شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بیش از ۱۰۰ کشته در بمباران مواضع نیروهای دولتی سوریه توسط آمریکا

 

نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده آمریکا در سوریه، طی بیانیه‌ای از بمباران مواضع نیروهای دولت مرکزی سوریه و متحدانش خبر داد.

بر اساس بیانیه نیروهای ائتلاف، این حمله پاسخی است به حمله‌‌ی نیروهای نظامی دولت مرکزی سوریه و متحدانش به ستاد مرکزی نیروهای سوریه دموکراتیک در هشت کیلومتری شرق رود فرات.

به گزارش یک منبع اختصاصی ایران اینترنشنال در سوریه، روز چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه، نزدیک به ۵۰۰ نفر از نیروهای روسی و نیروهای دولتی سوریه با به‌کارگیری توپخانه و تجهیزات سنگین نظامی سعی کردند تا میدان نفتی کونیکو در شمال دیرالزور در سوریه را از کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک خارج کنند.

این منبع آگاه که خواسته نامش فاش نشود، از کشته شدن نزدیک به یکصد نفر از نیروهای روسی و نیروهای دولتی سوریه در جریان حملات هوایی نیروهای ائتلاف خبر داد.

به گزارش رویترز، تلویزیون دولتی سوریه نیز روز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن از بمباران مواضع نیروهای دولتی سوریه در شرق رود فرات در استان دیرالزور  توسط  نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا خبر داد.

تلویزیون دولتی سوریه این حملات از سوی نیروهای ائتلاف را «خشونت‌طلبی‌های» جدید و تلاشی برای «حمایت از تروریسم»خواند.

نیروهای سوریه دموکراتیک و نیروهای ائتلاف در حال حاضر در آماده‌باش کامل بسر می‌برند.

بر اساس این گزارش،‌ در حال حاضر نیروهای دولتی سوریه و نیروهای سوریه دموکراتیک تحت حمایت آمریکا مناطقی از هر دو سوی رود فرات در استان دیرالزور را در اختیار دارند.

به گفته مقامات آمریکایی در جریان این حملات تنها یک نیروی دموکراتیک سوری مجروح شده است.

نیروهای آمریکایی این حمله را «اقدامی دفاعی» خوانده و اعلام کردند که پس از عقب راندن نیروهای دولتی سوریه آن‌ها را تعقیب نکرده‌اند.

نیروهای سوریه دموکراتیک، در شرق رود فرات با شبه نظامیان گروه دولت اسلامی (داعش) که کنترل برخی از جاده‌های استان دیرالزور را در اختیار دارند درگیر هستند. این در حالی است که نیروهای دولتی سوریه کنترل مناطق اطراف شهر دیرالزور در ساحل غربی رود فرات را در اختیار دارند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More