارا به همراه خواهد داشت.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، به همتای ترک خود هشدار داد که عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، پیشرفت‌ها در زمینه مبارزه با داعش را تهدید می‌کند.

وقوع انفجار در شهر قامشلی سوریه

به گفته منابع نیروهای سوریه دموکراتیک، یک ماشین بمبگذاری شده بیرون یک رستوران در شهر مرزی قامشلی در سوریه منفجر شد. به گزارش شبکه دولتی الاخباریه سوریه در این انفجار عده‌ای نامعلوم کشته و زخمی شدند.

تجمع مردم پیرانشهر در محکومیت حمله ترکیه


گروهی از مردم پیرانشهر در اعتراض به حمله ترکیه علیه نیروهای کرد در شمال سوریه، دست به تجمع زدند. آنها شعارهایی مانند «‌مرگ بر اردوغان» و «‌مرگ بر آمریکا» سر دادند. 


نخست‌وزیر ایتالیا: اروپا نمی‌تواند باج‌خواهی ترکیه را بپذیرد


نخست وزیر ایتالیا: پذیرفتی نیست که ترکیه از پناهجویان سوری در این کشور به عنوان ابزاری برای باج‌خواهی از اروپا استفاده کند.


مرگ هفت شهروند غیرنظامی


خبرگزاری فرانسه از مرگ ۷ شهروند غیرنظامی سوریه در حمله ترکیه به این کشور خبر داد


ترکیه به دنبال کسب حمایت ناتو


وزیر خارجه ترکیه گفت که این کشور از ناتو انتظار همبستگی در قبال تهدید‌های امنیتی علیه ترکیه دارد.


دعوت روسیه برای خویشتن‌داری

هم‌زمان با عملیات نظامی ترکیه علیه نیروهای کرد در شمال سوریه، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای، از آنکارا خواست خویشتن‌داری نشان دهد.

تایید کشته شدن ۲۲ نظامی از اعضای «‌نیروهای سوریه دموکراتیک»


گروه کرد « نیروهای سوریه دموکراتیک» اعلام کردند که در حملات روز چهارشنبه و پنجشنبه ترکیه به این گروه، ۲۲ نفر از اعضای آن‌ها کشته شده‌اند.


سوئد به دنبال تحریم تسلیحاتی ترکیه


بر اساس تصمیم پارلمان سوئد، این کشور در نشست روز دوشنبه وزیران خارجه اتحادیه اروپا، موضوع تحریم‌ تسلیحاتی ترکیه را مطرح خواهد کرد.


فرانسه: اتحادیه اروپا هفته آینده درباره تحریم ترکیه گفت‌وگو می‌کند

 املی دو مانچالن وزیر امور اروپایی در کابینه فرانسه، اعلام کرد اتحادیه اروپا هفته آینده در نشست خود، درباره تحریم ترکیه به دلیل عملیات نظامی در سوریه گفت‌وگو خواهد کرد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More