شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بونگ جون‌هو با فیلم انگل چهار اسکار را به کره جنوبی برد

نود و دومین مراسم آکادمی اسکار ساعتی پیش برگزار شد. در جشنواره امسال، فیلم «انگل» به کارگردانی بونگ جون‌هو از کره جنوبی، جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین فیلم خارجی، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی را به خود اختصاص داد. 

بونگ جون‌هو که فیلمش چهار جایزه را با خود به خانه می‌برد، ‌گفت‌:‌ «وقتی جوان بودم و درس سینما می‌خواندم، حرفی را در عمق قلبم ثبت کردم که می‌‌گوید، شخصی‌ترین داستان، خلاق‌ترین است. این حرف از مارتین اسکورسیزی بزرگ است.»

«انگل» برای کسب عنوان بهترین فیلم، با فورد در برابر فراری، مرد ایرلندی، جوجو خرگوشه، جوکر، زنان کوچک، داستان ازدواج، ۱۹۱۷، و روزی روزگاری هالیوود رقابت کرد. 

همچنین بونگ جون‌هو در رشته بهترین کارگردانی با مارتین اسکورسیزی (مرد ایرلندی)، تاد فیلیپس (جوکر)، سام مندز (۱۹۱۷)، و کوئنتین تارانتینو (روزی روزگاری هالیوود) رقابت کرد و در نهایت برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد.

اسکار بهترین بازیگر زن به رنه زلوگر برای بازی در فیلم «جودی» به کارگردانی روپرت گولد، رسید. او در این فیلم نقش جودی گارلند، خواننده و بازیگر را بازی می‌کند. رنه زلوگر هنگام دریافت جایزه اسکار گفت:‌ «قهرمانان ما به ما می‌پیوندند. بهترین‌ها در میان ما هستند که به ما انگیزه می‌دهند تا بهترین را در خود بیابیم.»

اسکار بهترین بازیگر مرد نیز به واکین فینیکس برای بازی در فیلم «جوکر» رسید. این دومین اسکار فیلم جوکر بعد از موسیقی متن فیلم است. اسکار بهترین موسیقی متن به هیلدور گودنادوتیر، نیز برای موسیقی فیلم «جوکر» رسید. 

واکین فینیکس هنگام دریافت جایزه خود گفت: ‌«وقتی درباره حقوق بشر، نابرابری جنسیتی، نژادپرستی یا حقوق حیوانات حرف می‌زنیم، داریم از بی‌عدالتی حرف می‌زنیم. برادرم در ۱۷ سالگی، این شعر را نوشت که می‌گوید؛ با عشق به طرف رهایی برو، صلح خودش می‌آید.»

از سوی دیگر اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی به تایکا وایتیتی برای فیلم «جوجو خرگوشه» رسید.

لوران درن برای بازی در فیلم «داستان ازدواج» برنده اسکار بهترین هنرپیشه مکمل زن شد و برد پیت، اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل را برای بازی در «روزی روزگاری هالیوود» دریافت کرد.

براد پیت زمان دریافت جایزه خود با یادآوری مسیری که در سینما طی کرده و ضمن نام بردن از کسانی که به او فرصت ورود به سینما را دادند، گفت: «روزی روزگاری هالیوود برای من واقعی است.»

او همچنین گفت: «به من گفتند ۴۵ ثانیه فرصت دارم حرف بزنم، ۴۵ ثانیه بیشتر از زمانی است که سنا این هفته برای صحبت کردن به جان بولتون داد.»

 اسکار بهترین فیلمبرداری نیز به راجر دیکینز برای فیلم «۱۹۱۷» تعلق گرفت. التون جان و برنی تاپین به شکل مشترک برای ترانه‌ای که در فیلم «راکت‌من» می‌خوانند اسکار دریافت کردند. 

جایزه بهترین تدوین به اندرو باکلند و مایکل مک‌کاسر برای فیلم «فورد در برابر فراری» اهدا شد، اسکار بهترین چهره‌پردازی و آرایش مو به «بامب‌شل» تعلق گرفت و اسکار بهترین انیمیشن به داستان اسباب‌بازی-۴ رسید.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More